Rada Miejska w Łodzi apeluje do rządu, aby dobudować odcinek drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łodzią i Tomaszowem Mazowieckim

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Radny PiS Łukasz Magin poparł apel do rządu PiS, aby przedłużyć drogę S8 z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego
Radny PiS Łukasz Magin poparł apel do rządu PiS, aby przedłużyć drogę S8 z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego Krzysztof Szymczak
Rada Miejska w Łodzi zwróciła się z apelem do Rady Ministrów w sprawie wybudowania 40-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła Łódź Południe do Tomaszowa Mazowieckiego. Obecnie jadąc do Warszawy drogą S8 od strony Sieradza trzeba skręcić do Piotrkowa Trybunalskiego i stamtąd skierować się do stolicy, albo pojechać autostradą A1 do trasy A2 do Warszawy. Brakujący odcinek zapewni alternatywny dojazd do stolicy, zapewni szybkie połączenie Łódź - Tomaszów Mazowiecki, odciąży ruch na drodze wojewódzkiej nr 713 i pozwoli na rozwój gospodarczy usług logistycznych w okolicach nowej drogi.

Akcja "Wyprostujmy S8" ma polegać na zasypaniu rządu apelami samorządów, które domagają się przedłużenia drogi ekspresowej z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego. Rada Miejska w Łodzi jako pierwsza przyjęła apel do Rady Ministrów. Taki sam apel ma przyjąć Sejmik Województwa Łódzkiego oraz rady gmin leżących na trasie brakującego odcinka S8. Za apelem do rządu głosowały wszystkie kluby łódzkich radnych.

- Gdy radni PO poruszyli temat S8, to padła deklaracja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że temat wyprostowania S* jest poważnie rozważany - mówi Łukasz Magin, radny PiS. - Węzeł na autostradzie S8 jest przystosowany do realizacji przedłużenia S8. Apel do rządu popieramy, bo to inwestycja drogowa, która powinna być zrealizowana w najbliższych latach.

Radni PiS zwrócili uwagę, że slogan "wyprostujmy S8" jest niezręczny, ponieważ dawniej planowano drogę S8 przez Piotrków Trybunalski, a nie w pobliżu Łodzi. Zaprezentowali też strategię rozwoju sieci drogowej w województwie łódzkim, gdzie zaplanowano przedłużenie S8.

- To nie jest prostowanie S8 tylko plan budowy dróg woj. łódzkiego - powiedział Marcin Zalewski, radny niezrzeszony.

Zobacz skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
Nie chodzi tylko o jadących z Łodzi do Warszawy. Kierowcy jadący S8 z Wrocławia a chcący dojechać do Tomaszowa, Rawy Mazowieckiej, Piaseczna czy też Warszawy od strony Raszyna etc. muszą jechać przez Piotrków (zawracając na wiadukcie bo nie ma łącznika
A1-S8 w kierunku W-wy. Poza tym ten odcinek S8 (S8 bis czy też S74 jak na niektórych planach jest oznaczony) rozśrodkował by ruch i w przypadku problemów na obecnej trasie A1/A2 bardzo obciążonej na odcinku łódzkim (wypadek, remont, rozbudowa o trzeci pas (planowana na A2 do W-wy) można było by wyznaczyć sensowny objazd. Podobnie S14. Z zachodnich dzielnic (Teofilów, Retkinia) Łodzi, można byłoby wydostać się na S8/A2 i dalej bez pokonywania całego miasta aby dojechać do A1 mocno obecnie obciążonej tranzytem (kumulacja S8 z Wrocławia +A1 z Katowic i A1 z Gdańska +A2 z Warszawy) i obecnie posiadającej tylko dwa pasy ruchu. Tranzytowcy też mogli by wybrać możliwość objechania Łodzi z dowolnej strony zależnie od celu podróży plus możliwość objechania korka, wypadku etc. Każdy taki odcinek, łącznik (w ocenie specjalistów niepotrzebny) usprawnił by ruch, skrócił czas jazdy (paliwo) tym kierowcom, którzy wybraliby taką a nie inną, dla nich korzystną trasę. Nie narzucajmy kierowcom którędy mają jechać. Niech sami decydują o wyborze trasy. I dlatego powinny powstać takie odcinki, które wg. ministerstwa są niepotrzebne a po wybudowaniu okazuje się, że nie oszacowano właściwie natężenia ruchu i celowa jest rozbudowa o trzeci pas, tak jak już nieraz się okazało.
Dodaj ogłoszenie