Radni apelują do prezydent Łodzi o wtrzymanie budowy Trasy W-Z

Agnieszka Magnuszewska
Aleje Mickiewicza i Piłsudskiego mają być wyłączone z ruchu w listopadzie
Aleje Mickiewicza i Piłsudskiego mają być wyłączone z ruchu w listopadzie policja
Udostępnij:
Na środowej sesji Rady Miejskiej w Łodzi przyjęto większością głosów uchwałę SLD w sprawie budowy Trasy W-Z. Radni zaapelowali do prezydent miasta Hanny Zdanowskiej, żeby wstrzymała rozpoczęcie prac budowlanych na al. Mickiewicza i Piłsudskiego, które zaplanowano na jesień.

Radni zarzucają władzom miasta, że nie przygotowały organizacji ruchu w mieście na czas prowadzonej inwestycji, nie zapewniły odpowiednich środków finansowych w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz nie podpisały, jak dotąd, umowy na dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej. Ponadto prace remontowe na ulicach, które mają przejąć ruch między wschodnią i zachodnią częścią Łodzi, są opóźnione.

Radni zwrócili się też do Hanny Zdanowskiej z prośbą, żeby rozważyła modyfikację istniejącego projektu i rozpoczęła realizację innego odcinka Trasy W-Z.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
RazoR
po kiego wała funduje nam się rozgrzebanie centrum miasta kiedy już niedługo już za momencik spadnie śnieg lub/i spadnie śnieżek, prace ustaną i zostanie rozgrzebisko podobne jak podczs budowy scieżek rowerowych na widzew. Jaki ma sens budowa Rowu Zdanowskiej bo takie nazwy wpadły mi w ucho kiedy nie poprawi to komunikacji w centrum
k
kibic
Dzisiejsza demagogia ukorzeniona jest głęboko pod 104 na Piotrkowskiej. Jej główni orędownicy za wszelką cenę nie pozwalają oderwać się od koryta. Przesiąknięci starą, czerwoną mentalnością, plują na czerwone. Kłamstwo, obłuda, ohyda ..............
P
PRECZ Z SLD!
Jest to komunistyczny defetyzm organizowany przez SLD znanych wichrzycieli i demagogów którzy za wszelką cenę chcą dorwać się do koryt,nie dajmy się
omamiać obietnicami komuchów które NIGDY nie zostaną spełnione,znamy to z historii,popatrzmy spokojnie na to co robi SLD,wszędzie gdzie się da kopia doły po innymi i utrudniają wszystko co można aby było gorzej,aby miasto Łódź była zaściankiem i głęboką prowincją,nic konstruktywnego tylko sam sabotaż i robienie ludziom wody w mózgu,nie dajmy się tym manipulantom.
i
izabel
do tych głów w magistracie, żadne normalne argumenty, aby wstrzymać te szalone inwestycje. Trzeba by może zaprosić szamanów albo Indian z Amazonii, to odczyniliby uroki... Tu sa bardzo ciekawe wypowiedzi, których ci, co powinni, i tak nie posłuchaja.... Państwo radni, do dzieła! ratujcie!
B
Bezhołowie?
Już są korki w komunikacji miejskiej, a Piotrkowską budują za ca 60 mln.zł. o ok.4 metry węższą zmieniając jej parametry dla ruchu samochodowego. Kto na to wyraził zgodę? Zobaczycie jak staną 2 auta po przeciwległych stronach ulicy i trzeba będzie aby przejechała karetka lub straż pożarna. Spróbujcie także zawrócić na tak wąskiej ulicy bez wjazdu na chodnik. Kicha! A to że zarzucają Radni władzom miasta w związku z planowaną budową trasy WZ , iż "nie zapewniły środków finansowych w budżecie i odpowiedniej Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz nie podpisały jak dotąd umowy na dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej" to jest porażające dla ludzi odpowiedzialnych za inwestycje w tym mieście!
x
xxi
dowoływac własny projekt? to sa własnie SLDowcy. Odczepcie sie od Łodzi
g
gosc
Jak wynika z artykułu w DŁ, urzednicy "zapomnieli" wspomnieć, że w międzyczasie szacowany koszt tej megalomańskiej inwestycji wzrósł o ponad 100 milionów. W sumie nie ma się co dziwić. Przecież to nie oni będą za to płacili.A jak zabraknie pieniędzy to po raz kolejny podniesie się podatki, czynsze, ceny biletów MPK albo kupi kilka fotoradarów dla SM...
s
sklave
Czy u pani prezydent z głową jest porządku???
Lata z tymi inwestycjami po mieście jak kot z oparzonym pęcherzem.
Jeszcze jednych nie skończyła a już drugie rozpoczyna.
A kasa miejska jest pusta jak bęben.
Lada dzień miasto stanie się jednym placem budowy.
Ważne, że jeszcze jest skąd brać na budowę dworca.......
Kredyt, kredytem się spłaca.
Quo vadis.....Quo vadis......Quo vadis.....
Czaruś potrafi być czarujący
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
D
Doświadczony
Nawet utrata 60 mln. bardziej się opłaca niż wywalanie kilkuset milionów w zamian za co otrzymamy dwa lata męki komunikacyjnej, ogromne koszty dla zadłużonego miasta (bo dotacja unijna to tylko część kosztów), niefunkcjonalną inwestycję niepoprawiającą płynność ruchu, rozbicie (podział) przestrzeni miejskiej w tak istotnym punkcie. To rzeczy najważniejsze. A wpływ na bezpieczeństwo (zablokowane dojazdy straży, pogotowia i innych służb), straty firm które zainwestowały w Łódź (hotele, kina, handel, usługi itp. na tym odcinku) itp. sprawy, można dalej wyliczać i wyliczać i wyliczać. Zatrzymać to marnotrawstwo!
j
ja
Dokładnie, nie rozumiem gdzie sens, gdzie logika. Jak zwykle ktoś czegoś nie doszacował. Wydaje się, że te 600 mln naprawdę zostanie wydane po to, żeby przenieść dwa przystanki. Bo nie wydaje mi się, żeby taki tunel znacznie upłynnił ruch.
i
inzynier
Do żadnej partii nie należę, ale chociaż SLD coś pomyślał. Ta budowa w perspektywie kilku najbliższych lat nie ma sensu.
1. Jeżeli ktoś widzi taką potrzebę (ja nie) - to dopiero za kilka lat jak powstanie autostrada A-1 na wschodzie i droga S-8 na południu oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Wówczas będzie można zbadać potoki ruchu i określić ich kierunki oraz stwierdzić czy to ma jakiś sens.
2. Ciągle słyszymy o różnych absurdalnych pomysłach w inwestycjach drogowych, które niby już są przesądzone i idą w odstawkę. Swiadczy to, że obecna władza w Łodzi nie ma żadnego pomysłu na politykę transpostową i przestrzenną w Łodzi. Dobrze, że te pomysły porzuciła - dlatego nie będę nawet ich przypominać.
3.Przy budowie Trasy Górnej (tak potrzebnej i tak oczekiwanej) została zaprzepaszczona niepowtarzalna szansa wybudowania szybkiego tramwaju od Rzgowskiej poprzez Aleje Jana Pawła II i Aleje Włókniarzy aż do Helenówka lub do Zgierza. Taki tramwaj (na wzór Poznańskiego Szybkiego Tramwaju) bardzo usprawniłby przemieszczanie się po Łodzi. Tramwaj ten, dobrze pomyślany, byłby substytutem metra na długie lata. Za to zbudowano całkiem niepotrzebny i bardzo drogi wiadukt zamiast sprowadzić ruch z południa łącznicą na prawoskręcie.
3. Obecna władza w Łodzi nie widzi prawdziwych potrzeb drogowych, służących wszystkim mieszkańcom, żeby wzmocnić bezpieczeństwo na drogach, ułatwić życie dużej części łodzian i poprawić wizerunek Miasta, które sprawia wrażenie bardzo zaniedbanego ogólnie.
4. Obecna prezydent, która dwukrotnie otarła się o odwołanie na drodze referendum i przez społeczeństwo Łodzi nie jest akceptowana - nie powinna podejmować decyzji zadłuzających Miasto na wiele, wiele lat.
5. Obecne władze nie radzą sobie z dużymi inwestycjami a chcą rozpocząć kolejną (oby nie) w pobliżu budowy Dworca Łódź fabryczna, z która to budową mają same kłopoty.
Wszyscy radni powinni poprzeć SLD, nie patrząc na kolor ich legitymacji. To jest ostatnia szansa, żeby zatrzymać to szaleństwo.
p
pisztolet
Temat dobrze znany na tej ziemi, coz nadszedł czas budowy znajduja sie oponenci, za piec dwunasta.Zeby nie było ze jestem fanem 30 metrowego wawozu i metalowych wspornikow na których beda jezdzic 40 letnie niemieckie tramwaje , mowie tylko ze nic w tym miescie nie dzieje sie normalnie ....
s
suri
Nic nie stało na przeszkodzie, by sprzeciwiać się PRZED rozstrzygnięciem przetargu. Teraz to zwykła niegospodarność.
K
K111
Prawdziwe korki robią się od Targowej w kierunku wschodnim.
k
k111
Gdyby tunel kończył się za skrzyżowaniem marszałków to byłoby istotne ulepszenie. Wylot tunelu przed Kilińskiego to wielkie nieporozumienie.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie