Radni apelują o wydłużenie trasy Łódzkiej Kolei...

    Radni apelują o wydłużenie trasy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Przystanek Łódź Pabianicka jest prawie gotowy. Ale nie wiadomo, czy przyjadą tu pociągi
    1/2
    przejdź do galerii

    Przystanek Łódź Pabianicka jest prawie gotowy. Ale nie wiadomo, czy przyjadą tu pociągi ©Krzysztof Szymczak

    Od 15 czerwca przyszłego roku zaczną kursować pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pierwszą trasą będzie linia Łowicz - Łódź Kaliska. Łódzkich radnych miejskich oburzyło, że pociągi dojadą tylko na dworzec Kaliski, a nie pojadą dalej, przez Łódź Chojny do stacji Łódź Widzew. Postanowili zaapelować o przedłużenie trasy pociągów do Witolda Stępnia, marszałka województwa łódzkiego. Samorząd wojewódzki jest właścicielem wszystkich udziałów w spółce ŁKA.
    - Wydłużenie trasy byłoby korzystne nie tylko dla łodzian, ale i dla mieszkańców regionu - przekonuje radny Mateusz Walasek. - Jeśli pociągi będą kończyły bieg na Kaliskiej, to podróżni będą musieli przesiadać się na inny pociąg, aby dojechać na południe lub we wschodnie rejony miasta. To bez sensu, tym bardziej że i tak pociągi ŁKA muszą jechać na Widzew, bo tam powstanie dla nich zaplecze techniczne.


    Radny przekonywał, że podobnie powinno być z linią planowaną w drugiej kolejności, czyli połączeniem Sieradz - Łódź Kaliska. Te pociągi też powinny mieć wydłużoną trasę przez Chojny na Widzew, czyli pojechać tzw. łódzką koleją obwodową.

    - W przyszłym roku rozkopana będzie trasa W-Z, łącząca Widzew z Retkinią. Będą tam korki, nie pojadą tą trasą tramwaje. Połączenie kolejowe między Kaliską i Widzewem byłoby dobrą alternatywą dla osób, które jeżdżą za wschodu na zachód Łodzi - argumentował radny Tomasz Kacprzak.

    Do końca roku zakończy się budowa przystanków kolejowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na finiszu są prace m.in. na przystankach Łódź Dąbrowa i Łódź Pabianicka na trasie łódzkiej kolei obwodowej. Jeśli pociągi z Łowicza i Sieradza będą kończyły bieg na Kaliskiej i nie pojadą dalej w stronę Widzewa, to wybudowane przystanki nie będą miały komu służyć, bo pociągi tam nie dojadą.

    Ponadto, jeżeli pociągi z Łowicza pojadą na Kaliską, to w Łodzi zatrzymają się tylko na Radogoszczu Zachodzie i Żabieńcu. To zbyt mała liczba stacji, aby ŁKA przejęła podróżnych od komunikacji miejskiej. A to ważne z tego choćby powodu, że kursy ŁKA powinny być rentowne.

    W Urzędzie Marszałkowskim dobrze znany jest problem wydłużenia trasy do Łodzi Widzewa. - Trzeba zrobić wszystko, aby takie połączenia były - powiedziała Joanna Blewąska, rzeczniczka prasowa marszałka województwa łódzkiego.

    Spółka ŁKA przekonuje, że część pociągów ma dojeżdżać do Kaliskiej, a część pojedzie dalej, na Łódź Widzew. Ile będzie tych pociągów?

    - Trudno w tej chwili odpowiedzieć na to pytanie, pracujemy nad tym problemem. Pociągi będą musiały zjeżdżać do bazy technicznej na Widzewie, aby można było je posprzątać. Te składy i tak dojadą więc do stacji Łódź Widzew. Dotyczy to zarówno pociągów z Łowicza, jak i z Sieradza - mówi Marta Markowska, rzeczniczka ŁKA.

    Radni Mateusz Walasek i Tomasz Kacprzak przekonują, że jeszcze lepsze byłoby wydłużenie trasy za Widzew, czyli do Łodzi Andrzejowa lub do stacji na Olechowie. Dzięki temu mieszkańcy tych osiedli mogliby szybciej przemieszczać się przez zakorkowane miasto.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (7)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szczeptyk

    szczeptyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

    nikt tym nie bedzie na poczatku jexdzil po Łodzi bo przyjada 3 pociagi na dobe...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolej aglomeracyjna potrzbna jak tlen

    Stanisław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    Radny Walasek ma rację. W tym celu nie trzeba dalej, tylko inną trasą z Chojen na Widzew. Otóż zamiast z Chojen przez Dąbrowę na Widzew trzeba skierować pociągi trasą, która przecież istnieje:...rozwiń całość

    Radny Walasek ma rację. W tym celu nie trzeba dalej, tylko inną trasą z Chojen na Widzew. Otóż zamiast z Chojen przez Dąbrowę na Widzew trzeba skierować pociągi trasą, która przecież istnieje: Łódź-Chojny - Łódź Olechów - Łódź Andrzejów - Łódź Janów - Łódź Widzew. Łódź jako metropolia ma znakomicie rozwiniętą sieć kolejową. Rzecz tylko w tym, że władcy tego miasta nie chcą poznać struktury i powiązań komunikacyjnych własnej aglomeracji. A skutki negatywne tej niewiedzy widać do dziś. Najwyższa pora wykorzystać szlaki komunikacji szynowej biegnące wokół miasta i przez miasta z komunikacją tramwajową. Mniej spalin z samochodów, mniejszy tłok na ulicach, mniej zniszczonej zieleni w mieście - a tym samym mniej zatłoczone jezdnie i wszystkie chodniki zamienione w miejsca parkingowe i co najważniejsze to zdrowsze powietrze dla płuc.
    Wspierajmy Pana Marszałka w uruchomieniu kolei aglomeracyjnej i Panią Prezydent w
    powiązaniu przystanków tej kolei z siecią tramwajową. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolej aglomeracyjna potrzbna jak tlen

    Stanisław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 13

    Radny Walasek ma rację. W tym celu nie trzeba dalej, tylko inną trasą z Chojen na Widzew. Otóż zamiast z Chojen przez Dąbrowę na Widzew trzeba skierować pociągi trasą, która przecież istnieje:...rozwiń całość

    Radny Walasek ma rację. W tym celu nie trzeba dalej, tylko inną trasą z Chojen na Widzew. Otóż zamiast z Chojen przez Dąbrowę na Widzew trzeba skierować pociągi trasą, która przecież istnieje: Łódź-Chojny - Łódź Olechów - Łódź Andrzejów - Łódź Janów - Łódź Widzew. Łódź jako metropolia ma znakomicie rozwiniętą sieć kolejową. Rzecz tylko w tym, że władcy tego miasta nie chcą poznać struktury i powiązań komunikacyjnych własnej aglomeracji. A skutki negatywne tej niewiedzy widać do dziś. Najwyższa pora wykorzystać szlaki komunikacji szynowej biegnące wokół miasta i przez miasta z komunikacją tramwajową. Mniej spalin z samochodów, mniejszy tłok na ulicach, mniej zniszczonej zieleni w mieście - a tym samym mniej zatłoczone jezdnie i wszystkie chodniki zamienione w miejsca parkingowe i co najważniejsze to zdrowsze powietrze dla płuc.
    Wspierajmy Pana Marszałka w uruchomieniu kolei aglomeracyjnej i Panią Prezydent w
    powiązaniu przystanków tej kolei z siecią tramwajową. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Vagina marszałka Stępnia

    wuuzet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 17

    ŁKA to kolejna piramida łódzkich notabli. Pierwszą już mamy. Vaginę Kropiwnickiego na pl. Dąbrowskiego. Zdumiewa bezsens tej inwestycji. Nie trzeba byc wybitnym teoretykiem ruchu pasażerskiego w...rozwiń całość

    ŁKA to kolejna piramida łódzkich notabli. Pierwszą już mamy. Vaginę Kropiwnickiego na pl. Dąbrowskiego. Zdumiewa bezsens tej inwestycji. Nie trzeba byc wybitnym teoretykiem ruchu pasażerskiego w aglomeracjach, żeby prawie ze 100% pewnością stwierdzić, że przez lata będziemy płacić za powietrze wożone wagonami ŁKA. Taniej i sensowniej było dokończyć ukończony w 50% Łódzki Tramwaj Regionalny... A przewozy międzymiastowe pozostawić PKP. Ale czym wtedy Pan Marszałek "pochwali" się podczas następnych wyborów...
    (korekta mojej poprzedniej wypowiedzi, z której wynikało, że ŁTR jest dla mnie kolejną "piramidą", co oczywiście jest bzdurą; jest to inwestycja naprawdę potrzebna !!!)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Głupota

    lodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 19

    kolej aglomeracyjna z zalozenia kursuje CZESTO a to oznacza ze prz wydłużeniu trasy na przejazdach kolejowych robiłyby się potężne korki bo szlabany byłyby co chwila opuszczone. ozna wydłużyć kolej...rozwiń całość

    kolej aglomeracyjna z zalozenia kursuje CZESTO a to oznacza ze prz wydłużeniu trasy na przejazdach kolejowych robiłyby się potężne korki bo szlabany byłyby co chwila opuszczone. ozna wydłużyć kolej ale najpierw trzeba zrobić WIADUKTY!!! Do kaliskiej nie bedzie problemu bo tylko jest jeden przejazd na pojezierskiej (teresy nie licze bo tam prawie nikt nie jezdzi)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A gdzie linie dwu torowe (Widzew Zgierz , Zgierz Łowicz , Zgierz Kutno jeden tor) to ma być moderniz

    łapiduch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 11

    Do Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego czy Piotrkowa Trybunalskiego nie pojedzie ŁKA a trasy mają 100% lepsze niż do Kutna . Dlaczego?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Vagina marszałka Stępnia

    wuuzet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 23

    ŁKA to kolejna piramida łódzkich notabli. Pierwszą już mamy. Vaginę Kropiwnickiego na pl. Dąbrowskiego. Zdumiewa bezsens tej inwestycji. Nie trzeba byc wybitnym teoretykiem ruchu pasażerskiego w...rozwiń całość

    ŁKA to kolejna piramida łódzkich notabli. Pierwszą już mamy. Vaginę Kropiwnickiego na pl. Dąbrowskiego. Zdumiewa bezsens tej inwestycji. Nie trzeba byc wybitnym teoretykiem ruchu pasażerskiego w aglomeracjach, żeby prawie ze 100% pewnością stwierdzić, że przez lata będziemy płacić za powietrze wożone wagonami ŁKA. Taniej i sensowniej było dokończyć inna "piramidę", czyli ukończony w 50% Łódzki Tramwaj Regionalny... A przewozy międzymiastowe pozostawić PKP. Ale czym wtedy Pan Marszałek "pochwali" się podczas następnych wyborów... zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo