Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radni na placu budowy Łódź Fabryczna [ZDJĘCIA i FILM]

Marcin Bereszczyński
Wspólne wyjazdowe posiedzenie radnych z Doraźnej Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi i Komisji Planu Przestrzennego, Budownictwa, Urbanistyki i Architektury.
Wspólne wyjazdowe posiedzenie radnych z Doraźnej Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi i Komisji Planu Przestrzennego, Budownictwa, Urbanistyki i Architektury. Jakub Pokora
Radni miejscy z doraźnej komisji ds. Nowego Centrum Łodzi zwiedzili w czwartek plac budowy dworca Fabrycznego. Zobaczyli księżycowy krajobraz, czyli pustą przestrzeń rozciągającą się od wiaduktu przy Kopcińskiego aż do budynku dworca.

Na placu budowy było niewielu pracowników. Wszyscy są zaangażowani do wyburzania kamienic przy Składowej.

Za chwilę film!

Pierwsze wykopy powinny rozpocząć się w połowie czerwca. 4 kwietnia wykonawca inwestycji wystąpił o zgodę na prowadzenie wykopów. Ta powinna być wydana w ciągu dwóch miesięcy, po których trzeba będzie poczekać jeszcze tydzień na uprawomocnienie się tej decyzji.

Więcej o DWORCU ŁÓDŹ FABRYCZNA!

W połowie czerwca zacznie powstawać wykop ścian szczelinowych. Do wnętrza wprowadzona zostanie maszyna, która zacznie wiercić podziemny tunel. To jednak rozpocznie się dopiero pod koniec roku.

Radni dowiedzieli się też, że ziemia z wykopu nie trafi na zgierską Malinkę, ale posłuży do zasypania żwirowni na Stokach i do budowy łódzkich dróg. Konsorcjum firm budujących dworzec wyjaśniło też, że ziemia będzie transportowana szlakiem kolejowym. Nie oznacza to, że po torach. Tymi szlakami mogą też podróżować ciężarówki. Gdyby jednak zdecydowano się na transport ziemi koleją, zostawiono jeden tor, który zaczyna się pod wiaduktem przy Kopcińskiego.

Jak będzie wyglądała bryła nowego dworca? Tego jeszcze nikt nie wie. Decydujące spotkanie architektów ze strony wykonawcy i Urzędu Miasta Łodzi odbędzie się przed długim weekendem. Po nim projekt powinien zostać przedstawiony do publicznej wiadomości.

W czwartek ekipy budowlane z podnośnika zeskrobywały tynk z elewacji historycznego budynku dworca. Pracownicy szukali starej warstwy farby, jaką 100 lat temu pomalowany był dworzec.

Wiadomo natomiast, że nie zostanie zburzony wiadukt przy Tramwajowej, choć pierwotnie były takie pomysły. Tunele przejdą pod wiaduktem, a sama budowla zostanie wyremontowana pod koniec prac, czyli w 2014 roku.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki