18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Radni zrezygnowali z pracy w komisji rewizyjnej!

JS
Z przewodnictwa komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Łodzi zrezygnował Władysław Skwarka
Z przewodnictwa komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Łodzi zrezygnował Władysław Skwarka Artur Kostkowski
W związku z uznaniem uchwały o Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej za bezzasadną, z przewodnictwa komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Łodzi zrezygnował Władysław Skwarka. Potem rezygnację złożyło jeszcze sześciu radnych.

CZYTAJ: Łódź: radni odrzucili skargę MKT

Oprócz Skwarki rezygnację złożyli Piotr Bors (SLD) Bogusław Hubert (Ruch Palikota), Urszula Niziołek-Janiak (PO) Marta Grzeszczyk (PO) Grażyna Gumińska (PO) i Marek Michalik (PiS).

Radny Marek Michalik został dopisany na listę radnych, którzy złożyli rezygnację. Ich decyzje musieli zatwierdzić pozostali radni przez przyjęcie odpowiedniej uchwały. Po godzinie 19. wniosek został przegłosowany. Rezygnacja przewodniczącego Skwarki może być przegłosowana dopiero na kolejnej sesji rady.

W komisji rewizyjnej zostają tylko radni Platformy Obywatelskiej: Paweł Bliźniuk i Adam Wieczorek.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarek

Chętnie podyskutowałbym z osobą kompetentną i doświadczoną w sprawach transportu miejskiego. No ale przecież ani geografia, ani historia sztuki niewiele mają z tym wspólnego... Stąd moja nadzieja, że kiedyś pojawią się na horyzoncie, a szczególnie w UMŁ osoby kompetentne z doświadczeniem w tej materii...

J
Jarek

Jeszcze raz przytoczę wypowiedź Pani Radnej "Natychmiast powinniśmy budować obwodnice" oraz "Strykowska musi być mądrze zmodernizowana - jako b. ważna droga W MIEŚCIE, tak samo ulice dojazdowe do węzłow". My, łodzianie trzymamy za słowo i z tych słów będziemy Panią rozliczać.

J
Jarek

proponuję Panu jeszcze raz dokładnie i ze zrozumieniem przeczytać moje i Pani Niziołek Janiak wypowiedzi. Wszystko stanie się jasne. Do tematu wrócimy jak już dojdzie do konstultacji społecznych w sprawie budowy przywoływanych inwestycji. Wtedy okaże się, że sa one torpedowane tak jak Strykowska i Wróblewskiego...

J
Jakub Polewski

Od kiedy A1, A2, S8 i S14 zależą od radnych, społeczników albo od kiedy je ktoś w Łodzi chce blokować? A skoro nie, to po co o nich piszesz, jednocześnie stawiając zarzuty Pani Radnej o blokowanie ważnych inwestycji drogowych? Od kiedy Pani Radna albo społecznicy blokują Trasę Wojska Polskiego, T. Karskiego, T. Górną albo Trasę Konstytucyjną? A skoro nie, skąd znowu zarzuty zatem pod adresem Pani Radnej, skoro ona przeciwdziała zupełnie innym inwestycjom? Cóż za manipulacje...

J
Jakub Polewski

Oczywiście, że nie będziesz dyskutował, bo nie masz argumentów tylko kategoryczne tezy na temat rozmówcy. Proste. Do Pani Radnej też piszesz o ekstremizmach, zamiast ustosunkować się rzeczowo do jej argumentów, np. przywołanych przez nią przykładów miast zachodnich, a nawet innych polskich, jak Wrocław, gdzie ruch w śródmieściach się uspokaja z powodzeniem. Jak paraliżować miasto może wstrzymanie działań generujących wzrost ruchu kołowego a tym samym kongestię? Od kiedy poszerzenie jezdni zwiększa jej przepustowość? Dlaczego jezdnia, a nie nowe torowisko, skoro tramwaj jest kilkanaście razy bardziej efektywny i kilkadziesiąt razy mniej przestrzeniochłonny od samochodu? To są konkrety, a Ty o jakimś "ekstremizmie". LOL.

J
Jarek

Jeszcze nie odniosłem się do jednej Pani wypowiedzi. Napisała Pani takie zdanie: "Natychmiast powinniśmy budować obwodnice - a to fachowcy ze ZDiT jakoś zarzucili. Strykowska musi być mądrze zmodernizowana - jako b. ważna droga W MIEŚCIE, tak samo ulice dojazdowe do węzłow. "
To może wogóle nasze zdania w niczym się nie różnią?!
O jakich obwodnicach Pani pisze? Ja piszę o zewnętrznych (A1, A2, S8, S14) i wewnętrznych (Włókniarzy z Górną i przedłużeniem do S14, Konstytucyjną, Karskiego, Nową Wojska Polskiego itd) Przyznam, że nie zauważyłem ani jednej Pani wypowiedzi na forum publicznym, wktórej namawia Pani do ich realizacji. Może się doczekam? Byłbym wniebowzięty. Jest Pani również za przebudową Strykowskiej do granic miasta? Mądra przebudowa tzn jaka? Wariant zero? który z tego co pamiętam Pani odpowiadał...

J
Jarek

Z Panem Polewskim nawet nie zamierzam dyskutować, bo w mojej ocenie nie ma to sensu - jest nieprzygotowany merytorycznie, a co gorsza z tonu wypowiedzi wynika, zarozumiałość i bezczelność. To tyle na jego temat. Jeśli chodzi o Pani wypowiedź. Ma Pani racje, UMŁ powinien rozmawiać z mieszkańcami. W tej chwili z nimi nie rozmawia. Na tzw. konsultacje społeczne przychodzi kilkadziesiąt osób zainteresowanych... WARIANTAMI ZERO. Zgodzi się Pani ze mną? Jest to naturalne, przychodzą ludzie, którzy z różnych powodów nie chcą, aby dana inwestycja została przeprowadzone i jest to zrozumiałe. Są to jednak konsultacje z częścią promila mieszkańców! Chyba Pani nie zaprzeczy? Przyznam się bez bicia, ja równiez na nie nie chodzę (z braku czasu, żałuję...). Tak postępuje 99.9999% mieszkańców tego miasta, których jeśliby spytać o zdanie zapewniam Panią (a mam kontakt z wyjątkowo szerokim gronem ludzi) większość jest za realizacją inwestycji, o których mowa. Pani działania mają charakter ekstremistyczny, bezwarunkowy. Tak to niestety z boku wygląda. Z ekstremizmem należy walczyć, co właśnie czynię. Z inwestycji drogowych przywoływanych w ostatnim czasie nie ma ANI JEDNEJ, która byłaby szkodliwia dla miasta jako całości. Czasy wyburzania centrum pod budowę szerokich arterii (np Mickiewicza - Piłsudskiego) już dawno minęły i nie wrócą. Te inwestycje, o których piszemy to kropla w porównaniu z tym, co zostało po wojnie zniszczone. Tak więc to, co dzieje się w tej chwili wokół tych inwestycji to zbiorowa histeria, w której Pani uczestniczy - ekstremizm. W uspokajanie ruchu w centrum możemy się pobawić jak: komunikacja publiczna będzie działać, jak w zegarku, Łódź będzie posiadała sieć zewnętrznych i wewnętrznych obwodnic (w tym arterii międzydzielnicowych). W tej chwili dyskusja o tym to bicie piany i CELOWY PARALIŻ MIASTA, który wkrótce nastąpi. Mam nadzieję, że Prezydent Zdanowskia wcześniej zareaguje i doprowadzi do realizacji zaplanowanych inwestycji. Pani natomiast życzę zaangażowania w miejską kulturę, która niestety kuleje. Nikt wtedy nie zarzuci Pani, że robi Pani rzeczy, na których kompletnie się nie zna. Ja nie twierdzę, że nie ma Pani zielonego pojecia o transporcie. Skoro interesujemy się pewnymi rzeczami dłuższy czas, jakieś tam pojęcie mamy. Ale nie o taką wiedzę tu chodzi! Doskonale sobie Pani z tego zdaje sprawę. Tu chodzi o wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie, o wyważenie pewnych spraw. Pani ekstremizm jest DOWODEM braku przygotowania merytorycznego i braku doświadczenia.

J
Jakub Polewski

1. Skoro pracujesz na PŁ (jako?), to bardzo przykre, że wykazujesz brak wiedzy z zakresu systematyki dziedzin wiedzy, w tym niewiedzę o tym, jakie dziedziny zajmują się transportem czy dziedzictwem kulturowym. Skoro oceniasz kto jest partnerem w tych sprawach to poproszę nadal o informację, jakie wykształcenie posiadasz Ty, aby wykazać, że dotyczy ono funkcjonowania systemów transportowych czy ochrony dóbr kultury.

2. Nie przedstawiłeś się z imienia i nazwiska tak, jak ja albo Pani Radna Niziołek-Janiak, w związku z czym zgodnie z Netykietą jako do użytkownika anonimowego należy się zwracać w Sieci grzecznościowo per "Ty" (z wielkiej litery). Z mojej trony zatem wszystko jest w porządku jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozmowy.

3. Ws. zabytków wypowiadam się jako funkcjonariusz publiczny z uprawnieniami ustawowymi (przepisy Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, art. 102 - 107) oraz w oparciu m. in. o predyspozycje merytoryczne wynikające z kryteriów jakie musi spełnić osoba działająca w tym zakresie. Wyjaśniam, bo widzę, że tego też nie wiesz.

4. Płynnie przeszedłeś od zdania dot. Strykowskiej i Wróblewskiego do zdania brzmiącego jak uzasadnienie w obronie tych inwestycji, gdzie wyjaśniasz potrzebę poprawnego skomunikowania miasta obwodnicami. Nie ma czegoś takiego jak "obwodnica wewnętrzna międzydzielnicowa". Obwodnica to ring okalający obszar odciążany z ruchu kołowego poprzez tę obwodnicę. Strykowska ma projektowane przedłużenie w formie Nowo-Targowej przez Uniwersytecką dalej do Kilińskiego. To jest typowa droga tranzytowa i międzydzielnicowa wtłaczająca ogromny i obciążający ruch kołowy do samego śródmieścia. Jest to pomysł zgodnie ze współczesną wiedzą w tym zakresie skompromitowany i mający szkodliwe skutki zbadane i opisane już w latach 50-tych XX wieku! Przypominam, że mamy rok 2012 i takich rzeczy się nie robi poza krajami takimi, jak Rosja czy Chińska Republika Ludowa (swoją drogą efekty opłakane). Strykowska jest i nikt jej nie neguje, wymaga remontu, nie rozbudowy. Ułatwianie wjazdu do miasta z ringu autostradowego na dodatek budując wyżej wspomniany przebieg przez Uniwersytecką i Nowo-Targową do Kilińskiego to jest zapraszanie na koszt mieszkańców destrukcyjnego ruchu tranzytowego omijającego de facto płatny ring autostradowy! Na dodatek dublowanie innej inwestycji, tj. Obwodnicy Nowosolnej. Rozbudowa Strykowskiej nie służy zatem poprawie komunikacyjnej mieszkańców Łodzi na terenie miasta, lecz służy np. TIRom w ucieczce z płatnych odcinków dróg krajowych dużej prędkości.

5. Nie wiem czy z Panią Radną Urszulą Niziołek-Janiak ktoś dyskutuje, ze mną nie i z innymi organizacjami pozarządowymi, które w przeciwieństwie do Ciebie mają pojęcie o systemach transportowych też nie, natomiast wcale tego nie oczekuję. Jak napisałem, inwestycje takie, jak Wróblewskiego, Nowo-Targowa, szeroka Kilińskiego czy szeroka Tuwima nie powstaną bo są szkodliwe i tyle z mojej strony. A co zrobi Pani Prezydent Zdanowska to już nie moja sprawa ani skąd weźmie rzekomo specjalistów od transportu miejskiego, bo o takich w Łodzi to nie słyszałem poza prof. Jackiem Wesołowskim, którego nikt nie słucha w UMŁ, bo bije w biznes asfaltowy ZDiTu.

6. Degradacja miasta póki co powstaje właśnie w wyniku promowanych przez Ciebie inwestycji, vide: Zachodnia, Narutowicza między Kilińskiego i Piotrkowską, Żeromskiego między Mickiewicza a Kopernika, Piłsudskiego (północna pierzeja, do dzisiaj nie zabudowana) itp., o komunikacji miejskiej notorycznie redukowanej nie wspominam nawet.

U
Ula Niziołek-Janiak

Niestety musi się Pan pogodzić z tym, że UMŁ musi dyskutować z radnymi i przede wszystkim musi rozmawiać z mieszkańcami. Jestem zdziwiona Pana postawą, bo człowiek wykształcony powinien o tym wiedzieć. Powinien też Pan zdawać sobie sprawę z tego, że z centrów miast uspokaja się i wyprowadza ruch (stawiajac na transport publiczny), że poszerzanie ulic ten ruch zwiększa i powoduje zmniejszenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników przestrzeni miasta. Natychmiast powinniśmy budować obwodnice - a to fachowcy ze ZDiT jakoś zarzucili. Strykowska musi być mądrze zmodernizowana - jako b. ważna droga W MIEŚCIE, tak samo ulice dojazdowe do węzłow. W centrum zaś natychmiast należy remontować nawierzchnie i upłynniać ruch poprzez wyznaczenie sporych obszarów z Tempo 30. Proszę zapytać mieszkańców Tuwima, Targowej i okolic czy faktycznie łodzianie chcą w centrum szerokich arterii, skoro uważa Pan, ze nie słucham mieszkańców. Pozdrawiam

J
Jarek

Pracuję na PŁ, nie w ZDiT, to po pierwsze, po drugie nie przszliśmy na "Ty" Panie Polewski, po trzecie Pana wykształcenie kierunkowe tak w sprawie zabytków, jak i transportu jest identyczne jak Pani Janiak, a więc równiez nie jest Pan partnerem do dyskusji w tych sprawach. Po czwarte nie napisałem nigdzie, ze Strykowska to obwodnica, jeśli już to wewnętrzna, międzydzielnocowa, Strykowska to dojazd do zewnętrzego ringu "obwodnic", dlatego jest taka ważna. To, że wogole UMŁ z Wami dyskutuje na takie tematy to jakieś kuriozum. Pani Prezydent Zdanowska powinna coś z tym zrobić i wprowadzić do Urzędu SPECJALISTÓW bo jak tak dalej pójdzie degradacja naszego miasta będzie postępować ze zdwojoną siłą.

o
obserwator

A może tak by zlikwidować radę miejską- ponieważ wiele uchwał rady i tak nie jest wykonywana przez prezydenta.Poco więc taki nieskuteczny twór i nieskuteczni radni w działaniu.

J
Jakub Polewski

Zapomniałbym... O Nowo-Targowej, poszerzonej Tuwima i poszerzonej Kilińskiego też zapomnij ;) W ogóle o budowaniu dwujezdniówek na obszarze między Włókniarzy a Kopcińskiego i między Paderewskiego a niebudowaną Trasą Wojska-Polskiego zapomnijcie tam w ZDiT i MPU. Prędzej odejdziecie na emerytury (najwyższy czas) niż uda Wam się wbić łopatę i to niezależnie od tego kto jest w Radzie Miejskiej albo na stanowisku Prezydenta.

J
Jakub Polewski

Jak widać po żalach prawdopodobnie kogoś od łódzkich dróg, łódzcy radni w pewnych priorytetowych sprawach dla miasta potrafią skutecznie przeciwstawić się faktycznie kuriozalnym decyzjom Prezydent Miasta Łodzi.

J
Jakub Polewski

Potwierdzam - Urszula Niziołek-Janiak, artystka - plastyk zna się na inwestycjach drogowych lepiej od Ciebie. Widać to po tym, co wypisujesz, że rzekomo Wróblewskiego i Strykowska to obwodnice. Chyba w Twoim świecie, gdzie trasy tranzytowe wprowadzające ruch do śródmieścia a nie wyprowadzające ten ruch na zewnątrz niego to "obwodnice". Dlatego póki co z tej wymiany zdań wyraźnie widać, że to Pani Urszula Niziołek-Janiak ma pojęcie o czym mówi.

P.S. A Ty jesteś kim? Specjalistą od transportu, że "wiesz lepiej" od radnej? Bo od zabytków widzę, że tak (sic!) i wiesz zapewne także lepiej, czy Tivoli jest zabytkiem czy nie (tak przy okazji, jest wpisana do Gminnej Ewidencji Zabytków).

J
Jarek

Wroga? Duże słowo. Jestem przerażony degradacją i stagnacją w rozwoju naszego miasta. Łódź potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych - głównie drogowych... Pani nie jest partią do dyskusji na temat transportu drogowego z prostej przyczyny. Z racji swojego wykształcenia i braku przygotowania merytorycznego nie powinna Pani wypowiadać się tak autorytatywnie w takich sprawach. W normalnym, cywilizowanym kraju ktoś taki jak Pani zająłby się malowaniem obrazów czy rzeźbieniem, a nie dyskutowaniem o transporcie. Pani działania blokujące budowę i modernizację dróg np Strykowskiej czy Wróblewskiego są szkodliwe dla miasta. Sprawne skomunikowanie miasta z zewnętrznymi obwodnicami, które już powstają jest priorytetem nr 1 (Strykowska, przedl. Wlokniarzy do Zgierza itp). Wróblewskiego wcale nie miałabyć żadną 6 pasmową ulicą. Jest to celowe robienie ludziom wody z mózgu. Wróblewskiego miała być 2*2, a przy skrzyżowaniach miała mieć dodatkowe relacje skrętne, to wszystko. Ten maszaron, który miałbyć wyburzony nie jest wart przysłowiowego funta kłaków, zresztą to, co najcenniejsze miało pozostać (zabytkowa wieża). Ale co tam, najlepiej wszystko przyblokować. To miasto PRZEZ LATA czekało na inwestycje infrastrukturalne, zaczyna coś się dziać, jest jakaś NADZIEJA dla tego miasta i co? I obywatele tego miasta nie chcą... Cóż, nie każdy chce żyć w skansenie tak jak Pani.

Dodaj ogłoszenie