1/19
Raport finansowy 1. ligi: kto ile zarobił w sezonie 2018/2019?
2/19
Przychody w 2018 roku: 1,53 mln zł...
fot. Grzegorz Dembinski

17. Warta Poznań

Przychody w 2018 roku: 1,53 mln zł
Miejsce w lidze: 13.
Średnia frekwencja: 796

W żadnym z analizowanych przez nas źródeł przychodów Warcie nie udało się uzyskać wyniku przekraczającego 1 mln zł. Najwięcej
klub zarobił z tytułu przychodów komercyjnych, które stanowiły 63% łącznych wpływów. 35% to przychody z transmisji, a niespełna 2% to wynik uzyskany z przychodów z dnia meczu.

Średnia frekwencja na domowych meczach Warty wyniosła w sezonie 2018/2019 796 widzów na mecz. Jest to wynik lepszy niż sezon wcześniej.

Komentarz klubu:
Przejąłem Wartę Poznań S.A. z końcem sierpnia 2018 roku. Klub był w trudnej sytuacji, ale powoli wychodzimy na prostą. Udało nam się już zrobić wiele rzeczy. Oprócz stabilizacji sytuacji sportowej i organizacyjnej, planujemy komercjalizację poszczególnych obszarów działalności klubu. Dlatego też, uruchomiliśmy program „Przyjaciel Warty” i Klub Biznesu. Mamy grupę partnerów i sponsorów, do których – mam nadzieję – dołączą wkrótce kolejne podmioty. Dalszy rozwój klubu zależy też od władz Miasta Poznania i poprawy klubowej infrastruktury. Wierzę w to, że wspólnie odbudujemy jeden z najbardziej zasłużonych klubów piłkarskich w kraju - mówi Bartłomiej Farjaszewski, właściciel Warty Poznań S.A.

3/19
Przychody w 2018 roku: 1,63 mln zł...
fot. Andrzej Wisniewski / Polskapresse

16. Garbarnia Kraków

Przychody w 2018 roku: 1,63 mln zł
Miejsce w lidze: 18. (spadek)
Średnia frekwencja: 520

Pomimo niższego wyniku niż większość klubów Fortuna 1 Ligi, Garbarnia również zarobiła najwięcej na przychodach komercyjnych. Stanowią one aż 73% łącznych przychodów klubu, to jest 1,2 mln zł. Niespełna 0,4 mln zł (22%) klub zarobił z tytułu transmisji i niecałe 100 tys. zł z tytułu organizacji meczów (5%). Wynikiem ostatniego źródła jest niska frekwencja na domowych meczach krakowian.

W sezonie 2018/2019 mecze domowe gromadziły średnio 520 widzów na stadionie co jest najniższym wynikiem spośród klubów Fortuna 1 Ligi.

4/19
Przychody w 2018 roku: 3,25 mln zł...
fot. Marzena Bugala- Azarko / Polska Press

15. Wigry Suwałki

Przychody w 2018 roku: 3,25 mln zł
Miejsce w lidze: 15.
Średnia frekwencja: 1128

Blisko 60% wszystkich przychodów klubu stanowiły przychody uzyskane z umów sponsorskich i kontaktów reklamowych (1,9 mln zł). Głównymi partnerami biznesowymi klubu są: Browar Północny Suwałki oraz producent okien i drzwi, firma Stollar. Ponadto partnerami klubu są: Fortuna Zakłady Bukmacherskie, Malow Sp. z o.o., PHU Łukasz Pałuska, PH Sabo Stobud. Łącznie Wigry mogą liczyć na wsparcie ponad 70 partnerów biznesowych. Drugą kategorią przychodów w 2018 roku były przychody z transmisji, które stanowiły 39% całości przychodów (1,3 mln zł). Wigry Suwałki S.A. stawiają na młodzież oraz wychowanków co przekłada się na wysokie miejsce w klasyfikacji Pro Junior System. Z tego tytułu klub zarobił 800 tys. zł, które zgodnie z metodą przygotowania raportu zostały uwzględnione w źródle przychodów z tranmisji i premii z rozgrywek krajowych. Najmniej klub zarobił z tytułu dnia meczu, tj. 3% łącznych przychodów.

Samorząd suwalski dostrzega korzyści z promocji miasta poprzez sport wspierając klub w formie dotacji i stypendiów sportowych.

Na meczach domowych Wigier w sezonie 2018/2019 nieznacznie spadła frekwencja w stosunku do sezonu 2017/2018, o 6% i wyniosła średnio 1 128 widzów na mecz.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Przerabiają klub Do Sopotu. Co to oznacza dla otwarcia? ZDJĘCIA

Przerabiają klub Do Sopotu. Co to oznacza dla otwarcia? ZDJĘCIA

Szlak nadziei. Wyboista droga rodziny Orzechów do Polski ZDJĘCIA

Szlak nadziei. Wyboista droga rodziny Orzechów do Polski ZDJĘCIA

Oto najlepsze memy o Whisky! Międzynarodowy Dzień Whisky zobowiązuje

Oto najlepsze memy o Whisky! Międzynarodowy Dzień Whisky zobowiązuje

Zobacz również

The Legend of Rock Symphonic w łódzkiej Atlas Arenie

The Legend of Rock Symphonic w łódzkiej Atlas Arenie

Monika Mazur-Chrapusta prywatnie. Lubi adrenalinę. ZDJĘCIA, WYWIAD

Monika Mazur-Chrapusta prywatnie. Lubi adrenalinę. ZDJĘCIA, WYWIAD