Reklama Portu Lotniczego Łódź jest niezgodna z miejskimi przepisami. Konserwator zabytków powiadomił policję

Marcin Bereszczynski
W parku kulturowym ulicy Piotrkowskiej nie mogą wisieć reklamy wielkoformatowe. Lotnisko złamało zapisy miejskiego prawa. Grzegorz Gałasiński
Miasto zakazało wieszania wielkoformatowych reklam w parku kulturowym ulicy Piotrkowkiej, a miejska spółka taką reklamę umieściła. Wielki baner łamie też zapisy planu zagospodarowania, który zakazuje takich reklam.

Wielkoformatowa reklama zawisła na ścianie budynku u zbiegu Piłsudskiego i Sienkiewicza. Okazało się, że wisi w miejscu niedozwolonym. W taki sposób reklamuje się Port Lotniczy im. Reymonta, czyli spółka miejska.

- Miasto nie toleruje i nie będzie tolerować takich zachowań - powiedziała Agnieszka Rutkowska z Biura Rzecznika Prasowego i Nowych Mediów UMŁ. - Przepisy prawa mówią jasno: tego rodzaju reklamy w parku kulturowym są nielegalne. Urząd Miasta Łodzi, od swoich współpracowników, jakimi są niewątpliwie spółki miejskie, oczekuje bezwzględnego przestrzegania prawa. Wiceprezydent Wojciech Rosicki, w rozmowie z prezes lotniska Anną Miderą, nakazał usunięcia reklamy.

Wiceprezydent przed weekendem nakazał usunięcie reklamy,zdjęta zostanie dopiero 23 grudnia. Port Lotniczy i agencja Infinity Media wydały wspólne oświadczenie w sprawie reklamy.

- Wspólnie z domem mediowym Infinity Media dokonaliśmy wyboru zaproponowanej lokalizacji do publikacji naszej reklamy - czytamy w oświadczeniu przysłanym przez Wiolettę Gnacikowską, rzecznik Portu Lotniczego. - W momencie dokonywania wyboru lokalizacji nie mieliśmy świadomości, że jest ona niewłaściwa. Mieliśmy natomiast informacje, że dysponent budynku posiada wszystkie wymagane dokumenty. Nasza rola w kampanii ograniczała się do zlecenia usługi, nie mamy żadnych praw do nośnika reklamowego, na którym reklama jest eksponowana. Po zamieszczeniu reklamy otrzymaliśmy informację, że są pewne zastrzeżenia, co do miejsca lokalizacji reklamy. Natychmiast, wspólnie z domem mediowym, podjęliśmy działania zmierzające do uzyskania informacji od dysponenta budynku, czy posiada wymagane zgody. Dodatkowo dokonaliśmy weryfikacji i - jak się okazało - teren ten znajduje się w obszarze Parku Kulturowego Ulicy Piotrkowskiej. Wspólnie z domem mediowym podjęliśmy decyzję o demontażu reklamy na nasz własny koszt, który odbędzie się w najkrótszym możliwym terminie.

Jak się okazuje, montaż, ekspozycja i demontaż reklamy mają kosztować 54 tys. zł. Do tego może dojść grzywna, którą naliczy są.

- Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków złożyło zawiadomienie na policję o popełnieniu wykroczenia. Teraz, to policja będzie prowadziła postępowanie, w wyniku którego prawdopodobnie skieruje sprawę do sądu z wnioskiem o ukaranie Portu Lotniczego. Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków nie ma prawnych narzędzi do naliczania kar, karę wymierza sąd - wyjaśnia Agnieszka Rutkowska.

W tle niezgodnego z prawem wywieszenia reklamy toczył się spór radnego Mateusza Walaska (PO) z grupą EL.00000 - Zmotoryzowni Mieszkańcy Łodzi. Radny zamieścił post w mediach społecznościowych „Nowa reklama lotniska. Tak wiem wielkoformatowa”. Rozwścieczyło to „zmotoryzowanych”, którzy uznali, że magistrat powinien zażądać demontażu reklamy i kar dla lotniska. Radny w odwecie zaproponował „zmotoryzowanym”, aby wypisali się z grupy poświęconej rozwojowi lotniska, a oni zarzucili radnemu manipulację faktami.

Co ta reklama miała powiedzieć odbiorcom, żeby zachęcić ich do korzystania z połączeń lotniczych z Łodzi?

- Jeden element reklamy to poinformowanie łodzian, że w Monachium jest port przesiadkowy, z którego mogą polecieć do wielu miejsc na świecie. Drugi element nawiązuje do Manhattanu łódzkiego i tego w Nowym Jorku, który można zobaczyć lecąc z Łodzi z przesiadką w Monachium. Nie bez znaczenie jest umieszczenie reklamy naprzeciwko łódzkiego Manhattanu. Podaliśmy też cenę biletu, ponieważ często lot z Łodzi z przesiadką w Monachium jest tańszy, niż bez przesiadki z Warszawy. Naszym celem było stworzenie takiej kampanii reklamowej, która nawiązywałaby do żartobliwych napisów na murach dotyczących obu klubów piłkarskich, a zrozumiałych dla łódzkiego odbiorcy - wyjaśnia Wioletta Gnacikowska.

Testy na Covid tańsze za granicą

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MArek

A co robią wielkoformatowe reklamy np. na Centralu i hotelu Irbis?

M
MArek

Ja pisałem co się stanie w temacie reklam jak lotnisko przestanie funkcjonować. A Ty o zadowoleniu .... Ehhhhhhhhhhhh

M
Marek

A jak jest z legalnością reklamy mp: na Centralu i hotelu Irbis oraz innymi tego typu reklamami?

i
i tyle

Po co ten konceptualizm, będą połączenia będzie ruch. Czy lotnisko wie gdzie latają łodzianie? Ile razy spotkali się z łódzkimi biurami podróży (pytałem jakiś czas temu w biurze - ani razu). Jak gdzieś lecę to nawet nie chce mi się sprawdzać czy można z Lublinka. Jest tyle okazji np. ruscy nie mogą do Egiptu to lecą przez lotniska w innych krajach. Ale trzeba kumać i śledzić, a możliwości cargo to oddzielna sprawa. Eee szkoda gadać.

Ł
Łodzianin

Po co reklamować lotnisko jak kilka lotów na tydzień? Od kilku lat jak chcę gdzieś polecieć to muszę albo do Modlina albo do Pyrzowic. Żenada nie zarządzanie. mając takie dogodne warunki (środek Polski z skrzyżowaniem autostrad, od dworów parę minut itd) w miarę dobry terminal a lotów jak na lekarstwo. Szkoda słów taki Lublin ma więcej lotów niż przeszło milionowa aglomeracja Łódzka.

c
czytelnik

Rozumiem, że jesteś zadowolony z tak funkcjonującego lotniska w naszym mieście utrzymywanego z płaconych przez nas podatków? Rozumiem, że mam być zadowolony, że ono w ogóle jest?

s
scepan

Sie kumple od rauszy poklocili...panie prezes lotniska, kolezanka po mezu dobrym druchu pani prezydent. I biedny wice prezio tez kumpel co musi teraz oczami swiecic. Aha..Gnacikowska...dziennikarze wyborczej to juz wszystkie spolki miejskie obstawili.

H
He, he.....

Pomyliłeś kierunki. Lotnisko jest na zachód od Piotrkowskiej a nie na wschód od Twojej stodoły na Janowie...:)

M
MArek

Jak już spełni się Twoje marzenie i lotnisko zostanie zamknięte, to NATYCHMIAST w mieście pojawi się reklama Okęcia, Modlina, Ławicy, Pyrzowic itp.itd.etc. i wtedy okaże się, że reklama jest legalna w legalnym miejscu.....( w nowelizacji przepisów w/w sprawie pojawi się gwiazdeczka i odnośnik na 168 stronie drobnym druczkiem napisany: nie dotyczy.....)
Ale Lublinek jako miejska spółka nie może mieć preferencji w w/w temacie.

K
K111

Ale co to miejsce ma wspólnego z Parkiem Kulturowym ul. Piotrkowskiej? Cały ten Park Kulturowy to zaklinanie rzeczywistości, bo komu okolice Piotrkowskiej kojarzą się z kulturą? A radny Walasek to osobny temat - inteligentny inaczej nr 1.

t
tajson

Zasikana, obrzygana, pełna pijusów Pietryna to park kulturowy? Ale jaja!

p
podatnik

Po co deficytowej spółce stanowisko rzecznika?

To już prezesi nie potrafią po polsku odpowiadać na pytania?

Karę za niezgodne z przepisami działania zapłaci Lublinek czyli faktycznie my podatnicy. A powinien ten osobnik, który tę reklamę zlecił.

g
gość

PARK KULTUROWY. TO COS Z PRL JEST PARKIEN KULTUROWYM? CHYBA PARKIEM GLUPOTY I ZANIEDBANIA!

L
L4 Rzeczypospolita

do tego tylko antyterrorysci - trzeba dac nauczke!
Gleba bitchez!

M
Marcin

To nie jest pierwszy raz, kiedy lotnisko przegina z PRem. Cieszę się, że Pani Midera stara się tworzyć dobry klimat wokół portu; organizuje happeningi i różnego rodzaju wydarzenia. Ale nie przysłania to faktu, że łódzkie lotnisko każdego roku generuje 30-40 mln straty netto, która jest pokrywana z podatków płaconych przez łodzian! W takiej sytuacji wypadałoby powstrzymać się z tak dużą liczbą akcji PRowych.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3