Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont ulicy Zamkowej w Pabianicach. Jak przebiega i kiedy wróci tramwaj 41 do Pabianic? ZDJĘCIA

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
W Pabianicach wciąż trwają prace związane z  przebudową trasy tramwaju linii 41
W Pabianicach wciąż trwają prace związane z przebudową trasy tramwaju linii 41 Grzegorz Gałasiński
Wciąż trwa remont torowiska w ulicy Zamkowej w Pabianicach i głównego ciągu komunikacyjnego przez centrum miasta. Prace mają skończyć się w tym kwartale.

Remont trasy tramwaju 41 do Pabianic zbliża się do końca

W Centrum Pabianic wciąż trwają prace budowlane przy projekcie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, czyli remoncie trasy tramwaju linii 41. Część nawierzchni w ciągu ulic Warszawskiej, Stary Rynek, Zamkowej została już wymieniona i położone zostały tory. Są też niektóre wiaty przystankowe. Zakończony został też ksawerowski odcinek trasy.

Z końcem marca w Pabianicach wykonawca rozpoczął nasadzenia zieleni. Na trasie tramwaju 41 mają pojawić się 53 nowe drzewa oraz prawie 4,5 tys. krzewów i bylin. Na różnych odcinkach posadzone będą 24 lipy, 26 klonów oraz trzy wiśnie piłkowane.

Ale na niektórych odcinkach w centrum Pabianic nadal nie ma torów. Przed Wielkanocą robotnicy układali je m.in. w rejonie Starego Rynku.

Tramwaj 41 z Łodzi do Pabianic. Kiedy wróci?

Opóźnienie wynikło m.in. z konieczności przeprowadzenia prac archeologicznych. Prace mają jednak wkrótce się zakończyć. Dobrej myśli jest Aneta Klimek, rzeczniczka prasowa pabianickiego magistratu. Jak informuje planowany termin zakończenia robót do drugi kwartał 2023. - Na większości odcinków montowana jest trakcja tramwajowa i wygrodzenia peronów - wylicza. Najszerszy zakres mają prace od ul. Kilińskiego do Gdańskiej – trwa czyszczenie szyn i płyt torowych oraz spawanie złączy szynowych. Kontynuowana jest budowa chodników i drogi rowerowej. Rozpoczęły się nasadzenia zieleni i montaż małej architektury - dodaje.

Przebudowa linii tramwaju 41 w Pabianicach obejmie też przebudowę ulic

Budowa Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego na odcinku od granic Łodzi do Pabianic to ogromne, trwające już cztery lata przedsięwzięcie. Oprócz wymiany torów i trakcji obejmuje też m.in. budowę wiat, peronów przystankowych, systemu sterowania z priorytetem dla tramwaju, informacji pasażerskiej oraz przebudowę krańcówki przy ul. Wiejskiej. Jednocześnie projekt wprowadził też duże zmiany na remontowanych ulicach, w tym budowę kanału deszczowego na Zamkowej. Na znacznym odcinku drogi tramwaje i autobusy będą korzystać ze wspólnego pasa, co usprawni przejazd i ułatwi przesiadki. Będzie nowe oświetlenie, a dla rowerzystów przewidziano wydzieloną drogę na ulicach Zamkowej i Stary Rynek oraz parking przy Dużym Skręcie.

Wartość projektu to 177,5 mln zł, z tego unijne dofinansowanie wyniosło 88 mln zł, a prawie 12 mln zł z budżetu państwa. Swój wkład wniosły też Pabianice oraz gmina Ksawerów. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Progreg InfraCity, MPK Łódź i Włodan.

Przed remontem tramwaj linii 41 przewoził dziennie prawie 9 tys. pasażerów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki