Do 18 sierpnia miasto oczekuje na oferty firm zainteresowanych przebudową południowego fragmentu ulicy Szczecińskiej - od ul. Aleksandrowskiej do granicy z Konstantynowem o długości 3,36 km. Skrzyżowanie Szczecińska/Aleksandrowska także ma zostać przebudowane.
Sama ul. Szczecińska pozostanie jednopasmowa, ale otrzyma nową nawierzchnię. Na skrzyżowaniach z ul. Rojną i Rąbieńską oraz w miejscu przyszłego łącznika do drogi ekspresowej S14 powstaną ronda. Wzdłuż przebudowywanego odcinka ul. Szczecińskiej zaplanowano po stronie wschodniej, czyli od osiedli mieszkaniowych ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m.
Pętla autobusowa Teofilów Rojna ma zostać zmodernizowana i wyposażona w elektroniczne tablice informacyjne. Modernizację przejdzie również pętla tramwajowa Teofilów Szczecińska.
Zmieni się tu układ torów na trójstanowiskowy z peronami przystankowymi wewnątrz, a nie na zewnątrz owalu jak to jest obecnie. Pojawi się tu też dodatkowy, trzeci tor postojowi, co ma za na celu zwiększenie przepustowości pętli i umożliwienie korzystania z niej przez większą liczbę linii niż ma to miejsce obecnie.
Niestety, przy planowaniu modernizacji ulicy Szczecińskiej nie uniknięto błędów, które jednak można jeszcze usunąć na etapie projektowania. Przede wszystkim, na co zwracają uwagę rowerzyści, przy zjeździe na drogę ekspresową nie przewidziano łącznika do drogi rowerowej, która dociera tam od strony Aleksandrowa Łódzkiego i została już fizycznie wybudowana razem z trasą S14.
Rowerzyści nie chcą też połączenia biegnącej wzdłuż ul. Szczecińskiej przyszłej drogi rowerowej z ciągiem pieszym. To utrudnia jazdę i naraża tak pieszych jak i rowerzystów na kolizje.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?