Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

RODO. Firmy nie są jeszcze przygotowane na nowe regulacje

Redakcja
Mniej niż połowa (46 proc.) wszystkich firm twierdzi, że uzupełni braki do 25 maja 2018 – dnia, kiedy zacznie obowiązywać RODO.
Mniej niż połowa (46 proc.) wszystkich firm twierdzi, że uzupełni braki do 25 maja 2018 – dnia, kiedy zacznie obowiązywać RODO. 123RF
Niemal połowa firm z całego świata, które wzięły udział w badaniu SAS jest zdania, że GDPR znacząco wpłynie na prowadzone przez nie projekty wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (ang. GDPR) sprawi, że obywatele krajów Unii Europejskiej zyskają większą kontrolę nad tym, w jaki sposób przedsiębiorstwa wykorzystują ich dane osobowe. Dotyczy to nawet organizacji spoza Wspólnoty, które przetwarzają informacje o obywatelach UE.

W lutym br. lider analityki biznesowej, firma SAS przeprowadziła ogólnoświatowe badanie, w którym wzięło udział 183 specjalistów odpowiadających za przygotowania do GDPR w swoich organizacjach. Zebrane wnioski pozwoliły określić największe wyzwania i szanse, które nowe rozporządzanie stawia przed biznesem.

Biznes nie zdąży przed GDPR

Informacje o wycieku danych z Facebooka do firmy Cambridge Analytica sprawiły, że kwestia ochrony danych osobowych zyskała jeszcze większą wagę. 93 proc. respondentów badania przeprowadzonego przez SAS przyznało, że nie są w pełni gotowi na nowe regulacje.

Przyjęcie komunijne, party w ogródku czy nawet grill na działce. Deska serów zaimponuje i zadowoli gości. Kliknij i dowiesz się jak przygotować ją fachowo i za nieduże pieniądze!

Mniej niż połowa (46 proc.) wszystkich firm twierdzi, że uzupełni braki do 25 maja 2018 – dnia, kiedy zacznie obowiązywać RODO. Spośród amerykańskich organizacji tylko 30 proc. uważa, że zdąży na czas. Firmy z krajów Unii Europejskiej wydają się być lepiej przygotowane i podobną deklarację składa ponad połowa z nich (53 proc.).

- Oczekiwania związane z wysokim poziomem ochrony danych osobowych są coraz większe. Chcemy mieć pewność, że organizacje są gotowe, aby pomóc swoim klientom zrozumieć, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane – mówi Todd Wright, Senior Product Marketing Manager w SAS. Chcąc zrealizować ten cel biznes musi uwzględnić każdy element swojej działalności w długoterminowej strategii ochrony danych osobowych. Pozostawienie tego zadania tylko w rękach działu IT to recepta na porażkę – dodaje.

Badanie pokazało, że większość organizacji nie jest gotowa na GDPR, które zacznie obowiązywać już za 10 dni. 93 proc. z badanych wdrożyło plan działania lub ma zamiar to zrobić. Większość respondentów oczekuje, że zapewnienie zgodności z RODO przyniesie ich firmom korzyści.

Do 15 czerwca rząd musi zaproponować wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2019 roku. Już wiadomo, że wzrośnie ono. O ile? Kliknij w ten tekst, a dowiesz się wszystkiego!

- Obecnie klienci oczekują gwarantowanego przez GDPR poziomu bezpieczeństwa danych osobowych. Firmy, które spełnią wymogi rozporządzenia znacznie zwiększą swój potencjał analityczny, co z kolei prowadzi do większej produktywności, a także lepszego zrozumienia potrzeb klientów– tłumaczy Wright.

84% respondentów globalnie i 91 proc. z Unii Europejskiej twierdzi, że regulacje GDPR będą miały istotny wpływ na usprawnienie procesu zarządzania danymi w ich organizacji. 68% przyznaje, że rozporządzenie zwiększy zaufanie między nimi a klientami. Zdaniem badanych, poprawa jakości danych wpłynie korzystnie na wizerunek firmy oraz będzie krokiem w kierunku stworzenia organizacji działającej w oparciu o dane.

Dodatkowe wnioski z badania SAS:

  • 58 proc. respondentów z całego świata twierdzi, że posiada ustrukturyzowany plan zgodności z GDPR, a kolejne 35 proc. badanych planuje jego wdrożenie. Oznacza to wzrost o 13 proc. w porównaniu w wynikami badania z przeprowadzonego przez SAS w zeszłym roku, kiedy to gotowość odpowiedniej strategii deklarowało jedynie 45 proc. przedstawicieli biznesu.
  • Jednak 15 proc. respondentów z USA i 4 proc. z Unii Europejskiej twierdzi, że ich organizacje nie planowały wdrożenia ustrukturyzowanych procesów mających zapewnić zgodność z GDPR.
  • 75 proc. respondentów twierdzi, że skorzystało (lub planuje skorzystać) z konsultacji prawnych w celu zapewnienia zgodności z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych .
  • 63 proc. badanych przyznaje, że GDPR będzie miało znaczący wpływ na sposób działania ich firm.
  • Identyfikacja wszystkich źródeł przechowywanych danych osobowych, a następnie zdobycie umiejętności niezbędnych do zarządzania informacjami zgodnie z RODO to główne wyzwania, którym organizacje muszą stawić czoła przygotowując się na wejście w życie nowych regulacji.
  • Ponadto, prawie połowa respondentów (49%) przyznało, że GDPR będzie miało znaczący wpływ na projekty sztucznej inteligencji prowadzone w ich organizacjach.
  • Uzyskanie świadomej zgody na przetwarzanie danych, rejestracja, prezentacja audytorom informacji odnośnie profilowania oraz udział człowieka w procesach decyzyjnych podejmowanych przez sztuczną inteligencję to cztery najbardziej niepokojące respondentów badania SAS wymogi zgodności z RODO.
  • 75 proc. badanych jest zdania, że GDPR znacząco wpłynie na prowadzone przez nich działania IT.

Obejrzyj wideo:

Rynek ebików w Polsce jeszcze raczkuje, ale to się zmienia. Szybko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: RODO. Firmy nie są jeszcze przygotowane na nowe regulacje - Strefa Biznesu

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki