Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rossmann - łódzki lider biznesu

Rossmann
Rossmann zatrudnia w drogeriach województwa łódzkiego około ośmiuset pracowników
Rossmann zatrudnia w drogeriach województwa łódzkiego około ośmiuset pracowników
Pięć miliardów złotych obrotu, ponad sto nowych drogerii, ukończone wielkie inwestycje - taki był rok 2012 w Rossmannie. Tak dynamiczny rozwój w czasach spowolnienia gospodarczego to niewątpliwie sukces lidera rynku drogeryjne w Polsce, który centralę firmy oraz główne centrum logistyczne ma w Łodzi.

Pierwsza drogeria Rossmanna w Polsce powstała w 1993 roku przy ul. Piotrkowskiej. W Łodzi od początku mieści się także centrala firmy i jej główne centrum logistyczne.
- Kiedy przed 20 laty Dirk Rossmann zdecydował się naotwarcie swojej drogerii w Polsce, wybór padł na Łódź. Przede wszystkim ze względu na jej lokalizację w centrum kraju, ale także ówczesną popularność ulicy Piotrkowskiej - wspomina Marek Maruszak, prezes Zarządu Rossmann Polska.

Kolejne sklepy z czerwonym logotypem otwierano systematycznie w dużych Polskich miastach, poszerzając przy tymasortyment, rozbudowując infrastrukturę, wprowadzają atrakcyjne promocje dla klientów. Kiedy okazało się, że popularność Rossmanna w dużych aglomeracjach rośnie z roku na rok, nowe drogerie pojawiły się też w mniejszych miastach. Dziś, po 20 latach działalności, w Polsce funkcjonuje ponad 700 drogerii, a firma zatrudnia łącznie 10.000 pracowników. Mimo spowolnienia gospodarczego, ostatni rok był dla Rossmanna bardzo dobry.
- Zakończyliśmy ważne inwestycje. Jedna to uruchomienie centrum logistycznego dla północnej Polski w Grudziądzu, druga już stricte łódzka, to zakończenie rozbudowy kompleksu przy ul. św. Teresy z rozbudową magazynów i budową nowego biurowca centrali. Dziś magazyny Rossmanna w Łodzi to 50 tys. metrów kwadratowych, a zastosowane w nich technologie sprawiają, że jest to jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w kraju. Nasz biurowiec to jak twierdzi wiele osób, ozdoba łódzkiego Teofilowa - wylicza prezes Marek Maruszak.

Obok budowy centrali i magazynów, spektakularną inwestycją Rossmanna w Łodzi jest także największa drogeria w Europie zlokalizowana w Manufakturze. To pierwszy i jak do tej pory jedyny tego typu projekt w Polsce. W sklepie nie tylko znajduje się bogatsza oferta asortymentowa, ale funkcjonują także minigabinety kosmetyczne, w których wykonywane są drobne zabiegi.

Rossmann w Łodzi zainwestował już ponad 450 mln zł ale to nie koniec. W ubiegłym roku otwarto w Łodzi sześć nowych drogerii i w całym województwie jest ich już prawie 80. Kolejne to kwestia czasu. Każda nowa drogeria to nowe miejsca pracy, ale nowi pracownicy zatrudniani są także w centrali.

- Wraz z otwieraniem kolejnych sklepów musimy poszerzać nasz zespół o nowych pracowników działów wspierających sprzedaż. To przecieżw łódzkiej centrali mamy wszystkie komórki organizacyjne od działu zakupu, przez promocję, marketing, kadry, księgowość, ekspansję czy informatykę. W minionym roku solidnie wzmocniliśmy chociażby Dział IT. W ramach naszego autorskiego projektu pod hasłem "Zaprogramuj się" zatrudniliśmy 10 absolwentów Politechniki Łódzkiej, którzy pracują przy tworzeniu zupełnie nowych rozwiązań informatycznych - mówi Marek Maruszak.

Dziś w województwie łódzkim Rossmann zatrudnia 2.300 pracowników, z czego blisko 400 to pracownicy centrali, ponad tysiąc osób zatrudnionych jest w centrum logistycznym, pozostali to personel sklepowy.

Warto wspomnieć także o misji społecznej Rossmanna, którą firma w Łodzi od lat realizuje angażując się w lokalne inicjatywy charytatywne, prospołeczne i kulturalne. Wspiera takie organizacje, jak m.in. Fundacja "Integracja JP II", Fundacja "Gajusz", Fundacja "Vena" czy łódzki "Caritas", ale także współpracuje z Komendą Wojewódzką Policji oraz Strażą Miejską przy inicjatywach poprawiających bezpieczeństwo w mieście.

Rossmann jest także partnerem projektów kulturalnych adresowanych do łodzian, m.in. Targowa Music&Film Street Festival i projekt "Łódź Miastem Kobiet" ale także od lat organizuje jeden z największych pikników rodzinnych w Łodzi pod hasłem "Rossmann Dzieciom" w miejskim ogrodzie zoologicznym.

Rossmann - nagrody i wyróżnienia

Rossmann jest laureatem prestiżowych nagród biznesowych i wyróżnień. Są to m.in.:

- Lider Polskiego Biznesu - wyróżnienie przyznawane przez Business Centre Club najprężniej rozwijającym się firmom. Konkurs został zorganizowany już po raz dziewiętnasty a złotą statuetkę na uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie odebrał prezes Marek Maruszak.
- Superbrands- nagroda przyznana przez Niezależną Radę Marek. Otrzymują ją firmy wyróżniające się na krajowym rynku oraz cieszące się sympatią i uznaniem konsumentów.
- Firma roku- nagroda przyznana przez Studenckie Forum Business Centre Club, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji studenckich i samorządów szkół wyższych będących partnerami Łódzkiego Studenckiego Forum BCC oraz Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.
- Produkt Roku 2010 - certyfikat przyznawany przez czytelników miesięcznika Reader's Digest firmom, których produkty są najchętniej wybierane. Rossmann został wyróżniony w kategorii Sieć drogerii/aptek.
- Lider 20 lat transformacji magazynu Forbesw kategorii sieci handlowych- nagroda przyznana w rankingu magazynu Forbes przez kapitułę złożoną ze znanych i cenionych postaci nauki i biznesu. Wybrano te firmy, które zasłużyły na uhonorowanie działalności w ciągu ostatnich dwudziestu lat.
- Regional ForbesCSR Awards - trzecie miejsce w województwie łódzkim firma otrzymała za wkład w ochronę środowiska, dbałość o pracowników i społeczności lokalne, działalność charytatywną i sponsoringową a także etyczne podejście do biznesu.
- Diamenty magazynu Forbes - firma zajęła 2. miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się dużych firm w województwie łódzkim. Ponadto otrzymaliśmy wyróżnienie za internetową prezentację naszych produktów za pośrednictwem stron www.rossmann.com.pl oraz www.rossnet.pl.
- Firma zaangażowana społecznie - wyróżnienie przyznane w V Rankingu Odpowiedzialnych Firm za liczne i różnorodne akcje charytatywne prowadzone na szczeblu lokalnym i ogólnopolskim.
- European Trusted Brand 2012- firma zdobyła zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło jako Marka Godna Zaufania w kategorii Drogerie. Laureatów wskazują czytelnicy Reader's Digest w jednym z największych badań konsumenckich w Europie (27 tysięcy respondentów w 15 krajach).
- Marketer Roku- nagroda przyznana zawpływ na rynek kosmetyczny, sukcesywne wprowadzanie do drogerii marek własnych oraz politykę promocyjną. Najlepsi wyłonieni zostali w badaniu ankietowym przeprowadzonym na zlecenie VFP Communications - wydawcy "Media & Marketing Pol Nagroda Superpro-dukt Mam dziecko 2012 za pieluchy Babydream".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki