Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści żądają progów zwalniających na Wólczańskiej

Agnieszka Magnuszewska
Ul. Wólczańska jest mniej zatłoczona od al. Kościuszki
Ul. Wólczańska jest mniej zatłoczona od al. Kościuszki Krzysztof Szymczak
Rowerzyści z Fundacji Fenomen domagają się progów zwalniających lub wysepek na ul. Wólczańskiej. Z wnioskiem o nie wystąpili w marcu, ale dostali odmowną odpowiedź od Zarządu Dróg i Transportu. Nie zniechęciło ich to jednak do działania. O progach, nie tylko na ul. Wólczańskiej, zamierzają dyskutować podczas konsultacji dotyczących Studium Systemu Transportowego. Rozpoczną się one w piątek.

Pomysł zamontowania progów na Wólczańskiej zrodził się po wypadku, do którego doszło na tej ulicy 13 marca. W pobliżu skrzyżowania z ul. Kopernika auto potrąciło 17-letniego pieszego. Nie zdołał on zejść z przejścia zanim nadjechało rozpędzone auto.

WIĘCEJ: 17-latek ciężko ranny w wypadku [ZDJĘCIA+FILM]

- Po Wólczańskiej auta raczej nie poruszają się wolno. Nawet gdy jadę dosyć szybko na rowerze, samochody mijają mnie z przynajmniej dwu-, trzykrotnie większą prędkością - podkreśla Wojciech Makowski, koordynator projektu Rzecznik Niezmotoryzowanych. - Dlatego domagamy się utworzenia progów na ul. Wólczańskiej przed i za przejściem dla pieszych w pobliżu ul. Kopernika. Zresztą przydałyby się one też na innych ulicach w ścisłym centrum.

Według ZDiT położenie progów spowodowałoby znacznie utrudnienia w ruchu. - Nasza decyzja jest odmowna, bo progi znacznie zmniejszyłyby przepustowość ul. Wólczańskiej. I tak jest ona niewielka, bo ulica jest raczej wąska - mówi Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT.

Rowerzyści twierdzą, że progi zwiększą nie tylko ich bezpieczeństwo, ale głównie pieszych. - Zarząd dróg powinien przecież dbać o bezpieczeństwo. Nie zależy ono tylko od tego czy kierowcy przestrzegają przepisów. Ważniejsze jest by oznakowanie i organizacja ruchu wymuszał‹ na kierowcach bezpieczną prędkość - zaznacza Makowski.

Członkowie Fundacji Fenomen liczą, że tworzenie progów w centrum miasta zostanie uwzględnione w Miejskim Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Opracowuje go m.in. ZDiT, policja, straż miejska.

CZYTAJ TEŻ: Łódź Love Bike - przewodnik dla łódzkich rowerzystów

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki