W tym samym czasie będą budowane drogi, które mają wyprowadzać ruch z dworca Fabrycznego. Jeśli do tego dołożyć przebudowę ulic Kopernika i Przybyszewskiego, aż strach pomyśleć, jak będzie się wtedy jeździło po mieście.
W piątek uroczyście podpisano umowę na budowę Trasy W-Z. Inwestycję wykona firma Mosty Łódź. Do września ma być gotowy projekt, a jesienią rozpocznie się budowa torów. Na razie odcinka centralnego między ulicami Żeromskiego i Sienkiewicza. Później rozpocznie się modernizacja odcinka zachodniego w stronę Retkini i wschodniego, który zostanie połączony z rozbudową torów tramwajowych od krańcówki na Augustowie do ulicy Hetmańskiej i alei Ofiar Terroryzmu 11 Września. Łącznie trasa tramwajowa W-Z ma liczyć 17,3 km.
Odcinek centralny będzie najtrudniejszy, bo dla samochodów powstaną tu tunele lub jezdnie wewnątrz murów oporowych. Powstaną one pomiędzy: Wólczańską i Sienkiewicza oraz Kilińskiego i Wysoką. Prace tunelowe będą prowadzone metodą odkrywkową. Następnie wykonane zostaną ściany szczelinowe, w takiej samej technologii, jak przy budowie dworca Fabrycznego. Też wykopana zostanie wielka dziura. Z tą różnicą, że wykonawca nie obawia się wód podziemnych, utrudniających prace.
Równie dużym przedsięwzięciem będzie centrum przesiadkowe na wysokości Centralu. Mają się tam zatrzymywać tramwaje, kursujące w linii wschód - zachód i składy ŁTR. Będzie to możliwe dzięki przebudowie odcinka ŁTR. Tramwaje jadące od północy aleją Kościuszki skręcą w aleję Mickiewicza, czyli pod Central, a następnie w ulicę Piotrkowską i pojadą na południe.
Ostatnim etapem Trasy W-Z będzie przebudowa "skrzyżowania marszałków. Na przełomie marca i kwietnia zostanie rozpisany przetarg na koncepcję przebudowy. Budowa rozpocznie się, gdy będzie można skorzystać z pieniędzy UE z nowego budżetu.
Prace na drogach w centrum staną się wyzwaniem dla Zarządu Dróg i Transportu, który musi przygotować system objazdów. MPK musi dokupić tabor dla potrzeb komunikacji zastępczej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?