Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozstrzygnięcie przetargu na budowę trasy S14 dopiero w marcu 2017 roku

Piotr Brzózka
Piotr Brzózka
Dopiero w drugiej połowie marca mamy poznać wykonawców trasy S14. Wcześniej rozstrzygnięcie przetargu planowano na grudzień.

Przynajmniej o trzy miesiące opóźni się wyłonienie wykonawców drogi ekspresowej S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Mimo to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekonuje, że inwestycja ruszy wiosną przyszłego roku.

I etap przetargu na budowę dwóch odcinków S14 został rozpisany prawie rok temu, a dokładnie 2 października 2015 r., tuż po wpisaniu trasy na rządową listę planowanych inwestycji drogowych. Etap ten polegał na weryfikacji kondycji i potencjału firm, które wyraziły chęć zdobycia kontraktu. Pierwotnie mówiono, że etap drugi, w którym przedsiębiorcy złożą swoje oferty, rozpocznie się na początku wakacji. Tak się jednak nie stało.

Kiedy budowa trasy S14? Samorządowcy z Łódzkiego pytają GDDKiA i wojewodę

- Wysłaliśmy do naszej centrali materiały przetargowe, jesteśmy gotowi, aby II etap ogłosić w październiku - mówi Maciej Tomaszewski, dyrektor łódzkiego oddziału GDDKiA.

W takiej sytuacji podpisanie umów ze zwycięzcami przetargów planowane jest dopiero na drugą połowę marca 2017 r., czyli trzy miesiące później, niż pierwotnie planowano, mowa była bowiem o grudniu 2016 roku. Dyrektor Tomaszewski wylicza, że wcześniej przetargu nie da się rozstrzygnąć, ponieważ około 60 dni musi zająć zapoznanie się z materiałami, następnie oferty mają być dokładnie badane, aby ograniczyć możliwość wystąpienia odwołań z przyczyn proceduralnych. Jeśli odwołań nie będzie, według GDDKiA inwestycja zacznie się najwyżej kilka dni po zakładanym wcześniej terminie (15 marca 2017 r.). Jak podkreśla bowiem dyrektor Tomaszewski, data podpisania umowy jest jednocześnie datą rozpoczęcia przedsięwzięcia, a podpisanie jej w grudniu nie przyspieszyłoby prac budowlanych ze względu na okres zimowy.

Przetargi dotyczące trasy S14 podzielone są na dwa odcinki. Pierwszy od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów (12,2 km), drugi - z Teofilowa do miejscowości Słowik, gdzie trasa przetnie się z drogą krajową nr 91 (16,3 km). Zakres przetargu obejmuje budowę dwujezdniowej trasy wraz z całą infrastrukturą, w tym: 7 węzłami, kilkudziesięcioma mostami i wiaduktami. W ramach kontraktu przebudowane również będą fragmenty lokalnych dróg czy usuwane kolizje z sieciami wodno-kanalizacyjnymi, elektrycznymi i innymi. Według szacunków, budowa drogi S14 może pochłonąć 1,7 miliarda złotych. Ile będzie kosztować naprawdę? Tego dowiemy się dopiero po otwarciu kopert z ofertami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki