Rzecznik Finansowy sprawdza przerwy w dostępie do bankowości online. "Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.
Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości. 123RF
- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach- informuje dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy. - Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online- dodaje.

– Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online. Dlatego zdecydowałem się wysłać zapytanie do banków, by poznać skalę tego zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania – poinformował dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Czytaj także

W wystąpieniu skierowanym do instytucji sektora bankowego Rzecznik Finansowy pyta o dostępność usług i obsługi klienta w tzw. zdalnych kanałach, tj. dostęp przez Internet, przez Call Center i przez ATM (czyli bankomaty i wpłatomaty).

Ponadto jak czytamy w komunikacie, "Rzecznik chce poznać zasady określające sposób postępowania banku w przypadku wystąpienia awarii bądź innej sytuacji nadzwyczajnej oraz planowej przerwy w funkcjonowaniu systemów teleinformatycznych (np. przerwy techniczne) skutkującej zaprzestaniem dostarczania usług klientom".

– Sposób komunikacji z klientami w takich sytuacjach jest niezmiernie ważny. Wiemy, że przestępcy wykorzystują taki pretekst np. do wyłudzenia od klientów danych potrzebnych do logowania. Dlatego chcemy zidentyfikować najlepsze praktyki w tym obszarze – mówi.

Czytaj także

Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.

Otrzymane wyniki mają umożliwić Rzecznikowi Finansowemu ocenę skali zjawiska, jakim są przerwy w dostępności usług bankowych. W zależności od jej wyników Rzecznik Finansowy podejmie decyzję dotyczącą dalszych kroków formalnych lub prawnych.

Rząd szuka oszczędności, blokada premii i nagród w budżetówce

Wideo

Materiał oryginalny: Rzecznik Finansowy sprawdza przerwy w dostępie do bankowości online. "Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii" - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.