Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sala Obsługi Klienta NFZ. Tu uzyskasz kartę EKUZ, porady doradcy i informacje o profilaktyce

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Grzegorz Gałasiński
Jest wiele powodów dla których warto wybrać się do Sali Obsługi Klienta NFZ. Tu można wyrobić kartę EKUZ, porozmawiać z doradcą o profilaktyce i organizacji leczenia. W Łodzi można nawet zrobić podstawowe pomiary medyczne.

Sala Obsługi Klienta NFZ w Łodzi. Po co warto się tam wybrać?

Łódzki oddział NFZ zaprasza pacjentów do odwiedzania Sali Obsługi Klienta. Znajduje się ona przy ul. Targowej 35 w Łodzi, jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16. Numerki do doradców wydawane są 45 minut przed końcem pracy, wizytę można też zarezerwować też przez stronę internetową:https://wizyty.nfz-lodz.pl

Można tu załatwić wiele spraw związanych z działaniem opieki zdrowotnej w Polsce i Unii Europejskiej.

W czym dokładnie pomogą doradcy Sali Obsługi Klienta NFZ?

  • wydadzą Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • pomogą w założeniu Profilu Zaufanego oraz Internetowego Konta Pacjenta
  • podpiszą umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
  • potwierdzą zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne
  • udzielą informacji na temat zasad bezpłatnego leczenia
  • pomogą wyjaśnić sytuację ubezpieczeniową
  • wskażą placówki medyczne z najbliższymi terminami leczenia
  • przyjmą dokumenty przenoszące prawo do świadczeń zdrowotnych z innych krajów UE/EFTA
  • udzielą informacji w sprawie leczenia uzdrowiskowego
Sala Obsługi Klienta NFZ. Tu uzyskasz kartę EKUZ, porady doradcy i informacje o profilaktyce
NFZ

Na Sali Obsługi Klienta przy ul. Targowej 35 można też skorzystać z samoobsługowego kiosku profilaktycznego, który mierzy ciśnienie krwi, robi analizę składu ciała, oblicza BMI a na koniec drukuje dane z uzyskanych pomiarów.

-Pakiet wykonywanych pomiarów i otrzymywany wydruk z danymi jest bardzo atrakcyjną formą wstępnej diagnostyki - zauważa Joanna Smorawska – Szewczyk, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Profilaktyki ŁOW NFZ.

Wyniki pomiarów można od razu omówić przy stanowisku ds. profilaktyki i promocji zdrowia. Jego doradcy udzielą informacji o programach profilaktycznych, np. chorób płuc, raka piersi, szyjki macicy, dla osób w wieku 40 plus, badań prenatalnych, a także o bezpłatnych dietach przygotowanych przez NFZ.

- Nasi doradcy gorąco zachęcają Klientów do udziału w programach profilaktycznych. - podkreśla Joanna Smorawska – Szewczyk. – Podczas jednej wizyty u nas, np. przy okazji wyrobienia karty EKUZ, można dostać informację, która potencjalnie może uratować nasze życie. Warto się badać i warto odwiedzać sale obsługi NFZ – zauważa. Jak dodaje, ŁOW NFZ jest otwarty na potrzeby klientów.

Klienci ze specjalnymi potrzebami. Na jakie udogodnienia mogą liczyć w Sali Obsługi Klienta łódzkiego oddziału NFZ?

Łódzki oddział NFZ zauważa też klientów ze specjalnymi potrzebami. Dlatego SOK pozbawiona jest barier architektonicznych. Szerokie drzwi pozwalają na swobodny wjazd osobom poruszającym się na wózku, podłoga jest antypoślizgowa, a przestrzeń pozwala na manewry. Jedno z biurek ma możliwość dostosowania blatu do osoby o niskim wzroście. W sali jest pętla indukcyjna, która ułatwia komunikację osobom z aparatami słuchowymi, a doradcy posługują się też językiem migowym. Urządzono też kącik dla dzieci, w którym najmłodsi mogą porysować i pobawić się.

W każdy wtorek od godz. 14 do 15 na sali obsługi klientów panuje tzw. cicha godzina, która pozwala na komfortową wizytę osobom ze spektrum autyzmu i innym o szczególnych potrzebach. Światła są przyciemnione, telefony i komunikaty głosowe wyciszone, a rozmowy prowadzone ciszej. Klienci ze szczególnymi potrzebami mogą też skorzystać z 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Wizytę w tym czasie można zarezerwować telefonicznie pod bezpłatnym całodobowym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590 lub przez stronę https://wizyty.nfz-lodz.pl.

ŁOW NFZ ma też delegatury terenowe. Znajdują się one:

  • w Piotrkowie Trybunalskim przy al. Armii Krajowej 15
  • w Sieradzu przy al. Jana Pawła II 3
  • w Skierniewicach przy ul. Jagiellońskiej 29.

Załatwimy w nich te same sprawy, co na sali obsługi klientów w Łodzi, choć nie znajdziemy tam kiosków profilaktycznych.

-W każdej naszej lokalizacji mamy doskonale przeszkolonych doradców ds. profilaktyki i promocji zdrowia. Można od nich uzyskać wyczerpującą informację o programach profilaktycznych, w których można się za darmo przebadać w ramach NFZ – podkreśla Joanna Smorawska – Szewczyk.

Sala Obsługi Klienta NFZ. Tu uzyskasz kartę EKUZ, porady doradcy i informacje o profilaktyce
Grzegorz Gałasiński

Spotkanie z doradcą bez wychodzenia z domu. Jakie sprawy można załatwić w NFZ zdalnie?

W ŁOW NFZ coraz więcej spraw można załatwić zdalnie. Jedną z opcji jest wideo-spotkanie z e-doradcą przez aplikację Teams. Dostępne jest w dni robocze w godz. 8-16. Na e-spotkanie należy umówić się przez stronę internetową https://e-doradca.nfz.gov.pl. Trzeba mieć komputer, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem. E-doradca chętnie odpowie na pytania ogólne, jednak nie rozwiąże spraw dotyczących konkretnej osoby.

E-doradca. Jak skontaktować się z doradcą NFZ zdalnie bez wychodzenia z domu?

Warto też zapamiętać numer bezpłatnej infolinii 800 190 590. Dzwoniąc na nią można uzyskać informacje na temat leczenia, m. in. kart EKUZ, praw osoby ubezpieczonej, dostępnych placówek i terminów leczenia, praw pacjenta czy leczenia uzdrowiskowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki