"Neo, czekoladowy kundelek, ponownie musi zmagać się ze schroniskową rzeczywistością. Jakiś czas temu pojechał do nowego domu. Niestety - z powodów zdrowotnych opiekunki - Neo znów jest w schronisku. Nie rozumie, co się stało i dlaczego tu wrócił. Pilnie potrzebuje domu" - czytamy apel wolontariuszy na stronie pt. Pomóż zmienić Schronisko dla Zwierząt w Łodzi. To fanpage miejskiego schroniska dla zwierząt w Łodzi, który z dnia na dzień ma coraz więcej zwolenników. W ciągu czterech miesięcy fanpage polubiło ponad 9 tys. ludzi. Dzięki temu nowy dom znalazło ponad 100 czworonogów.
Profil powstał w ubiegłym roku w jednym celu - założyła go wolontariuszka za schroniska i autorka projektu dofinansowania miejskiego schroniska z budżetu obywatelskiego Łodzi, by promować wniosek. Udało się. Z budżetu obywatelskiego do łódzkiego schroniska dla zwierząt trafi milion złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup nowych bud, kojców i sprzętu do gabinetu weterynaryjnego. Głosowanie na projekt się skończyło, a portal został.
- Kiedy wniosek do budżetu obywatelskiego przeszedł, profil na Facebooku miał 400 fanów. Szkoda było to zmarnować, a miejskie schronisko nie miało nigdy profilu na Facebooku. Postanowiliśmy wykorzystać stronę do dalszej promocji - mówi Marta Olesińska, autorka wniosku o dofinansowanie z budżetu obywatelskiego i fanpage'u na Facebooku. - Zaczęliśmy wrzucać na profil zdjęcia zwierząt ze schroniska z krótkimi opisami i okazało się, że ludzi to interesuje. Codziennie mamy więcej wpisów.
Profil na Facebooku ma już ponad 9 tys. fanów i każdego dnia zdobywa kolejnych. Strona okazała się najlepszym narzędziem wspomagającym adopcję. Dzięki profilowi na portalu społecznościowym wolontariusze codziennie promują inne psy.
- Czasem wybierają sympatyczne kundelki, które w schronisku mieszkają od kilku lat, ale którymi nie interesuje się nikt ze zwiedzających. Robią piękne zdjęcia, opisują charakter i zachowanie psiaka. Dzięki temu historia trafia do wielu ludzi. Czasem ktoś, widząc to, decyduje się na wizytę w schronisku, a później adopcję psa - mówi Grzegorz Kaczmarek, dyrektor miejskiego schroniska w Łodzi. - Profil na Facebooku okazał się w tym momencie najlepszym narzędziem promocji naszych podopiecznych. Najczęściej to zachęta do odwiedzenia strony internetowej schroniska i wizyty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?