Na początku roku śmieci segregowało 65 procent łodzian. Jednak po kampanii informacyjnej na ten temat, która polegała na rozdaniu łodzianom 300 tysięcy broszurek, liczba segregujących śmieci wzrosła do 71 procent.
- Każda kampania informacyjno-edukacyjna ma znaczenie dla podniesienia ekologicznej świadomości mieszkańców, dlatego w październiku rozpoczynamy kolejną akcję. Tym razem będzie ona skierowana do dzieci i potrwa do grudnia - mówi Tomasz Trela, wiceprezydent Łodzi. - Pozyskaliśmy na ten cel 60 tysięcy złotych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska a kolejne 60 tysięcy złotych dołożymy ze środków miejskich.
Kampania będzie skierowana do ostatnich grup przedszkolaków oraz uczniów podstawówek z klas 1-3.
- Dzieci dostaną książeczki edukacyjne, by od najmłodszych lat kształtować ich świadomość ekologiczną. Zamierzamy też prowadzić konkursy kulinarne w łódzkich restauracjach, by dzieci wiedziały co zrobić z odpadami, gdy przyrządza się posiłki. Chcemy też organizować biegi ekologiczne - wyjaśnia Tomasz Trela.
Już teraz najmłodsi mogą podnosić swoją świadomość ekologiczną zwiedzając ścieżkę przygotowaną przez Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w łódzkiej sortowni.
- Poprzez ścieżkę edukacyjną w miejskiej sortowni odpadów staramy się pokazywać jakie korzyści niesie selektywna zbiórka odpadów. Od momentu otwarcia ścieżki w prelekcjach wzięło udział aż 600 dzieci - podkreśla Katarzyna Ciesielska, rzecznik MPO. - Jesienią w prelekcjach mają też brać udział seniorzy z dziennych domów pobytu. Najtrudniej zmieniać przyzwyczajenia starszych osób.
Firma, która przygotuje jesienną akcję, zostanie wkrótce wybrana. - Otwarcie ofert przetargowych zaplanowane jest na 25 sierpnia - mówi Ewa Jasińska, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UMŁ.
Zobacz też:
Restauratorzy toną w śmieciach. Za zamieszanie winią ustawę. Źródło: TVN24/X-news
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?