Sesja Rady Miejskiej w Łodzi. Radni postanowili: ruch pieszy...

    Sesja Rady Miejskiej w Łodzi. Radni postanowili: ruch pieszy ma być priorytetem. Powołają rzecznika?

    Marcin Bereszczynski

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Sesja Rady Miejskiej w Łodzi. Radni postanowili: ruch pieszy ma być priorytetem. Powołają rzecznika?

    ©Tomasz Hołod/archiwum Polska Press

    Ruch pieszy ma być priorytetem w przemieszczaniu się po mieście i będzie miał preferencje na skrzyżowaniach z ciągami komunikacyjnymi - taką uchwałę przyjęła w środę (30 marca) Rada Miejska w Łodzi.
    Sesja Rady Miejskiej w Łodzi. Radni postanowili: ruch pieszy ma być priorytetem. Powołają rzecznika?

    ©Tomasz Hołod/archiwum Polska Press

    Celem uchwały jest wprowadzenie wytycznych dla organizacji ruchu pieszego w mieście. Opracowane będą szczegóły dotyczące szerokości chodników, rodzaju nawierzchni, zieleni i tzw. mebli miejskich. W planie jest też powołanie rzecznika osób pieszych lub komisji, która będzie opiniowała wszelkie projekty związane z ruchem pieszym.

    CZYTAJ TEŻ: W Łodzi zostanie powołany rzecznik osób pieszych?

    - Piesi często giną na przejściach dla pieszych, dlatego potrzebny jest audyt tych przejść - mówi radna Urszula Niziołek-Janiak (PO), która opracowała projekt uchwały wspólnie z radnym Bartoszem Domaszewiczem (PO).
    - System sterowania ruchem nie został dostosowany dla pieszych i to trzeba zmienić - kontynuuje radna. - Ostatnio spacerowałam po centrum i blisko UMŁ widziałam chodnik o szerokości zaledwie pół metra, a obok przebiegała szeroka jezdnia. Chodnik można poszerzyć, a jezdnia i tak będzie wystarczająco szeroka.

    Z koncepcją priorytetu dla pieszych polemizował radny Maciej Rakowski (SLD).

    - Przy planowaniu nie potrzeba dodatkowej ideologii, pieszych oficerów itp. Wystarczy oprzeć się o logikę myślenia i zdrowy rozsądek. Transport powinien być zrównoważony i uwzględniać wszystkie aspekty ruchu w mieście. Nie należy traktować osobno pieszych, rowerzystów i fioletowych samochodów - powiedział Maciej Rakowski.

    - Najlepszym rozwiązaniem byłoby powołanie zespołu, który weźmie pod uwagę wszystkich użytkowników ruchu - dodał przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Kacprzak (PO). - Radny Bartłomiej Dyba-Bojarski (PiS) przypomniał, że każdy z nas jest pieszym, nawet jeśli często korzysta z samochodu. Radni zwracali też uwagę na to, że miasto promuje zrównoważony transport, ale powołuje oficera rowerowego i chce mieć rzecznika pieszych, co zaprzecza idei zrównoważonego transportu.

    - Oficera motocyklistów nie będzie - stwierdził Tomasz Kacprzak, który często jeździ motorem.

    Urszula Niziołek-Janiak była zaskoczona żywą dyskusją radnych na temat rzecznika osób pieszych, który miał pilnować komfortu przemieszczania się 700 tys. łodzian.

    - Nie mamy koordynatora, który trzymałby w garści każdy wydział, który zajmuje się infrastrukturą dla pieszych - narzekała radna. - Łodzianie maja problem, żeby dojść do lekarza, bo po drodze nie ma ławek, publicznych toalet, ale jest wiele przejść przez skrzyżowania, przy których trzeba długo czekać na zmianę świateł. Trzeba o to zadbać.

    - Dlatego powinna być wskazana osoba lub jednostka, która będzie odpowiedzialna za infrastrukturę dla pieszych - podsumował radny Bartosz Domaszewicz.

    CZYTAJ TEŻ: Sesja Rady Miejskiej w Łodzi: pomnik smoleński, żołnierze wyklęci, autogiełda i prywatne zabytki

    Skrót najważniejszych wydarzeń tygodnia 21-27 marca

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (59)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    piesi

    vm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    w niektórych miejscach to piesi mają pierwszeństwo na jezdni traktując przejście jak przedłużenie chodnika Tatrzańska Rydla

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kretynizm sięga szczytów - polmetrowy chodnik. A podcien

    juz nie wstrzymuje tej mizerii (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Zauważcie, że dyskutują prawie wyłącznie radni PO. To oni chcą udogodnień dla pieszych, które odbiera ich, bo z po, prezydent,. Żeby udowodnić słuszność inwestycji w trasę WZ tak ustawiono światła,...rozwiń całość

    Zauważcie, że dyskutują prawie wyłącznie radni PO. To oni chcą udogodnień dla pieszych, które odbiera ich, bo z po, prezydent,. Żeby udowodnić słuszność inwestycji w trasę WZ tak ustawiono światła, że piesi czekają po kilka minut i nie mogą zdążyć kiedy już jest zielone. W centrum pozakladano przyciski dla pieszych, których jeśli nie włączyć to nie zapali się zielone mimo, że w tym kierunku mają je samochody. Nie remontuje się chodników nawet przy przejściach i skrzyżowaniach, bo te pieniądze poszły na absurdy trasy WZ. A teraz ci co zniszczyli przez zaniedbania i głupie decyzje wołają na ratunek. Jedyny ratunek to zamknąć ich w psychiatryku. Tyle mam do powiedzenia. Rakowski ma rację, choć to nie moja bajka swiatopogladowa. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kim jest pieszy? Pieszy to kierowca, który zaparkował, pieszy, to pasażer Komunikacji,

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    który musi dojść od przystanku, czyli jakieś 95 % mieszkańców. reszta to rowerzyści, (z czego pół promille z Masy). Do tej pory dopieszczano tych 5%, teraz pora zadbać o te 95% zaniedbanych. Mam...rozwiń całość

    który musi dojść od przystanku, czyli jakieś 95 % mieszkańców. reszta to rowerzyści, (z czego pół promille z Masy). Do tej pory dopieszczano tych 5%, teraz pora zadbać o te 95% zaniedbanych. Mam wrażenie, że obecna władza nie ogarnia zagadnienia bez zmiany decydentów nie będzie poprawy dla pieszych, którym na chodnikach namalowano drogi rowerowe.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pięć?

    ag (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Gdzie ty widzisz 5% rowerzystów? Chyba pół procent, a i to przy ładnej pogodzie. Z czego większość jedzie rekreacyjnie. Samochodem nikt nie jeździ rekreacyjnie. Policz ile stoi np. przed...rozwiń całość

    Gdzie ty widzisz 5% rowerzystów? Chyba pół procent, a i to przy ładnej pogodzie. Z czego większość jedzie rekreacyjnie. Samochodem nikt nie jeździ rekreacyjnie. Policz ile stoi np. przed Manufakturą rowerów, ile samochodów i jeszcze ile ludzi przyjeżdża trawmajem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mało rowerów przed Manufakturą, bo rowerzyści to takie biedaki,

    pieszy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    których nie stać nawet na bilet MPK. Nie mają motywu aby przyjechać do Manu. Ich jedyna rozrywka, to raz w miesiącu zablokować miasto. Nic się nie poradzi jak ktoś ma rozum w nogach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To ja proszę aby chodnik na Przybyszewskiego pow. nr 177 przestał być droga dla samochodów

    brrrum (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    i proszę o zrobienie wyjazdu z tych paru kamienic, które tam pozostały, i zrobienie chodnika dla pieszych obok drogi rowerowej jak przed nr 177.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    " powołanie zespołu..."

    czy inne głosy radnych , w stylu: (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    " Nie mamy koordynatora, który trzymałby w garści każdy wydział..." czyli kolejni urzędnicy, zespoły itp. to może zlikwidować po prostu te wydziały, odwołać "oficera" rowerowego ( całkowicie...rozwiń całość

    " Nie mamy koordynatora, który trzymałby w garści każdy wydział..." czyli kolejni urzędnicy, zespoły itp. to może zlikwidować po prostu te wydziały, odwołać "oficera" rowerowego ( całkowicie zbędne stanowisko ) i na nowo, z sensem zorganizować to tak żeby pracowały autentycznie na rzecz łodzian. Należy uwzglęnić w miarę posiadanych śtodków oczekiwania tych , którzy chcą się poruszać środkami transportu publicznego, własnymi samochodami a także tę niewielką grupę, która chce jeździć rowerami. Obecne rozwiązania ZDiT u nie mają z tym nic wspólnego. Na przykład pod hasłem zrównoważonego transportu ( pojęcie takie jak oficer rowerowy) najliczniejszą grupę uźytkowników dróg czyli ruch samochodowy najbardziej dyskryminują. Wszystko moźna pogodzić i stworzyć warunki
    przyjazne dla każdego rodzaju transportu, ale instytucje odpowiedzialne za obecny bałagan tego chyba nie są już w stanie zrobić.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Powoli dojdziemy do wniosku, że miasto nie ma gospodarza

    coś w tym jest (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    a Łodzią rządzi ZDiT pod dyktando Fenomenu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cofamy się do średniowiecza

    rozz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

    Nie samochodem, nie autobusem, nie tramwajem, nie taksówką, tylko pieszo. Nieważne czy deszcz czy śnieg czy zawierucha i czy do pokonania jest 5 czy 10 kilometrów. Nieważne czy chodzimy o kulach...rozwiń całość

    Nie samochodem, nie autobusem, nie tramwajem, nie taksówką, tylko pieszo. Nieważne czy deszcz czy śnieg czy zawierucha i czy do pokonania jest 5 czy 10 kilometrów. Nieważne czy chodzimy o kulach lub czy mamy chory kręgosłup. Zupełnie jak w średniowieczu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    parkowanie na chodnikach

    J (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    czasem wystarczyłoby nie robić parkingu z chodników...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :)

    Gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Hmmm a jak to ma się do parkowania na chodniku na Sienkiewicza ? niedawno pozwolono na parkowanie na połowie chodnika

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skoro w Łodzi będzie rządził oficer w randze Generała Piechoty, to może nieśmiało podpowoem

    aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    Pierwszą kampanią kwietniową powinno być malowanie pasów na przejściach. Do boju!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    paranoja

    ta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

    wYSTARCZY oswietlic dobrze przejscia dla pieszych tak jak przy 6 sierpnia na kosciuszki. Tzn innym swiatlem. Dodatkowo nalezy szkolic pieszych by nie wbiegali na przejscie lub wchodzili przed...rozwiń całość

    wYSTARCZY oswietlic dobrze przejscia dla pieszych tak jak przy 6 sierpnia na kosciuszki. Tzn innym swiatlem. Dodatkowo nalezy szkolic pieszych by nie wbiegali na przejscie lub wchodzili przed pedzace auta (tzw wtargniecie)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ... a drzewa by się na drogi nie przewracały

    bladteth (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 12

    Statystyk nie oszukasz. Dzień w dzień zdecydowana większość wypadków na przejściach jest spowodowana przez kierowców, którzy w przeciwieństwie do pieszych teoretycznie znają przepisy i zdali egzamin.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szkoda tylko,

    das franz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    że piesi dochodząc do przejścia nawet nie raczą się rozejrzeć, tylko ładują się przed maskę.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo