Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 00dni
  • 19godz.
  • 56min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Siedem razy więcej praw jazdy zabranych za prędkość w Łodzi. Koronawirus sprawił, że kierowcy zaczęli pędzić

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Na początku maja siedmiokrotnie więcej kierowców niż przed epidemią przekroczyło dopuszczalną prędkość o ponad 50 km/godz. Kierowcy pędzą teraz bo... mogą.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE Krzysztof Szymczak
Na początku maja siedmiokrotnie więcej kierowców niż przed epidemią przekroczyło dopuszczalną prędkość o ponad 50 km/godz. Kierowcy pędzą teraz bo... mogą.

W sobotę (23 maja) przed godz. 19 kierowca pędzący aleją Kościuszki w Łodzi nie zapanował nad samochodem, uderzył w krawężnik i dachował łamiąc barierki przystanku tramwajowego. Szczęśliwie nie było ofiar.

To kolejny już wypadek w Łodzi, gdzie przyczyną była nadmierna prędkość. 6 maja na al. Ofiar Terroryzmu zginął 28-letni Ukrainiec. Na przejściu dla pieszych potrącił go opel, a później bmw. Opel miał na szybie napis „albo szybko albo wcale”. Ze wstępnych ustaleń prokuratury wynika, że sprawcy się ścigali. Grozi im do ośmiu lat więzienia.

Z danych łódzkiej drogówki wynika, że w czasie epidemii pędzący po mieście bardzo szybko kierowcy są prawdziwą plagą. Policja przygotowała zestawienie praw jazdy zabranych za przekraczanie o ponad 50 km/godz. prędkości dozwolonej przed i w trakcie epidemii. Przez pierwszych 10 dni marca, czyli przed obostrzeniami, zatrzymano w Łodzi 11 praw jazdy, w pierwszej dekadzie kwietnia było to już 36 praw jazdy, a w pierwszej dekadzie maja rekordową liczbę 77 dokumentów.

- Na drogach zrobiło się dużo luźniej, więc ludzie zaczęli jeździć bardzo szybko -ocenia st. asp. Marzanna Boratyńska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Łodzi.

Jej zdaniem sytuacja ta szybko się jednak zmieni.

- Z każdym kolejnym etapem odmrażania przybywa pojazdów na drogach. Im jest więcej pojazdów, tym więcej zdarzeń drogowych, ale głównie drobnych stłuczek - wyjaśnia.

Potwierdzać to mogą dane z wypadków. Od 1 do 10 marca doszło w Łodzi do 40 wypadków i 283 kolizji. Miesiąc później było ich tylko 11 oraz 144, a na początku maja, gdy ruch zaczął rosnąć, wypadków było już 12 a kolizji 193. w maju. Wypadków śmiertelnych było zbyt mało, by odzwierciedlić trend. W pierwszej dekadzie marca zginęły dwie osoby, a na początku kwietnia i maja po jednej.

Jednak Polska Izba Ubezpieczeń przygotował raport w którym spodziewa się wzrostu liczby wypadków po epidemii. Jak zauważyła PIU już w początkowym okresie luzowania obostrzeń, czyli od 24 kwietnia do 6 maja zginęło na polskich drogach 76 osób, o dwie więcej niż rok temu.

– Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach liczba wypadków i ich ofiar może się zwiększyć. Będziemy częściej, niż przed pandemią korzystać z własnych samochodów, obawiając się zakażenia korona-wirusem w środkach komunikacji publicznej. To spowoduje istotny wzrost natężenia ruchu, co w połączeniu z brawurą niektórych kierowców, może oznaczać więcej wypadków - mówi J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR nie spodziewa si większej liczby wypadków.Uważa jednak, że będą poważniejsze, bo taki trend trwa od około dwóch lat. - Ta tendencja się umocni, zatem przybędzie nam przez kolejny rok ofiar śmiertelnych - mówi.

Hubert Barański z łódzkiej Fundacji Fenomen uważa, że kierowcy jadą zbyt szybko, bo... mogą. - Kiedyś kierowcy rozpędzali się w mieście w nocy. Teraz nawet w dzień możemy zobaczyć do czego prowadzą szerokie i puste ulice - mówi.

Jego zdaniem potrzebne są rozwiązania kompleksowe, m.in. przebudowywanie dróg i podwyższenie mandatów za zbyt szybką jazdę.

Nowa bakteria nad Bałtykiem

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hahi

Wysokie mandaty kilka tys zł i strata prawka i obowiązkowy ponowny kurs ,aby osoba mogła ponownie nauczyć się znaków i czytania ograniczeń

R
Russel
25 maja, 13:51, K6:

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

25 maja, 22:41, Gość:

Spadaj śmieciu

Sam spadaj do swej budy czyli urzedu miasta meneli Lodzi

R
Russel
25 maja, 13:51, K6:

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

Doklasnie tak.ale w miescie meneli stolicy PO kazdy ma w dudzie innych i robi co chce-wlacznie wrecz z zabjjaniem innych na drogach.coz mieszkancy tego miasta tak bardzo POdobno kochaja wolnosc(swoja!)

R
Russel
25 maja, 13:51, K6:

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

25 maja, 16:15, Gość:

Łódź to nie centrum Toronto . Ograniczenie na Piłsudskiego jest do 30 km /h i polecam przejechać się samochodem w naszym , jedno rożcowym , centrum Łodzi te 30 km /h . 30 km / h czyli 10 mniej niż te Twoje 40 km /h . Mandaty Ok ale kto ma je egzekwować ? Policja ?? Nie zauważyłem , straż miejska ?? zajęta blokadami , dla kasy za złe parkowanie. UsPOkajanie ruchu , przez ZDiT i rozwiązania drogowe , oraz szatańska , regulacja świateł , MPK , zakazy parkowania , zwężanie ulic , polityka wyrzucania kierowców z miasta przez zielone fundacje , fenomenalne ( okazała się fiaskiem , nikt się nie przesiadł na rower i do MPK ) . POwinno być tak dobrze a nie jest ? Czemu

No wlasnie-czemu?kto stoi za takim a nie innym zorganizowaniem tego miasta w ostatniej dekadzie?kto tu rzadzi od 10 lat i zostawia miasto w takim stanie?kiedy lodzianie zaczna wiazac tragiczny stan swego miasta z tym kto i jak nim zarzadza?!

G
Gość
25 maja, 13:51, K6:

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

Spadaj śmieciu

G
Gość
25 maja, 13:51, K6:

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

Łódź to nie centrum Toronto . Ograniczenie na Piłsudskiego jest do 30 km /h i polecam przejechać się samochodem w naszym , jedno rożcowym , centrum Łodzi te 30 km /h . 30 km / h czyli 10 mniej niż te Twoje 40 km /h . Mandaty Ok ale kto ma je egzekwować ? Policja ?? Nie zauważyłem , straż miejska ?? zajęta blokadami , dla kasy za złe parkowanie. UsPOkajanie ruchu , przez ZDiT i rozwiązania drogowe , oraz szatańska , regulacja świateł , MPK , zakazy parkowania , zwężanie ulic , polityka wyrzucania kierowców z miasta przez zielone fundacje , fenomenalne ( okazała się fiaskiem , nikt się nie przesiadł na rower i do MPK ) . POwinno być tak dobrze a nie jest ? Czemu

K
K6

W centrach miast powinno być ograniczenie prędkości do 40 km/h i przepis o utracie prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o 20 km/h.Takie przepisy obowiązują w centrum Toronto w Kanadzie. O wypadkach śmiertelnych w downtown nie słychać. Inna rzecz,ze prawo w Ontario jest dobrze egzekwowane poprzez sprawną policję. Ponadto strach przed wysokimi mandatami do 10 tys dolarów i horrendalnie wysokimi składkami ubezpieczenia auta po zdarzeniach drogowych,które mogą wzrosnąć do 1000 dolarów miesięcznie .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3