Skrzyżowanie niebezpieczne dla rowerzystów. ZDiT nie ma...

    Skrzyżowanie niebezpieczne dla rowerzystów. ZDiT nie ma pieniędzy na lustra

    Matyla Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Skrzyżowanie Piłsudskiego i Wodnej to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc dla rowerzystów

    Skrzyżowanie Piłsudskiego i Wodnej to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc dla rowerzystów ©Jarosław Kosmatka

    Do szpitala trafiła w poniedziałek 27-letnia rowerzystka, którą u zbiegu al. Piłsudskiego i ul. Wysokiej w Łodzi potrącił na ścieżce rowerowej samochód. Środowiska rowerowe od dwóch lat walczą o postawienie tam luster lub spowalniaczy. Bez skutku.
    Skrzyżowanie Piłsudskiego i Wodnej to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc dla rowerzystów

    Skrzyżowanie Piłsudskiego i Wodnej to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc dla rowerzystów ©Jarosław Kosmatka

    Z wyliczeń Rowerowej Łodzi wynika, że w zeszłym roku na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i ul. Wysokiej doszło do 16 kolizji z udziałem samochodów i rowerów, jednak nie wszystkie są zgłaszane na policję. Ze statystyk łódzkiej policji wynika, że w tym roku to pierwsze takie zdarzenie w tym miejscu. Jednak cykliści nie mają wątpliwości.

    - To obok przejazdu przez ul. Wólczańską jedno z najniebezpieczniejszych miejsc dla rowerzystów - mówi Hubert Barański z Rowerowej Łodzi. - Szczególnie często dochodzi do kolizji z rowerami jadącymi od strony miasta. Kierowcy są tak zaaferowani samochodami jadącymi z lewej strony, że nie patrzą w prawo - tłumaczy Hubert Barański.

    Dla odmiany kierowcy skarżą się na rowerzystów zjeżdżających w tym miejscu szybko z górki i wypadających nagle zza węgła.

    Dwa lata temu łódzki rzecznik niezmotoryzowanych prosił Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi o zainstalowanie u zbiegu al. Piłsudskiego i ul. Wysokiej luster. Jednak ZDiT odpisał, że lustra mają wady: "wysoką cenę montażu, podatność na akty wandalizmu i zupełną nieprzydatność po zapadnięciu zmroku".

    - O lustra walczymy od lat - mówi Hubert Barański. - Albo o podniesienie przejazdu rowerowego. Udało się tylko pomalować go na czerwono - mówi.

    W ZDiT jest projekt przebudowy całej starej drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego. Według planów pas dla rowerzystów miałby być w tym miejscu oddzielony od chodnika i poprowadzony w miejsce pasa na włączenie się do ruchu w al. Piłsudskiego, ale...

    - Na razie nie mamy na to środków - mówi Adam Ochmański, łódzki oficer rowerowy. - Pojadę jednak w to miejsce i sprawdzę, czy nie dałoby się czegoś ulepszyć - zapewnia.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (35)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brak pieniędzy na lustra ?

    uczestnik ruchu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

    W tym mieście ciągle brak pieniędzy na jakieś pożyteczne dla mieszkańców instalacje, przebudowy czy remonty bo trwoni się je na niepotrzebne, nieosiągalne i bezsensowne inwestycje jak chociażby...rozwiń całość

    W tym mieście ciągle brak pieniędzy na jakieś pożyteczne dla mieszkańców instalacje, przebudowy czy remonty bo trwoni się je na niepotrzebne, nieosiągalne i bezsensowne inwestycje jak chociażby ślepy mega Dworzec Fabryczny, remont nawierzchni na Pietrynie, obwodnica Górnej przez Polesie i Bałuty, nie wspomnę o kopaniu wąwozu na Piłsudskiego za 700 mln , który ma się zacząć już jesienią. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach

    Pieszy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 16

    i po przejściach dla pieszych !
    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
    Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
    Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z...rozwiń całość

    i po przejściach dla pieszych !
    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
    Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
    Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !
    Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników ?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tu cię trollu jeszcze nie było?

    Mani do bani (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    Dajże człowieku już spokój! Zalewasz wszystkie artykuły ze słowem "rower' tymi swoimi wypocinami.
    Szkoda, czasu na tłumaczenia temu typkowi, bo on już uzyskał odpowiedzi na te pytania. Tylko jego...rozwiń całość

    Dajże człowieku już spokój! Zalewasz wszystkie artykuły ze słowem "rower' tymi swoimi wypocinami.
    Szkoda, czasu na tłumaczenia temu typkowi, bo on już uzyskał odpowiedzi na te pytania. Tylko jego nie interesują odpowiedzi, a bezmyślne produkowanie kolejnych wpisów. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pierzy/rowerzysta/kierowca

    i vice versa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    Powinno się karać pieszych za chodzenie po ścieżkach rowerowych !
    Każdy obywatel powinien mieć nnw (wypadków z udziałem pieszych jest znacznie więcej!)....Proponuję trochę wyrozumiałości dla...rozwiń całość

    Powinno się karać pieszych za chodzenie po ścieżkach rowerowych !
    Każdy obywatel powinien mieć nnw (wypadków z udziałem pieszych jest znacznie więcej!)....Proponuję trochę wyrozumiałości dla rowerzystów. Zamiast tyć od braku ruchu - ponarzekać na ceny benzyny i przesiąść sie na jednoślad?
    Pozdrawiam.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mania

    gruzin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 12

    tylko w polsce jest mania prowadzenia tras rowerowych wzdłuż ulic i chodników!! zapraszam do Finlandii lub Chin, tam wybudowano je z dala od dróg, w parkach, na podwórkach itd, nie ma kolizji z...rozwiń całość

    tylko w polsce jest mania prowadzenia tras rowerowych wzdłuż ulic i chodników!! zapraszam do Finlandii lub Chin, tam wybudowano je z dala od dróg, w parkach, na podwórkach itd, nie ma kolizji z pieszymi i autami!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    a (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    W Austrii podobno jest tak samo, czyli z dala od zatłoczonych ulic.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W Austrii byłeś? Widziałeś?

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Byłeś w Austrii czy powtarzasz to kto coś Ci mówił?
    Byłem w Wiedniu na rowerowej wycieczce i tam ścieżki rowerowe są umiejscowione na chodnikach lub na ulicach tuż przy krawężniku - zupełnie tak...rozwiń całość

    Byłeś w Austrii czy powtarzasz to kto coś Ci mówił?
    Byłem w Wiedniu na rowerowej wycieczce i tam ścieżki rowerowe są umiejscowione na chodnikach lub na ulicach tuż przy krawężniku - zupełnie tak samo jak w Łodzi tylko tam jest inna kultura. W wielu miejscach zakaz wjazdu nie obowiazuje rowerów, w centrum miasta i na starówce jest ograniczenie do 30 Km/h w większości jednostronny bo uliczki są jeszcze węższe niż w Łodzi. W takich przypadkach zawsze poprowadzony jest kontapas dla rowerów.
    Ale Austryjacy zachęcają do korzystania z komunikacji publicznej lub roweru i u nich nie ma nagonki na rowerzystów. Piesi nie wchodzą jak święte krowy na ścieżki rowerowe a kierowcy respektują pierwszeństwo przejazdu drogą dla rowerów. Jedynym miejscem do jazdy rekreacyjnej z dala od ruchu samochodowego jest ścieżka Pieszo-rowerowa na wyspie na Dunaju (świetne miejsce - polecam).
    Jeśli nie wierzycie to proponuję przespacerować się po Wiedniu w Google Street View.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szykana na DDR

    Szykana na DDR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

    Tam na scieżce rowerowej powinna być szykana która wymusi zwolnienie i przejazd rowerem nie przy jezdni ale przy pasach dla pieszych. Wtedy kierowcy beda mieli szansę zauważyć rowerzystów.

    Polecam...rozwiń całość

    Tam na scieżce rowerowej powinna być szykana która wymusi zwolnienie i przejazd rowerem nie przy jezdni ale przy pasach dla pieszych. Wtedy kierowcy beda mieli szansę zauważyć rowerzystów.

    Polecam objrzeć prostą zmianę która załatwiła by problem, może ZDiT się tym zainteresuje
    http://img24.imageshack.us/img24/6654/8q1c.png zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szykana na drodze z pierwszeństwem?

    RowerowaLodz.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    Przypominamy, że droga rowerowa jest wzdłuż ulicy z pierwszeństwem. Poza tym to nie rowerzyści i ich prędkość (max 30 km/h) jest tam problemem. Czego kolejnym dowodem był wczorajszy wypadek -...rozwiń całość

    Przypominamy, że droga rowerowa jest wzdłuż ulicy z pierwszeństwem. Poza tym to nie rowerzyści i ich prędkość (max 30 km/h) jest tam problemem. Czego kolejnym dowodem był wczorajszy wypadek - rowerzystka jechała za wschód, pod górkę, z pewnością z małą prędkością. A mimo to została potrącona przez samochód wyjeżdżający z podrzędnej uliczki. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    max 30km/h ?

    wiśnia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    Skąd masz informację o takiej prędkości? Na terenie zabudowanym jest 50km/h chyba, że znaki mówią inaczej. Nie znam odrębnego zapisu dla DDR.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    RowerowaLodz.pl = pajac

    ww (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 13

    ile razy trzeba Ci tłumaczyć, że w tym przypadku nie chodziło o prędkość tylko o ślepe zaufanie do pierwszeństwa. Rowerzystka wpakowała się na auto które stało na ścieżsce. Kierująca Fiatem po...rozwiń całość

    ile razy trzeba Ci tłumaczyć, że w tym przypadku nie chodziło o prędkość tylko o ślepe zaufanie do pierwszeństwa. Rowerzystka wpakowała się na auto które stało na ścieżsce. Kierująca Fiatem po upewnieniu się ze nic nie jedzie wjechała na ścieżke (bo inaczej nic by nie widziała) i obserwowała ruch na Piłsudskiego na który chciała wjechać. Tymczasem rowerzystka jadąca z centrum pewna swojego pierwszeństwa uderzyła w Fiata gdy chciał się włączyć do ruchu. Chciała go ominąć od strony jezdni czego w żaden sposób robić jej nie wolno!!!
    Zabrakło wyobraźni u rowerzystki. Gdyby w tym miejscu na DDR byla szykana, to kierowca dojezdzajac do skrzyzowania najpierw by przepuscił pieszych i rowerzystów nastepnie przejechał by na odcinek z ktorego moze bezpiecznie obserwowac ruch na Pilsudskiego. Obecnie jest tak że musi wjechac na scieżke inaczej nie bedzie widział nadjezdzających aut. Wiec albo jestes baranem i ignorantem albo nigdy w życiu nie wyjezdzałeś autem z Wysokiej z Pilsudskiego. Pojedz i sprawdz samemu że w tym miejscu DDR musi zostać przeprojektowana. Wprowadzenie szykany rozwiązało by problem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przepisy to podstawa

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

    Kłaniają się Przepisy o Ruchu Drogowym.
    Kierowca wymusił pierwszeństwo na niechronionym uczestniku ruchu.
    Klasyfikowane jest to tak jak potrącenie pieszego na przejściu dla pieszych.
    Wina...rozwiń całość

    Kłaniają się Przepisy o Ruchu Drogowym.
    Kierowca wymusił pierwszeństwo na niechronionym uczestniku ruchu.
    Klasyfikowane jest to tak jak potrącenie pieszego na przejściu dla pieszych.
    Wina kierowcy bezsprzeczna i to kierowca samochodu ponjiesie pełne konsekwencje swojego czynu.
    Cyt: "Rowerzystka wpakowała się na auto które stało na ścieżsce. Kierująca Fiatem po upewnieniu się ze nic nie jedzie wjechała na ścieżke (bo inaczej nic by nie widziała) i obserwowała ruch na Piłsudskiego na który chciała wjechać. Tymczasem rowerzystka jadąca z centrum pewna swojego pierwszeństwa uderzyła w Fiata gdy chciał się włączyć do ruchu."
    Na zdjęciu wyrażnie widać kto w kogo wjechał więc chyba jesteś ślepy...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na zdjeciu widac

    sws (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 10

    że rowerzystka nie jechała po DDR tylko omijała ruszające auto jezdnią!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jechała po DDR...

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

    ...Tylko siła rozpędzonego samochodu przepchnęła rower z DDR na jezdnię (o jeden metr!).
    Mnie na Mickiewicza potrącił prawoskręt z Jana Pawła, gość też lampił się w lewo skręcając na zielonej...rozwiń całość

    ...Tylko siła rozpędzonego samochodu przepchnęła rower z DDR na jezdnię (o jeden metr!).
    Mnie na Mickiewicza potrącił prawoskręt z Jana Pawła, gość też lampił się w lewo skręcając na zielonej strzałce. Dobre dziesięć metrów mnie przewióżł na masce.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szykana na DDR

    Szykana na DDR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 16

    Tam na ścieżce rowerowej powinna być szykana która wymusi zwolnienie i przejazd rowerem nie przy jezdni ale przy pasach dla pieszych. Wtedy kierowcy będą mieli szansę zauważyć rowerzystów.

    Polecam...rozwiń całość

    Tam na ścieżce rowerowej powinna być szykana która wymusi zwolnienie i przejazd rowerem nie przy jezdni ale przy pasach dla pieszych. Wtedy kierowcy będą mieli szansę zauważyć rowerzystów.

    Polecam obejrzeć prostą zmianę która załatwiła by problem, może ZDiT się tym zainteresuje
    http://img24.imageshack.us/img24/6654/8q1c.png zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kierowca/ rowerzysta

    ares1970 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 17

    A może dla rowerzystów wprowadzić obowiązkowe OC . Wtedy może i oni by zrozumieli, że nie są sami na drodze .


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    eh

    zxc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    ja ma wykupione OC i NNW dla rowerzysty i jakoś nie zmienił się ani mój styl jazdy, ani mój styl rozumowania kultury jazdy i współuczestnictwa w ruchu...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bo rowerzyści myślą że są jedynymi na drodze.

    obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 25

    Jeżeli rowerzyście nawet nie fatygują się żeby zwolnić trochę przy tym przejściu, to wcale się nie dziwię, że jest tak sporo wypadków. Z resztą ogólnie jeżdżą jak chcą wszędzie nie respektując...rozwiń całość

    Jeżeli rowerzyście nawet nie fatygują się żeby zwolnić trochę przy tym przejściu, to wcale się nie dziwię, że jest tak sporo wypadków. Z resztą ogólnie jeżdżą jak chcą wszędzie nie respektując pieszych jak i samochodów. A ta całą masa krytyczna? Propagowanie kultury jazdy i szanowanie rowerzystów..jednak nie wydaje mi się że korkowanie połowy miasta byłoby kulturalne tylko dlatego że parę tysięcy osób manifestuje swoją obecność na drodze. Nie byłoby problemu gdyby każdy szanował się na drodze ale rowerzyści coraz częściej zachowują się gorzej od kierowców...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Re: bo rowerzyści myślą że są jedynymi na drodze.

    nie_miro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 12

    "Jeżeli rowerzyście nawet nie fatygują się żeby zwolnić trochę przy tym przejściu, to wcale się nie dziwię, że jest tak sporo wypadków."
    >> Spójrz jeszcze raz na zdjęcie. Przeczytaj swój tekst....rozwiń całość

    "Jeżeli rowerzyście nawet nie fatygują się żeby zwolnić trochę przy tym przejściu, to wcale się nie dziwię, że jest tak sporo wypadków."
    >> Spójrz jeszcze raz na zdjęcie. Przeczytaj swój tekst. Spójrz ponownie na zdjęcie i zauważ, że rowerzystka jechała NA WSCHÓD, POD GÓRĘ... Mimo najszczerszych chęci możliwość rozpędzenia się w tamtym miejscu, jadąc w tym kierunku jest... SŁABA.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dobra widoczność

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Tam naprawdę jest dobra widoczność. Rogu skrzyżowania nie zasłania z tej strony nic, jest tam wielki parking od strony miasta. Kierowca ewidentnie nie spijrzał w prawo czy nie wymusza pierwszeństwa...rozwiń całość

    Tam naprawdę jest dobra widoczność. Rogu skrzyżowania nie zasłania z tej strony nic, jest tam wielki parking od strony miasta. Kierowca ewidentnie nie spijrzał w prawo czy nie wymusza pierwszeństwa na rowerzyście jadącyn DDR. Nie widzę geż możliwości niezauważenia auta przez rowerzystkę ale często jest tak że kierowca zwalnia przed skrzyżowaniem i patrzy w lewo czy ma czysto. W tym momencie rowerzysta jedzie bo widzi zalniające auto a tu nagle kierowca gaz i już roweżysta leży na masce. Na skrzyżowaniu Mickiewicza i Jana Pawła zostałem dwa razy tak potrącony. Kierowcy gorący apel do was! Przed drogą rowrową proszę o większe skupienie uwagi! Wy wylkepiecie maskę, rowerzysga musi "maskę" wyleczyć.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie o to chodzi

    Krzysztof (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 12

    Nie o to chodzi- istnieje jedna podstawowa zasada "ograniczonego zaufania", gdybym jej jako kierowca nie stosował, patrząc tylko na swój czubek nosa (bo ja mam pierwszeństwo), to takich wypadków...rozwiń całość

    Nie o to chodzi- istnieje jedna podstawowa zasada "ograniczonego zaufania", gdybym jej jako kierowca nie stosował, patrząc tylko na swój czubek nosa (bo ja mam pierwszeństwo), to takich wypadków jak poniżej w przytaczanym artykule miałbym bardzo dużo. Na drodze liczy się rozsądek a nie tylko przepisy i powinno dotyczyć to wszystkich: pieszych, rowerzystów, kierowców.
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/965549,wypadek-na-pilsudskiego-kierowca-potracil-rowerzystke-na-przejsciu-dla-pieszych-zdjecia,id,t.htmlzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawe

    JArek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

    czy jadąc samochodem al. Piłsudskiego to zwalniasz przy ul. Wysokiej stosując "zasadę" ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przydałyby się spowalniacze dla rowerów!

    Miro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 20

    Zbliżając się do skrzyżowania trzeba zachować ostrożność. Dotyczy to wszystkich. Pieszych uczą już w szkołach, kierowców na kursach. A rowerzystów kto edukuje? Kiedyś to były motodromy i podstawową...rozwiń całość

    Zbliżając się do skrzyżowania trzeba zachować ostrożność. Dotyczy to wszystkich. Pieszych uczą już w szkołach, kierowców na kursach. A rowerzystów kto edukuje? Kiedyś to były motodromy i podstawową i od rowerzystów wymagało się podstawowej znajomości przepisów. Barański za to i reszta rowerowych fanatyków finansowanych za nasze pieniądze (Fundacja Fenomen) i dba tylko o to by sobie dobrze zrobić. Zawsze rozwiązanie Barańskiego polega na spowalnianiu samochodów. Jest wiele miejsc gdzie należałoby spowolnić rowerzystów (dla ich bezpieczeństwa) ale o tym Barański nie chce zabrać głosu.
    Człowiek to rowerzysta i kierowca też, ale aktywiści rowerowi widać kierowców za ludzi nie uważają. A szkoda bo uwzględnienie czynnika ludzkiego to podstawowa sprawa. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Miro

    Barański (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

    Może pan publicznie, tak samo jak zarzuca to nam, w którym miejscu za "Wasze pieniądze" robię sobie dobrze? W którym miejscu jest pan zmuszany aby płacić na działalność Fundacji Fenomen?

    Poza tym,...rozwiń całość

    Może pan publicznie, tak samo jak zarzuca to nam, w którym miejscu za "Wasze pieniądze" robię sobie dobrze? W którym miejscu jest pan zmuszany aby płacić na działalność Fundacji Fenomen?

    Poza tym, że pana wiedza widza jest mizerna. Bo gros rowerzystów, to także piesi (więc według pana teorii już wiedzą o zasadach). Jedną z podstawowych zasad i reguł jest - ustępowanie pojazdom poruszającym się na drodze z pierwszeństwem jazdy. Zatem zapytam - dlaczego winą za ten konkretny wypadek, na tym konkretnym skrzyżowaniu, ma pan czelność obarczać rowerzystkę, która na domiar jechała pod górkę w kierunku wschodnim?
    Zostałem zapytany o to konkretne skrzyżowanie z ta konkretną ulicą. Dlaczego ma pan do mnie pretensje, że odpowiedziałem na tak sformułowane pytanie?

    Tak, twierdze ze wiele problemów dałoby się rozwiązać poprzez spowolnienie samochodów. Bo to samochody nagminnie przekraczają limity prędkości i co by nie patrzeć, są sprawcami większości wypadków w których giną ludzie!

    I na koniec z jednej strony mówi pan o czynniku ludzkim, ale z drugiej widzi go pan jedynie u rowerzystów. To rowerzystów proponuje pan spowalniać (średnia prędkość 20 km/h), albo nie daje prawa do popełniania pomyłek. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hubar = świety

    mm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 9

    a masa krytyczna czyli comiesięczne niezgodne z prawem blokowanie miasta to za czyje pieniądze jest organizowana?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czym jest zgromadzenie publiczne?

    MasaKrytyczna.org (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    Piszemy z przytoczeniem konkretnych aktów prawnych: http://masakrytyczna.org/o-masie/zgromadzenie-publiczne.html
    Przeczytaj, zanim kolejny raz zarzucisz nam nielegalne postępowanie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    czyje pieniądze?

    Tajson (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 11

    Panie Barański,
    Chętnie się dowiemy skąd Fundacja Fenomen bierze pieniądze na swoją działalność. Ile kosztuje organizacja Masy Krytycznej w skali roku?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Masa Krytyczna nie dostaje żadnych dotacji!

    Barański (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

    Fundacja Fenomen nie otrzymuje żadnego wsparcia na organizację Masy Krytycznej od instytucji samorządowych lub państwowych. Koszty jakie ponosimy w związku z tą manifestacją, pokrywają nasi...rozwiń całość

    Fundacja Fenomen nie otrzymuje żadnego wsparcia na organizację Masy Krytycznej od instytucji samorządowych lub państwowych. Koszty jakie ponosimy w związku z tą manifestacją, pokrywają nasi darczyńcy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A za okrągłym stołem nie stali komunisci...

    ssss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 11

    bla bla bla Panie nomen omen Barański.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Re: Przydałyby się spowalniacze dla rowerów!

    nie_miro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    " Pieszych uczą już w szkołach, kierowców na kursach. A rowerzystów kto edukuje?"
    >> Rowerzyści też chodzą do szkoły, więc tam się uczą. Wielu rowerzystów ma prawo jazdy (dodatkowe szkolenie) plus...rozwiń całość

    " Pieszych uczą już w szkołach, kierowców na kursach. A rowerzystów kto edukuje?"
    >> Rowerzyści też chodzą do szkoły, więc tam się uczą. Wielu rowerzystów ma prawo jazdy (dodatkowe szkolenie) plus karta rowerowa (dla osób 10-18 lat) jest od pewnego czasu w Polsce obowiązkowa. Zupełnie inną kwestią jest poziom edukacji rowerowej na kartę.

    "Kiedyś to były motodromy i podstawową i od rowerzystów wymagało się podstawowej znajomości przepisów. "
    >> Jak wyżej.

    "Zawsze rozwiązanie Barańskiego polega na spowalnianiu samochodów. "
    >> ...na upłynnieniu ruchu. Polecam skrzyżowanie Gdańska/ Zamenhoffa.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rowerzysta i kierowca

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

    Co do niebezpiecznych skrzyżowań to mógłbym na tej trasie wymienić kilka Piłsudskiego ze Szpitalną, Piłsudskiego z Konstytucyjną (tam zupełnie nic nie widać), Piłsudskiego Wysoka, Piłsudskiego...rozwiń całość

    Co do niebezpiecznych skrzyżowań to mógłbym na tej trasie wymienić kilka Piłsudskiego ze Szpitalną, Piłsudskiego z Konstytucyjną (tam zupełnie nic nie widać), Piłsudskiego Wysoka, Piłsudskiego Wodna(żywopłot wszystko zasłania i kierowcom i rowerzystom. Co do jazdy rowerzystów to można zauważyć, że wielu się czuje Panami na tej ścieżce i nie hamuje w ogóle na skrzyżowaniach a wiadomo z autem nie mają szans dotrze do ich małych główek w momencie kiedy ich ktoś potrąci. Z drugiej znowu strony nie wszyscy kierowcy są nauczeni zwracania uwagi na ścieżki, często patrzą sie tylko w jedna stronę lub staną autem na środku ścieżki bo on skręca i tak musi być.
    Wypowiedź rllodz nie na miejscu, pewnie nigdy na rowerze nie jeździł i dlatego taka wypowiedź, jakbyś jeździł na jednym i drugim to nauczyłbyś się zwracać na to uwagę, tyczy się to samo rowerzystów i tyle w temacie! zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zapomnieliście o...

    Bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

    Wszyscy zapominają o tym, że kierowca wyjeżdżając z tej drogi, musi ustąpić wszystkim pojazdom na drodze z pierwszeństwem - w tym rowerom. Gdyby o tym pamiętali, to by potrąceń tam nie było

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rowerzysci...?

    rllodz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 27

    ...to dziadostwo na rowerach wygonic do specjalnie przygotowanego parku i niech tam sie wyrzywaja a nie petaja sie pod kolami samochodow !


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poprawnie jest "wyżywać się"

    jeżdżę rowerem (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

    Poprawnie jest "wyżywać się" - dodam, że nie wszyscy na rowerach to "dziadostwo".Bezmózgowcy są w każdej grupie uczestników korzystających z dróg.Czterema kółkami też nie jeżdżą sami uprzejmi...rozwiń całość

    Poprawnie jest "wyżywać się" - dodam, że nie wszyscy na rowerach to "dziadostwo".Bezmózgowcy są w każdej grupie uczestników korzystających z dróg.Czterema kółkami też nie jeżdżą sami uprzejmi mędrcy...
    A żeby poprawiło się na tym zbiegu ulic, potrzebna jest czyjaś śmierć w wypadku, wtedy urzędnicy miejscy zaskoczą z pomyślunkiem.Podobnie przez lata było ze skrzyżowaniem Wróblewskiego/Maratońska - zginęło tam parę osób i zrobili sygnalizację świetlną.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    eh

    zxc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    tam problemem był nakaz skrętu w prawo i zamiast jechać na Retkinię trzeba było jechać stronę Kaliskiego... Teraz można w każdą stronę skręcić i wyjątkowo w sposób bezpieczny, bo ja od JP2 mając...rozwiń całość

    tam problemem był nakaz skrętu w prawo i zamiast jechać na Retkinię trzeba było jechać stronę Kaliskiego... Teraz można w każdą stronę skręcić i wyjątkowo w sposób bezpieczny, bo ja od JP2 mając światła, stoją Ci, którzy jadą od Bratysławskiej nawet na wprost... gdyby p. Nita ze swoją świtą tyle miesięcznie by nie dostawali wypłaty, to pewnie na lustra też by się znalazły pieniążki. Co do wandalizmu wobec luster, to się muszę niestety zgodzić... bydło ma 30sekund radochy a potem taka atrapa stoi 3 lata i straszy... zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo