Skuteczna reklama online z wykorzystaniem narzędzi Google

Materiał informacyjny Result Media

Rynek e-commerce rozwija się bardzo intensywnie, a znaczący wpływ na to ma postępująca cyfryzacja życia, którą przyspieszyła pandemia. Coraz więcej firm staje przed wyzwaniem przeniesienia biznesu do sieci lub prowadzenia go zarówno w wersji offline, jak i online. Z punktu widzenia klienta zakupy online to wygoda i dostęp do oferty z całego świata. Często można znaleźć produkty w atrakcyjnych cenach bez konieczności ruszania się z domu, co ostatnio jest szczególnie istotne. Wyszukiwarka Google wydaje się naturalnym wyborem dla osób szukających informacji o konkretnych artykułach czy usługach. Firma oferuje wiele narzędzi, które warto wykorzystać do promocji i rozwoju biznesu. Niektóre z nich są bezpłatne, z tych najbardziej zaawansowanych i skutecznych korzystają agencje partnerskie Google, takie jak Result Media.

Jednym z rozwiązań, z których mogą bez problemu korzystać samodzielnie m.in. lokalne biznesy, jest wizytówka Google Moja Firma służąca do zarządzania wizerunkiem firmy w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Dzięki umieszczonym w niej informacjom potencjalny klient może poznać adres strony internetowej z ofertą, sprawdzić dojazd do firmy, godziny otwarcia, zadzwonić czy napisać maila. Aby zadbać o atrakcyjny profil firmy, warto publikować zdjęcia, podać link do swojego profilu w mediach społecznościowych czy zachęcić klientów do podzielnia się opinią o prezentowanej ofercie. Wiarygodne i pozytywne oceny pomogą skłonić kolejnych klientów do skorzystania z oferowanych usług. Warto też pamiętać o tym, że różne możliwości interakcji klienta z firmą to więcej okazji do sprzedaży. Wizytówka Google jest doskonałą pomocą dla klientów, którzy mogą zadać pytanie, które trafi do skrzynki mailowej czy automatycznie połączyć się z numerem telefonu firmy. Ważne jest też aktualizowanie godzin pracy firmy, w tym informacja o niestandardowych rozwiązaniach dotyczących obsługi (np. godziny dla seniorów).

Jeśli chodzi o skuteczność i precyzyjne dotarcie do klienta, największe znaczenie ma jednak prowadzenie kampanii reklamowych online. Coraz bardziej zaawansowane i dokładnie monitorujące efektywność działań promocyjnych narzędzia Google są ich doskonałym wsparciem. Taka reklama to wydatek, ale dobrze zoptymalizowane i stargetowane działania przyczynią się do rozwoju biznesu poprzez zwiększenie liczby klientów czy wzrost transakcji. Z drugiej strony, brak wiedzy i błędne decyzje będą skutkować utratą pieniędzy. Dlatego tak istotne jest korzystanie z zaufanych doradców z bogatym doświadczeniem w stosowaniu skutecznych rozwiązań marketingowych.

Result Media to agencja Google Partner Premier i Facebook Partner, która dzięki tej współpracy ma dostęp do unikalnej wiedzy i najbardziej zaawansowanych narzędzi. Jednym z nich jest Google Marketing Platform.

Zastosowanie Google Marketing Platform pozwala ekspertom agencji na:

  • bardziej efektywne prowadzenie działań marketingowych – dzięki automatyzacji procesów (m.in. automatycznej optymalizacji stawek) ma więcej czasu na działania strategiczne i wsparcie klienta w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych,
  • szybsze reagowanie na zmiany czy trendy – agencja na bieżąco może sprawdzić konwersje, podjąć, decyzję, co należy zmienić i co najważniejsze – analizuje to w czasie rzeczywistym, a tym samym reaguje szybciej i skuteczniej niż konkurencja, co bezpośrednio przekłada się na wyniki klientów,
  • lepszą kontrolę inwestycji – można łatwo sprawdzić, które strategie marketingowe działają, jaki przekaz jest najskuteczniejszy, dbając przy tym o wysoką jakość reklam,
  • skuteczne dotarcie do odbiorców – narzędzie pozwala na dostęp do zintegrowanych danych, w tym dotyczących różnych urządzeń i intencji użytkowników, dzięki czemu agencja wie, jak zidentyfikować najbardziej wartościowych odbiorców.

Firm oraz sklepów w internecie nieustannie przybywa, a co za tym idzie, rośnie także konkurencja. Ważne jest zatem prowadzenie takich działań promocyjnych, które w mierzalny sposób przełożą się na wyniki przedsiębiorstwa. Dzięki narzędziom dostępnym w Google Marketing Platform firmy współpracujące z certyfikowaną agencją reklamową otrzymują rzetelną i pełną wiedzę o klientach i kampaniach. Choć często nie jest to najtańsze rozwiązanie, ale szybko przynosi rezultaty w postaci realizacji założonych celów biznesowych. O efektach takiej współpracy Result Media z e-commerce firma Google nagrała film, który jest potwierdzeniem, że agencja prowadzi skuteczne kampanie, które realizują najbardziej wymagające cele jej klientów.

Dodaj ogłoszenie