Widzewianki zaprezentowały się lepiej od rywalek, a kluczem do zwycięstwa była bardzo dobra gra w obronie. Wytrąciły rywalkom ich atuty, wymuszając agresywną grą błędy rozgrywających ŁKS.
''Małym'' z al. Unii zabrakło konsekwencji w ataku, nie realizowały taktyki gry przez centra, oddawały nerwowe rzuty w przymusowych sytuacjach. Widzew zaimponował jednością, świetną współpracą na boisku zarówno podstawowych zawodniczek, jak i zmienniczek. Widać było wyraźnie, że zespół trenera Miodraga Gajicia jest ze sobą dłużej niż drużyna Mirosława Trześniewskiego. Widzewianki były znakomicie umotywowane do gry i nawet nieżyczliwy im tumult kibiców ŁKS nie osłabił ich ducha walki. W drużynie z al. Unii żadna zawodniczka nie grała na miarę możliwości. Najbliższe tego były Ugo Oha i Roksana Schmidt.
Na oblicze gry wpłynęło i to, że Widzew wyszedł z kłopotów kadrowych, bo powróciły na boisko rekonwalescentki Małgorzata Chomicka, Agnieszka Jaroszewicz i Olga Żytomirska, a ŁKS właśnie popadł w tarapaty zdrowotne, bo z urazem barku grała Leona Jankowska, nie w pełni zdolna do gry była Neli Paszewa, a o kulach przyszła do hali Agnieszka Modelska i mogła tylko ściskać kciuki na ławce. Te okoliczności uczyniły różnicę, która na boisku zawarła się w dwunastu punktach na korzyść widzewskiego beniaminka.
W drużynie ŁKS mija już trauma po bolesnej porażce. Derby powinny być również dla pokonanych impulsem jednoczącym zespół.
- Patrzymy już przed siebie - mówi trener Mirosław Trześniewski. - Chcemy spokojnie pracować, cementować zespół. Koszykówka w ŁKS mogła nie istnieć już siedem lat temu, a jednak trwa i wbrew autorom obraźliwych haseł będzie trwać, powoli lecz systematycznie pnąc się w górę. Rozgrywki dopiero się zaczęły i jestem pewien, że nawet Ci, którzy dziś nam dokuczają jeszcze zaśpiewają drużynie radosne piosenki. Tylko czy nie zabrzmią fałszywie? - dodał Trześniewski.
Jubileuszowy, 45. rok istnienia sekcji w Widzewie jest najlepszym w jej historii. Pierwszy awans do ekstraklasy, budowa zespołu w nowym stylu, prestiżowe zwycięstwo w derbach uzasadniają tę tezę. Sternicy MUKS Widzew z prezesem Ryszardem Andrzejczakiem chcą wykorzystać wzlot i dlatego rozpoczęli działania mające na celu przyciągnięcie jak największej liczby kibiców na mecze.
Dział marketingu zorganizował uroczystą prezentację zespołu w kinie Bałtyk, rozpoczął też kampanią billboardową. Na ulicach Łodzi pojawiły się billboardy koszykarek Widzewa pod hasłem ''Gramy dla Was - Gramy dla Łodzi!''.
Widzew jako jeden z pierwszych klubów koszykarskich w kraju rozpoczął działania na portalu społecznościowym Facebook.com, a do komunikacji z kibicami wykorzystuje coraz popularniejszego w naszym kraju mikrobloga Twitter.com. Sekcja chce też zaistnieć w kolejnych serwisach youtube.com i flickr.com.
- Chcemy aby świadomość istnienia profesjonalnej koszykówki kobiet w Widzewie była coraz większa wśród kibiców w całej Polsce - mówi Przemysław Śmit z działu marketingu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?