- W spotach chodzi o to, by pokazywać to, co najlepsze, a te pokazują problemy Łodzi - tłumaczy Piotr Bors. - Znaleźliśmy w nich szarą, ponurą Łódź. A gdzie Łódź uczelni i skrzyżowania autostrad?
SLD, na piątkowej konferencji, zaprezentował spoty Krakowa, Wrocławia i Rzeszowa, które eksponują atuty tych miast.
- Spójrzmy choćby na Rzeszów - to miasto chwali się, że w pobliżu ma wiele dróg tranzytowych - dodaje radny Bors.
Radna SLD Ewa Majchrzak pyta, do kogo te spoty są adresowane.
- Do młodych? Do przedsiębiorców? Ja nie znajduję odbiorców na te klipy - uważa radna Majchrzak. - W reklamie występują cztery prywatne osoby. A gdzie miejska tkanka? Brak nam też spójnego pokazywania miasta. W spotach Łódź jest brudna i szara. W filmie "Komisarz Alex" - kolorowa.
Małgorzata Niewiadomska-Cudak, radna SLD dodaje, że Łódź w spotach została zaprezentowana tylko jako sceneria do kilku ciekawych zdjęć.
- Ludzie tu przyjadą, zdobią kilka zdjęć i wyjadą. Nie będą chcieli zamieszkać w mieście zaniedbanych ulic i fabryk - powiedziała radna.
Kilka dni temu władze Łodzi zaprezentowały spoty, które mają reklamować cztery elementy rozwoju Łodzi - edukację, gospodarkę, kulturę i turystykę.
A jak została w nim pokazana Łódź? Są brudne kamienice, krzywe chodniki i pozostałości starych fabryk. Twórcy celowo "zdjęli" z nich kolory. Film ma bardziej postać dokumentu niż reklamy.
- Nie jest to "cukierkowe" miasto, ale spotyka się w nim super ludzi - mówi Agnieszka Nowak, wiceprezydent Łodzi.
Na tle szarych kamienic są jednak kolorowe rysunki dzieci z Zaczarowanego Ołówka oraz murale. Są też kolorowe nadruki na koszulkach marki RUSH oraz światła w klubie DOM.
Planowane jest 450 emisji spotów na antenie stacji Polsat, TVN i w telewizji publicznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?