Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spot reklamowy marki YES nie zostanie wyemitowany przez TVP. Dlaczego? Polsat i TVN będą go pokazywać od połowy listopada

Martyna Urban
Martyna Urban
Charyzmatyczne, silne i wyjątkowe - te kobiety są bohaterkami nowej kampanii marki Yes. O czym opowiada ta historia?Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Charyzmatyczne, silne i wyjątkowe - te kobiety są bohaterkami nowej kampanii marki Yes. O czym opowiada ta historia?Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE fot. screenshot reklamy marki Yes
Kampania firmy Yes „Jestem kobietą” w ostatnich dniach podbiła sieć. Po nieudanej próbie przedstawienia świata w sposób idealistyczny przez Apart, marka postanowiła pokazać naturalistyczną rzeczywistość. Ukazana surowa strona kobiecości nie spotkała się z przychylnością Telewizji Polskiej. Zdaniem stacji reklama „godzi we wrażliwość odbiorców”.

Czym kończy się połączenie znanych nazwisk silnych kobiecych osobowości w spocie reklamowym? Na to pytanie odpowiedziała marka Yes, która do współpracy zaprosiła Aleksandrę Żebrowską, Katarzynę Zillmann, Bognę Golec, Christinę Flagmeier oraz Aleksandrę Wiederek-Barańską. O czym opowiada spot „Jestem kobietą”?

Wszystkie strony kobiecości

Akcja rozpoczyna się w muzeum. Na pierwszym planie wyróżniona zostaje Aleksandra Żebrowska, która podczas oglądania wystawy karmi piersią swoje dziecko. Kamera przenosi się na szepczący tłum, a w tle słychać krzyki niemowlęcia.

W odbiciu lustrzanym przedstawiona została Aleksandra Wiederek-Barańska, która zakłada kolczyki i przygląda się nowej ozdobie. Ciało doświadczone przez długą i powracającą chorobę naznaczone zostało mastektomią.

Dzieci ubrane w piękne świąteczne kreacje bawią się ze sobą, przed wigilijną kolacją. Do drzwi dzwoni dzwonek, u progu staje Christina Flagmeier, pokazująca dumnie swój nowy tatuaż tygrysa. Cała rodzina podziwia jej nowy dobytek.

Przez ulicę kroczy dumnie kobieta, to Bogna Golec. Tłumy przyglądają się jej nieskromnie. Powód? Bogna w koszuli i koronkowym body przemierza jedną z zatłoczonych ulic metropolii. Pomimo okrągłych kształtów ciała, nie widać skrępowania na jej twarzy.

Gry na automatach wracają do łask? Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna, Julia Walczak, świetnie się bawią, podczas tanecznej konkurencji. Zwycięstwo jednej z młodych kobiet zostaje uwieńczone pocałunkiem.

Nie przeocz

Pięć twarzy jedna historia

Bohaterki nie bez przyczyny zostały ulokowane w jednym z pięciu wątków. Znana na polskiej scenie show biznesu – Aleksandra Żebrowska ukazuje trudy macierzyństwa w przestrzeni publicznej, które wciąż bywają tematami tabu. Kobieta posiada trójkę dzieci, lecz w kilku odważnych wywiadach wyjawiła, że poroniła kilka razy. Jej zdaniem to także skrywana i bolesna strona macierzyństwa.

Kobiecość to piękno, także te surowe. Aleksandra Wiederek-Barańska od pięciu lat zmaga się ze złośliwym nowotworem. Zaczęło się od raka piersi, później przerzuty wykryte zostały w wątrobie. Kobieta usłyszała wyrok w wieku 29 lat, będąc mamą 8-miesięcznego Franka. Kobieta jak lwica walczyła z powracająca chorobą. W 2021 roku Wiederek-Barańska przeszła mastektomię, której efekt widać na spocie. Pomimo tak złośliwej choroby, lekarz powiedział jej: „Nie chcą pani tam na górze”.

- Żyjemy w świecie, w którym my kobiety ciągle słyszymy NIE. Słyszymy NIE, kiedy chcemy definiować kobiecość na nowo. Kiedy jesteśmy odważne i silne, i kiedy wychodzimy poza schemat – podkreśla marka Yes w swoim komunikacie.

Telewizja Polska godzi w polską kobiecość

TVP tłumacząc, dlaczego reklama nie zostanie wyemitowana, podkreśliła, że jej odbiór może godzić we wrażliwość widzów. Jednak zdaniem większości kobiet, do których kierowana jest ta reklama, mastektomia czy związki jednopłciowe nie powinny być tematami tabu. To rzeczywistość, która jest tłumiona.

- Jak mi się ta zupełnie odmienna, nieszablonowa, taka nacechowana prawdziwą kobiecością kampania podoba. Fajnie jest pokazać piękne kobiety, aktorki, celebrytki, ale jeszcze fajniej pokazać te naturalne, silne kobiety – pisze jedna z internautek pod postem marki Yes.

W związku z odmową wyemitowania reklamy przez TVP, tylko Polsat i TVN od połowy listopada będą pokazywać spot „Jestem kobietą”. Reklamę będzie można zobaczyć także w kinach Cinema City. Spot został udostępniony 3 listopada na YouTubie. W niespełna tydzień obejrzało go ponad pół miliona osób.

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki