Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SsangYong Tivoli zaczyna nowy rozdział w historii marki

Redakcja
Ssangyong tivoli wszedł do sprzedaży w Korei w styczniu br. Po międzynarodowej premierze w Genewie, wersja z silnikiem benzynowym będzie dostępna w Europie i na całym świecie od maja, a wersje z silnikiem diesla i z napędem na cztery koła – od lipca br. W polskich salonach Tivoli będzie można obejrzeć już w czerwcu .
Ssangyong tivoli wszedł do sprzedaży w Korei w styczniu br. Po międzynarodowej premierze w Genewie, wersja z silnikiem benzynowym będzie dostępna w Europie i na całym świecie od maja, a wersje z silnikiem diesla i z napędem na cztery koła – od lipca br. W polskich salonach Tivoli będzie można obejrzeć już w czerwcu .
- To nie tylko nowy samochód, ale też nowy początek dla SsangYonga na całym świecie. - tak o nowym modelu tivoli powiedział Ju-il Li, dyrektor generalny marki Ssangyong

Tivoli jest naszym pierwszym nowym modelem od czasu wprowadzenia korando w segmencie C w 2010 roku, jak również pierwszym samochodem, którego premiera odbywa się po fuzji SsangYonga i grupy Mahindra & Mahindra w 2011 r. Prace nad tym samochodem trwały ok. 42 miesiące i pochłonęły 280 mln euro. W ich rezultacie powstał pojazd będący punktem zwrotnym dla firmy, a jego prezentacja na niedawnym salonie samochodowym w Genewie to ważny moment w historii SsangYonga.

Nie jest to jednak wyłącznie ważny nowy samochód dla marki. To również znaczący zwrot w stronę klienta, który dostaje teraz możliwość jazdy autem otrzymującym najwyższe noty w tak wielu kategoriach. Tivoli może pochwalić się doskonałą stylistyką, bezpieczeństwem, niezawodnością, przestronnością i praktycznością. To także jedyny pojazd w swoim sektorze, który dysponuje napędem na cztery koła, czym jeszcze bardziej wyróżnia się spośród innych kompaktowych SUV-ów. W dodatku za przystępną cenę i z długą oraz szeroką gwarancją, jest propozycją, z którą niewiele aut może konkurować.

W tivoli – z samonośnym nadwoziem zastosowano zupełnie nową płytę podłogową, nowe nadwozie i dwa nowe silniki.

W oparciu o bogate doświadczenie firmy w projektowaniu i wytwarzaniu diesli powstał nowy 1,6-litrowy silnik e-XDi160. Dla tego modelu powstał także nowy silnik benzynowy, 1,6 l e-XGi160. Obu może towarzyszyć automatyczna bądź ręczna skrzynia biegów, a także napęd na dwa lub cztery koła.

Projektanci tivoli szczególny nacisk położyli na bezpieczeństwo pasażerów, dlatego samochód może pochwalić się najlepszymi zabezpieczeniami w swojej klasie, m.in. siedmioma poduszkami powietrznymi: dla pasażera z przodu, poduszkami bocznymi oraz kurtynami powietrznymi, a także poduszką chroniącą kolana kierowcy. W samochodzie zainstalowano także wielofunkcyjny ESP (elektroniczny program stabilizacji), system aktywnej ochrony przed dachowaniem, asystenta hamowania, asystenta ruszania na wzniesieniu, awaryjne światła stopu, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz sygnał informujący o niezapiętych pasach dla każdego z pięciu foteli.

Tivoli oferuje zaliczające się do najbardziej przestronnych w tej klasie kabinę oraz bagażnik, a także pokaźną liczbę najróżniejszych schowków.

Rozwiązaniem, które powinno przypaść do gustu szczególnie młodszym użytkownikom, jest możliwość indywidualizacji wnętrza, przejawiająca się m.in. w możliwości wyboru jednego z sześciu kolorów podświetlenia na tablicy rozdzielczej. Do wyboru jest także osiem atrakcyjnych kolorów nadwozia, które harmonizują z wnętrzem w beżowej lub czarnej kolorystyce, tapicerka z materiału lub skóry, a także ekscytująca wersja w kolorystyce czerwonej, która dostępna jest jako opcja specjalna. Dzięki systemowi Smart Steer (inteligentny kierowca), istnieje jest możliwość wyboru jednego z trzech dostępnych ustawień układu kierowniczego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki