Startuje Fotofestiwal

Małgorzata Mijas
Wśród walczących o Grand Prix są prace Anastasii Taylor-Lind.
Wśród walczących o Grand Prix są prace Anastasii Taylor-Lind. Anastasia Taylor-Lind
Udostępnij:
Głównym wydarzeniem oficjalnego otwarcia 11. Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi jest oczywiście rozstrzygnięcie konkursu o Grand Prix Fotofestiwalu. O nagrodę walczy dwanaście osób, w tym dwóch Polaków.

Prace Jakuba Karwowskiego pt. "Sentimental Fiction" to opowieść o codzienności, zatrzymanej na zdjęciach w niezwykły sposób, jakby na wzór znanych nam już obrazów, wspomnień, czy scen z filmów.

Tomasz Lazar przedstawia "Linię snu" - refleksję na temat zagubienia współczesnego człowieka, zawieszenia na granicy dwóch światów, tego realnego i nierzeczywistego, stworzonego przez media.

Wśród nominowanych znaleźli się także: Nigel Bennet i jego wykonane w Bankoku fotografie pt. "Echo ciszy", Anastasia Taylor-Lind i fotografie z cyklu "Łono narodu - wyż demograficzny w Górskim Karabachu", Elena Saenko i jej "Świat, w którym żyjemy", Egor Rogalev i dokumentacja postradzieckiej rzeczywistości pt. "Tak daleko, tak blisko!", Isabelle Pateer i jej "Niezasiedleni", Vittorio Montarotii ze swoim osobistym albumem rodzinnym pt. "H", Lorena Morin z fotografiami pod wspólnym tytułem "seeingyou", Stefan Bladh ("Stasis"), Eran Gilat i jego "Tkanka życia" oraz Yoshi Kametani z "Plastikową łyżką".
Jeszcze dziś odbędzie się wernisaż wystawy pt. "Obraz zmian" prezentowanej w ramach bloku I*Network. Human Connection. Wystawę przygotowali Gergely Laszlo i Bill Kouwenhven. Jej motywem przewodnim jest właśnie połączenie społeczności i miejsca ramieniem współpracy. Siedem indywidualnych projektów, które wykorzystują nowoczesne technologie łączy coś jeszcze - fotografia jest tu narzędziem badawczym, ma za zadanie opowiadać historię.

Podczas wystawy zobaczymy między innymi prace Joachima Schmida, Yanna Grossa, Luci Nimcovej. Ta ostatnia zajmuje się badaniem podejścia do rzeczywistości Europy Wschodniej (projekt pt. "Nieoficjalne"). Yann Gross od 2008 roku bada społeczność deskorolkowców na przedmieściach Kampali w Ugandzie, a efety swoich obserwacji przedstawia w projekcie "Kitintale". Joachim Schmid w swoim "Archiwum", złożonym ze znalezionych fotografii, próbuje odpowiedzieć na pytanie: w jaki sposób zdjęcia kształtują ludzkie myśli?

Wernisaż odbędzie się o godz. 18 w Willi Grohmana (ul. Tylna 9/11), towarzyszyć mu będą prezentacje kolektywów - Sputnik, Noor, TerraProject, Verso oraz projekt Collectives Encounter pod wspólna nazwą Collective Space".
Także dziś przy ulicy Tylnej odbędzie się spotkanie z Simonem Norfolkiem, laureatem World Press Foto 2012 oraz projekcja filmu zatytułowanego "Burke + Norfolk. Photographs from the War in Afghanistan" (początek o godz. 16).

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie