Przed weekendem Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna (ŁSSE) pochwaliła się osiągnięciem działającego w niej startupu o nazwie WEARFITS (startupy to firmy w początkowej fazie rozwoju, najczęściej łączące działalność w branży IT z tzw. przemysłami kreatywnymi). WEARFITS opracował „wirtualną przymierzalnię”, stworzoną dzięki zastosowaniu tzw. rzeczywistości rozszerzonej, a konkretnie – technologii 3D (wizualizacji trójwymiarowej) oraz cyfrowego dobierania optymalnego rozmiaru do indywidualnej budowy ciała.
Jak działa „wirtualna przymierzalnia?
Jak taka „wirtualna przymierzalnia” działa w praktyce? Można to sprawdzić, bo na witrynie internetowej WEARFITS dostępne jest jej tzw. demo (czyli wersja demonstracyjna). Najpierw na ekranie laptopa pojawia się manekin, któremu można wybrać płeć oraz wymiary – za pomocą suwaków określających wzrost, obwód w talii, w biodrach i w klatce piersiowej. Potem widzimy, jak na manekinie leży dostępna w demie koszulka: w poszczególnych rozmiarach. Taki model można na ekranie obrać i przyglądać mu się z wielu stron.
Jedna trzecia odzieży z internetu jest zwracana. Łódzki startup zmniejszy to zjawisko?
Dlaczego rozwiązanie opracowane przez WEARFITS może być znaczące dla firm z branży modowej?
ŁSSE i łódzki startup wyliczają, iż około jedna trzecia produktów zakupionych w sklepach internetowych jest zwracana przez konsumentów, a nierzadko wskaźnik ten przekracza 50 proc.
Ponad 64 proc. klientów, którym zdarza się zwracać produkty, tłumaczy to niedopasowaniem, a jednocześnie 19 proc. kupuje kilka wersji jednego produktu, tylko po to, aby znaleźć odpowiedni rozmiar. Zwroty powodują straty biznesowe sięgające nawet 10 proc. dochodów firm sprzedających ubrania przez internet.
– Mamy na swoim koncie już kilka wdrożeń. Jednym z nich jest polski producent sukienek Marie Zélie, gdzie z sukcesem przeprowadziliśmy już program pilotażowy i niedługo wystartujemy z kolejną partią wirtualnych ubrań – opowiada Kasia Gola z WEARFITS. – Razem z marką 4F zdigitalizowaliśmy również kolekcję „4F x RL9”, zaprojektowaną razem z Robertem Lewandowskim. Klienci sklepu, w aplikacji marki mogli zobaczyć całą kolekcję
na modelu Roberta Lewandowskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót