Radna KO, czyli klubu współrządzącego Łodzią, wniosła do władz miasta o rozważenie ustanowienia wolnej od opłat Strefy Płatnego Parkowania dla uchodźców z Ukrainy, którzy przybyli do Łodzi własnymi samochodami.
Mamy do czynienia z wydarzeniami o bezprecedensowym charakterze - aktualnie do Polski przybyły już ponad 2 miliony uchodźców, którzy bardzo często chcą podejmować zatrudnienie czy posyłać swoje dzieci do polskich szkół - pisze radna Chojnacka-Duraj - Pragnę wyrazić głębokie przekonanie, iż jako władze szczebla samorządowego powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby ułatwić - zwłaszcza w początkowej fazie - codzienne funkcjonowanie tych osób w naszym mieście
Takim ułatwieniem, według radnej, miałoby być zwolnienie z opłat za parkowanie uchodźców z Ukrainy, co miałby im pozwolić na "skoncentrowanie się na zapewnieniu najważniejszych potrzeb oraz załatwienie najważniejszych spraw życia codziennego, co jest niezwykle istotne zaraz po przyjeździe do Polski". Radna dodaje, że miesięczne, bezpłatne abonamenty na parkowanie w swoich strefach, wprowadziły już Kraków i Lublin.
Wygląda jednak na to, że Łódź tego nie zrobi. Według Roberta Kolczyńskiego, p.o. dyrektora departamentu strategii i rozwoju Urzędu Miasta Łodzi, Strefę Płatnego Parkowania w Łodzi ustanowiono po to, by ograniczyć liczbę pojazdów osobowych w centrum miasta i dać priorytet komunikacji zbiorowej, a tymczasem Rada Miejska Łodzi ustanowiła już dla uchodźców wojennych zza wschodnie granicy bezpłatne przejazdy autobusami i tramwajami Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego - na trzy miesiące, do 3 czerwca.
"Jest to najlepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę, że grupę uchodźców stanowią głównie kobiety z dziećmi, które do Polski przyjeżdżają autokarami, pociągami lub są przywożone z granicy autami przez osoby prywatne". - dodaje Robert Kolczyński.
Łódzka Strefa Płatnego Parkowania m trzy podstrefy w centrum miasta: A,B i C. Najdroższe są A i C, po zeszłorocznych podwyżkach parkujący do 30 min. płacą w obu 2 zł, za pierwszą godzinę 4 zł, za drugą godzinę 4,50 zł, natomiast za trzecią 5 zł., każda następna godzina to kolejne 4 zł. Wpływy do budżetu miasta, jakie szacował Zarząd Dróg i Transportu przedstawiając Radzie Miejskiej projekt podwyższający opłaty, wynosił blisko 24 mln zł w skali 2021 r.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?