Strefa „tempo 30” już pod koniec roku na łódzkim Karolewie

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Przemek Świderski / Polska Press
Już pod koniec roku na Karolewie ma obowiązywać strefa „tempo 30” oraz skrzyżowania równorzędne. Malowanie oznakowania poziomego już się rozpoczęło.

- Osiedle Karolew, które znajduje się między ulicami Maratońska - Bandurskiego - Waltera-Janke, objęte zostało programem Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. To znaczy, że wprowadzone na nim zostanie tempo 30 km/h, skrzyżowania równorzędne, pasy rowerowe, parkowanie naprzemienne. A w wielu miejscach łatwiejsze ma być włączanie się do ruchu poprzez wyłączanie na jezdni niektórych przestrzeni np. zawężanie ulic przy skrzyżowaniach - wyjaśnia Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.

Nowe oznakowanie poziomie i pionowe zostanie wkrótce wprowadzone na ul. Bratysławskiej, Wileńskiej i Karolewskiej. Kierowcy muszą pamiętać, że w strefie skrzyżowań równorzędnych znaków informujących o nich jest niewiele, by kierowcy nie jeździli na pamięć. Ustawiane są one tylko na początku i na końcu strefy

Na łódzkim Karolewie ma być bezpieczniej. Fundacja Fenomen przygotowała projekt zmian

Projekt strefy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stworzyła Fundacja Fenomen.

- Został on jednak znacznie zmodyfikowany zanim wprowadziliśmy go w życie - mówi Piotr Grabowski.

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bladteth

Zwężenie jest krótkie, nie ciągnie się setkami metrów, więc w czym problem?

J
Ja

Byle do wyborów. Już wiemy kogo chłodno pożegnać

k
ktoś

Każdy głupi powinien z racji swojej głupoty ponosić jakieś straty - np. płacić więcej za paliwo. Wolę takiego głupiego, niż głupiego sknerę który nie potrafi sobie zaszkodzić.

R
Rew

Tempo 30 stosuje się w miastach, a Łodź to niestety wiocha.

z
zac

pomysł nielotnych z ZDiT. Tam naprawdę nie ma ani jednej osoby myślącej racjonalnie.

x
xxxxxx

___________________________________________
1. SZCZEGÓLNIE DOTKLIWIE KARAĆ KIEROWCÓW (i nie tylko) PRZEJEŻDŻAJĄCYCH PRZY CZERWONYM ŚWIETLE!
2. Karać surowo kierowców za parkowanie na trawnikach, torowiskach tramwajowych oraz niezatrzymywanie się przed zieloną strzałką !
3. Wprowadzić w każdym samochodzie obowiązkowe czujniki zabraniające przekraczania dozwolonej prędkości !
4. Dać pieszym pierwszeństwo przed samochodami !
5. Zlikwidować wszystkie dzikie parkingi !
6. Odseparować całkowicie samochody od ludzi !
7. Wprowadzić obowiązkowe AC dla kierowców !
8. Wzorem m. in. Londynu, wprowadzić opłaty za wjazd samochodem do szerokiego centrum miast !
9. Zakazać wjazdu do miast starym, zdezelowanym, śmierdzącym gruchotom (których w Polsce jest większość) !
10. Przestać zmieniać istniejące chodniki, place zabaw i trawniki na parkingi !
11. Wprowadzić dotkliwe kary dla kierowców za nierespektowanie zakazów wjazdu !
12. Pozwolić pieszemu i rowerzyście na poruszanie się całą szerokością jezdni (coś jak na Piotrkowskiej !
13. Ujawnić jakie koszty ponosi rocznie Państwo w związku z renowacją trawników rozjeżdżonych przez kierowców oraz jakie koszty ponosi mieszkaniec zmuszony do wdychania spalin samochodowych !
14. Wszystkie wykroczenia popełniane przez kierowców nagrywać i wysyłać na Policję lub do SM !
MIŁEGO WIECZORU!
--------------------------------------------

123

Mam nadzieję, że ułatwienie włączenia się do ruchy nie będzie wyglądać jak na Piłsudskiego na Widzewie. Tam jakiś geniusz wymyślił, żeby na środku pasów stawiać krawężniki. Kierowcy jadą ulicą 3-pasową i nagle betonowa wyspa.

a
adam

też nie wejdzie do windy.

d
dff

jak nie taksówkarze planują ruch w Łodzi to szemrane fundacyjki nieudaczników ciągnących kasę z Łodzi i paraliżujących komunikację w mieście. PROKURATURO do dzieła

p
pedalot

se pooddycha, ale głównie kierowca (i ewentualnie jego pasażerowie) jadący za tobą. Palancie.

k
kierowca

Ile rzy mijam pedolota zawsze redukuję do jedynki i wciskam gaz do dechy. Niech se pooddycha :-)

p
pieszy kierowca

A czemu nie 10 km/h , zwężenia przy skrzyżowaniach ucieszą blacharzy obcierki murowane , który ma szwagra w tej branży ?

r
retkinianka

Przecież już od wielu lat Karolewska/Bratysławska to jest ulica osiedlowa, a nie przelotowa, w stronę dworca właściwie kończy się ślepo (wjazd tylko od Bandurskiego). Ruch jest mały, naprawdę nie spotyka się sznurów samochodów, w dodatku na skrzyżowaniu z Wileńską są światła, więc nie ma takiego zagrożenia dla rowerzystów, aby trzeba było malować dla nich pasy. Wyrzucone pieniądze. Poza tym nie bardzo rozumiem, jak zwężenie ulic przy skrzyżowaniu ma ułatwiać włączanie się do ruchu.

G
Gość

Czy ZDiT i UMŁ opłacają się Barańskiemu i jego fundacji?

t
taras

będzie: Projekt strefy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stworzyła Fundacja Fenomen i wiele wiele innych. I co się dziwić, że młodzi uciekają z Bantustanu.

Dodaj ogłoszenie