Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

System sterowania ruchem w Łodzi. Tablice na przystankach wprowadzają w błąd pasażerów MPK [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Pasażerowie MPK skarżą się, że tablice z informacją pasażerską, umieszczone na przystankach, nadal źle działają. Kierują swoje uwagi do przewoźnika, choć za nowy system, który nie jest sprawny, odpowiada Zarząd Dróg i Transportu.

W środę, czyli w Święto Trzech Króli, komunikacja miejska kursowała jak w dni świąteczne, a tablice na przystankach wyświetlały rozkłady jazdy z dnia roboczego. Na profilu MPK na Facebooku pojawiło się sporo negatywnych komentarzy. Jednak problem z tablicami jest właściwie codziennie. W poniedziałek na przystanku przy ul. Gogola wskazywały one po godz. 12 rozkład jazdy z godz. 3.40.

Czytaj też:Trasa W-Z. Komunikacja miejska w Łodzi jak gra w lotto. Nie wiadomo, co się trafi

- Monitory na przystankach już w wielu przypadkach nie wskazywały aktualnego rozkładu jazdy. Gdy na tablicy jako pierwszy wyświetlał się tramwaj linii nr 3, który miał przyjechać za dwie minuty, a jako druga miała być "dziesiątka" po ośmiu minutach, to po niecałej minucie wjeżdżał na przystanek tramwaj linii nr 10 - podkreśla pan Łukasz, korzystający z tramwajów na trasie Piotrkowska Centrum - Rondo Inwalidów.

Z kolei pan Robert, pasażer MPK, informuje, że na przystanku Kościuszki-Struga już od miesiąca tablica na przystanku wyświetla rozkład jazdy dla linii nr 15 i 46.

MPK Łódź uruchomiło nowe tablice informacyjne na przystankach [ZDJĘCIA]

- Może dałoby coś z tym zrobić, bo ostatnio byłem świadkiem, gdy paru turystów opuściło przystanek. Chcieli pojechać tramwajem linii nr 11, ale tablice wyświetlały inne linie i ich zmyliły - podkreśla pan Robert.

MPK Łódź. Motorniczy à la maszynista, używa trąbki dla zabawy i po złośliwości?

Co na to Zarząd Dróg i Transportu, który nadzoruje pracę obszarowego systemu sterowania ruchem? Podkreśla, że system nadal się dostraja.

System sterowania ruchem w Łodzi. Nie ma GPS, nie ma realnego rozkładu

- Każdego dnia na tablicach informacji pasażerskiej można zauważyć kolejne już realne czasy odjazdów pojazdów z danego przystanku. Proces ten jest długotrwały ze względu na mnogość prac jakie należy wykonać, aby system działał spójnie i funkcjonalnie - podkreśla Tomasz Andrzejewski z biura prasowego ZDiT. - Należy zsynchronizować i skalibrować, zarówno każdą z tablic jak i systemy w autokomputerach zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej. Firma Sprint przede wszystkim pracuje w pierwszej kolejności nad tablicami zamontowanymi podczas budowy obszarowego systemu sterowania ruchem. Następnie w pozostałych lokalizacjach zrealizowanych podczas innych inwestycji jak ŁTR, aby dostosować ówcześnie zamontowane tablice do potrzeb nowego systemu.

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
28 grudnia 2015 roku - 3 stycznia 2016 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki