Szlabany przed Falą postawiono przed dwoma miesiącami, a testy systemu płatnego parkowania budzą takie emocje wśród klientów korzystających z basenów, saun i zjeżdżalni, że przy szlabanach trzeba było zawiesić informację, że "w trakcie testów parking jest bezpłatny". Skomercjalizowanie dysponującego blisko dwustoma miejscami parkingu ma związek z budową i otwarciem Orientarium, które ma ściągnąć około miliona turystów rocznie. Orientarium powstaje na terenie Miejskiego Ogrodu Zoologicznego, problem tylko w tym, że zoo modernizuje swój szacowany na 130 miejsc parking tylko dla klientów Centrum Konferencyjnego, "zwykły" klient tam nie zaparkuje.
Stąd też parking Fali ma służyć nie tylko klientom Aquaparku, ale i Orientarium.
- Ta inwestycja troszeczkę się opóźnia, ale powiem szczerze, że chcielibyśmy opłaty wprowadzić jak najszybciej - mówił radnym z komisji finansów, budżetu i polityki finansowej Krzysztof Mączkowski, skarbnik Łodzi.
Nieco więcej zdradziła Ewa Mereć, p.o. dyrektora Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Łodzi. Z je wypowiedzi wynikało, że jeśli testy się powiodą, to system płatnego parkowania na Fali może zacząć działać w ostatnim tygodniu marca. Klienci, którzy pozostawią swe samochody, a będą korzystać wyłącznie z atrakcji Fali, mają zostać potraktowani z pierwszeństwem i ulgowo: 2 zł zryczałtowanej opłaty parkingowej bez względu na ilość godzin spędzonych w Aquaparku Fala.
Informacja na temat opłaty dla osób korzystających tylko z parkingu Fali, a udających się na zwiedzanie Orientarium, na komisji nie padła. Natomiast wśród łódzkich radnych krąży wersja, że będzie identyczna, jak w podstrefie A strefy płatnego parkowania, czyli czyli 4 - 5 zł w zależności od liczby godzin parkowania samochodu.
Głównym parkingiem Orientarium ma być już obecnie płatny parking przy Atlas Arenie, potraktowany jako parking Park & Ride, bo Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne uruchomi bezpłatny autobus z oznaczeniem "ZOO". Wystartuje właśnie z okolic Sport Areny i Atlas Areny, przejedzie al. Bandurskiego, ul. Krzemieniecką do zoo i Orientarium, potem do ul. Krakowskiej, gdzie zawróci. ZOO otrzymało już dzierżawę na krańcówkę przy ul. Krakowskiej. Autobus bezpłatnej linii ma kursować co kwadrans między godz. 7 a 19 siedem dni w tygodniu, ale jest też opcja zmian po analizie potoków pasażerów i możliwość uruchamiania linii tylko w weekendy. W pierwszej opcji koszty budżetu Łodzi wyniosłyby około 500 tys. zł, w drugiej około 150 tys. zł.
Nieoficjalnie wiadomo, że po otwarciu Orientarium (termin wciąż nie jest oficjalnie znany), do Rady Miejskiej powróci temat wprowadzenia płatnej strefy parkowania przy al. Unii, na odcinku od stadionu do ul. Konstantynowskiej, na której miałyby obowiązywać opłaty z obecnej podstrefy A. Taka uchwała została przegłosowana w lipcu 2021 r., ale uchylił ją wojewoda łódzki argumentując m.in. brakiem analizy dostępności miejsc, a wiadomo, że Zarząd Dróg i Transportu nad takimi analizami pracuje.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?