18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szpiedzy w drogeriach

Alicja Zboińska
Obsługa Body Shopu przechodzi regularne szkolenia.
Obsługa Body Shopu przechodzi regularne szkolenia. Paweł Wojtaszek
Obsługa ma być uprzejma, pomocna, a sklep lśnić czystością - takie są oczekiwania klientów marketów drogeryjnych. Jednak w praktyce nie zawsze tak bywa, co udowodnili tajemniczy klienci. Odwiedzili sklepy 27 najbardziej znanych sieci, a na podstawie ich obserwacji został sporządzony ranking. Łódzkie i polskie drogerie zajęły czwarte miejsce na sześć możliwych. Gorzej jest tylko na Węgrzech i w Bułgarii.

Badanie przeprowadziła firma International Service Check, która specjalizuje się w metodzie tajemniczy klient - ankieterzy, wcielając się w rolę prawdziwych klientów, oceniają obsługę i sklepy.

- Ocenie poddano jakość obsługi, postawę, zachowanie i zdolności sprzedażowe pracowników, a także umiejętność dobrania produktów do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów - mówi Zuzanna Szymańska z agencji BEST Image PR, która reprezentuje firmę International Service Check. - Oceniono wygląd, czystość i porządek na terenie obiektów oraz prezencję pracowników.

U nas najlepiej wypadły drogerie L'Occitane, Sephora - doceniono je za wygląd, a The Body Shop i Inglot dobrze wypadły w kategorii prezentacji towaru. Tam można się także spodziewać fachowej i sprawnej obsługi.

- Nasi pracownicy są szkoleni z zakresu obsługi klientów i przygotowywani do niemal każdej możliwej sytuacji - zapewnia Izabela Skowrońska, zastępca kierownika The Body Shop z Galerii Łódzkiej. - Bardzo często mamy do czynienia z wymagającymi klientkami i wówczas przydają się te elementy szkoleń i zdobyte na nich umiejętności, które dotyczą radzenia sobie z emocjami.

Z rankingu wynika, że najlepsze są drogerie czeskie. Drugie miejsce przypadło rumuńskim, a trzecie słowackim.

Najładniejsze są markety z kosmetykami na Węgrzech, wyprzedzają kolejno: czeskie, słowackie, polskie, rumuńskie i bułgarskie.

Na najlepszą obsługę można liczyć w Czechach i w Polsce, a najmniej pomocni są sprzedawcy bułgarscy.

O lojalnych klientów dbają Słowacy, nasi pracownicy pod tym względem uplasowali się na czwartym miejscu. Naszym sprzedawcom dostało się m.in. za brak zainteresowania klientem.

- Niestety, nie zdążyłam zadać więcej pytań, gdyż sprzedawczynie odeszły na zaplecze i zostawiły mnie samą z towarem - donosi tajemnicza klientka. - Nikt mnie nie żegnał przy półce ani zbytnio się mną nie interesował.

Na szczęście nie wszyscy ankieterzy napotkali na takie problemy. - Pracownica, z którą rozmawiałam, była miła i uprzejma, jej znajomość produktów była bardzo dobra - ocenia ankieterka. - Orientowała się w asortymencie, umiała wskazać, gdzie w salonie znajdują się inne, podobne produkty. Pracownica była bardzo miła i pomocna.

***
4. miejsce na sześć możliwych zajęły nasze drogerie w rankingu firmy ISC.

172 wizyty w drogeriach odbyli tajemniczy klienci w trakcie badania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki