Badanie przeprowadziła firma International Service Check, która specjalizuje się w metodzie tajemniczy klient - ankieterzy, wcielając się w rolę prawdziwych klientów, oceniają obsługę i sklepy.
- Ocenie poddano jakość obsługi, postawę, zachowanie i zdolności sprzedażowe pracowników, a także umiejętność dobrania produktów do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów - mówi Zuzanna Szymańska z agencji BEST Image PR, która reprezentuje firmę International Service Check. - Oceniono wygląd, czystość i porządek na terenie obiektów oraz prezencję pracowników.
U nas najlepiej wypadły drogerie L'Occitane, Sephora - doceniono je za wygląd, a The Body Shop i Inglot dobrze wypadły w kategorii prezentacji towaru. Tam można się także spodziewać fachowej i sprawnej obsługi.
- Nasi pracownicy są szkoleni z zakresu obsługi klientów i przygotowywani do niemal każdej możliwej sytuacji - zapewnia Izabela Skowrońska, zastępca kierownika The Body Shop z Galerii Łódzkiej. - Bardzo często mamy do czynienia z wymagającymi klientkami i wówczas przydają się te elementy szkoleń i zdobyte na nich umiejętności, które dotyczą radzenia sobie z emocjami.
Z rankingu wynika, że najlepsze są drogerie czeskie. Drugie miejsce przypadło rumuńskim, a trzecie słowackim.
Najładniejsze są markety z kosmetykami na Węgrzech, wyprzedzają kolejno: czeskie, słowackie, polskie, rumuńskie i bułgarskie.
Na najlepszą obsługę można liczyć w Czechach i w Polsce, a najmniej pomocni są sprzedawcy bułgarscy.
O lojalnych klientów dbają Słowacy, nasi pracownicy pod tym względem uplasowali się na czwartym miejscu. Naszym sprzedawcom dostało się m.in. za brak zainteresowania klientem.
- Niestety, nie zdążyłam zadać więcej pytań, gdyż sprzedawczynie odeszły na zaplecze i zostawiły mnie samą z towarem - donosi tajemnicza klientka. - Nikt mnie nie żegnał przy półce ani zbytnio się mną nie interesował.
Na szczęście nie wszyscy ankieterzy napotkali na takie problemy. - Pracownica, z którą rozmawiałam, była miła i uprzejma, jej znajomość produktów była bardzo dobra - ocenia ankieterka. - Orientowała się w asortymencie, umiała wskazać, gdzie w salonie znajdują się inne, podobne produkty. Pracownica była bardzo miła i pomocna.
***
4. miejsce na sześć możliwych zajęły nasze drogerie w rankingu firmy ISC.
172 wizyty w drogeriach odbyli tajemniczy klienci w trakcie badania.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?