1/5
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła kolejny...

Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła kolejny przetarg dotyczący kolei dużych prędkości i Łodzi. Tym razem chodzi o opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu „Budowa linii kolejowej nr 85 n Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny”.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

2/5
Studium przygotuje konsorcjum Multiconsult, Arcadis,...

Studium przygotuje konsorcjum Multiconsult, Arcadis, Transprojekt Gdański i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, które złożyło ofertę najtańszą, ale i tak ponad dwa razy droższą, niż przewiduje budżet CPK na to zadanie. Ostatecznie CPK zapłaci 46,9mln zł. W projekcie między Łodzią, Sieradzem a Wrocławiem mają się znaleźć powiązania linii kolei dużych prędkości z siedmioma liniami konwencjonalnymi, m.in. z linią kolejową nr 181, by skomunikować KDP ze stacją Wieruszów, gdzie ma powstać nowy przystanek Wieruszów Miasto, co ma stworzyć połączenie Łodzi z Wieluniem.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

3/5
Mimo, że wykonawca ma zaprojektować linię od Łodzi...

Mimo, że wykonawca ma zaprojektować linię od Łodzi Fabrycznej do Sieradza, a potem Wrocławia, tak naprawdę chodzi projekt powinien się rozpocząć od wylotu tunelu dla pociągów dalekobieżnych i szybkiej kolei. W maju wybrano wykonawcę drugiego tunelu pod Łodzią dla pociągów dalekobieżnych i KDP, który rozpocznie bieg od Łodzi Fabrycznej, dalej pod centrum miasta w okolice Łodzi Kaliskiej, potem pod ul. Bratysławską, wylot zaplanowano w okolicach przystanku Lublinek, a dale trasa ma być poprowadzona w kierunku Sieradza, wzdłuż konwencjonalnej linii kolejowej.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

4/5
Start drążenia zaplanowano na 2023 r., prawdopodobnie...

Start drążenia zaplanowano na 2023 r., prawdopodobnie wykorzystane zostaną do tego "krety" z tarczami TBM, które obecnie, choć z problemami, drążą w Łodzi tunel średnicowy. Tunel dalekobieżny ma mieć projektowaną prędkość 250 km. na godz., nie będzie miał też żadnych przystanków, zatrzyma się w Łodzi tylko na dworcu Fabrycznym, któremu zresztą tunel dalekobieżny ma nadać właściwy sens, bo dziś dworzec świeci pustkami.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Świat futbolu. Tak zmieniali swoje powołanie. Piłkarz mnichem, pastorem, księdzem

Świat futbolu. Tak zmieniali swoje powołanie. Piłkarz mnichem, pastorem, księdzem

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Zobacz również

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy