Szybkie tempo budowy drogi S8 w Łódzkiem [ZDJĘCIA] [MAPA]

Marcin BereszczyńskiZaktualizowano 
Na drodze ekspresowej S8, którą buduje Budimex, jest już ułożone 530 metrów betonowej nawierzchni, po której w 2014 roku będą jeździły samochody. To na razie fragment wykonany na próbę, aby laboratorium Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogło poddać analizie parametry ułożonej nawierzchni. Wyniki badań jeszcze nie są znane.

Budimex jest zadowolony z postępu prac. Do końca września miał mieć wykonane 40 proc. kontraktu, czyli blisko 20-kilometrowego odcinka S8 między węzłami Róża i Łódź Południe, gdzie połączy się w przyszłości z autostradą A1. Udało się osiągnąć więcej - 43 proc. Jeśli chodzi o zaawansowanie robót drogowych to wykonano 47 proc. zaplanowanych prac. Oznacza to, że prace wyprzedzają harmonogram o dwa miesiące. Jeśli zima nie będzie długa i mroźna, to budowa może być zakończona przed terminem, który upływa 5 stycznia 2014 roku.

- Najbardziej zaawansowany jest odcinek od strony węzła Róża, gdzie ułożony został fragment nawierzchni - mówi Dariusz Demianiuk, dyrektor kontraktu. - Planujemy w tym roku ułożyć jeszcze 4 km.

Betonową nawierzchnię układa maszyna ważąca 160 ton. Jej montaż trwał dwa tygodnie. Maszyna w minutę układa 80 cm nawierzchni. Taki sprzęt kosztuje około 5 mln euro.

Do budowy 19,4 km odcinka S8 potrzeba ponad milion ton betonu. Wykorzystywany jest on do budowy nawierzchni drogi, dwóch węzłów - Rzgów i Pabianice, dziesięciu wiaduktów oraz trzech mostów nad rzekami Pabianką, Bychlewką i Dobrzynką. Koryto tej ostatniej zostało nieco zmienione, aby łatwiej wybudować jezdnię nad rzeką. To właśnie rzeki i bagnisty teren są największymi problemami na odcinku budowanym przez Budimex.

- Grunt jest jak galareta. Nie barkowało miejsc, gdzie nie sposób było przejechać żadnym sprzętem. Podłoże było wzmacniane za pomocą betonowych kolumn, które sięgały w głąb aż do gruntów nośnych. Niektóre kolumny musiały mieć po 20 metrów - powiedział Dariusz Demianiuk.

Takich kolumn potrzeba na budowę tego odcinka 100 tysięcy. Ich łączna długość to ponad tysiąc kilometrów. Obecnie na placu budowy pracują na dwie zmiany, czyli 544 osoby. 53 z nich to inżynierowie, 21 majstrów, 76 operatorów sprzętu budowlanego, 180 kierowców, a pozostali to pracownicy fizyczni. Po placu budowy kursuje 140 ciężarówek.

Roboty na odcinku drogi ekspresowej S8 między węzłami Róża i Łódź Południe najbardziej doskwierają kierowcom jadącym drogą krajową nr 1. Tworzą się tam gigantyczne korki. A to za sprawą zamknięcia jednej z jezdni tej trasy na wysokości Rzgowa. Zamknięty jest odcinek o długości 1,4 km. Tak będzie do połowy przyszłego roku, gdy zamknięta zostanie druga jezdnia. Po odtworzeniu nawierzchni trasa zostanie otwarta pod koniec 2013 roku. Kierowcy jadący w stronę Łodzi zyskają dodatkowy pas ruchu. Dotychczas była tam tylko dwa pasy.

Niebawem całkowicie zakończone zostaną prace na odcinku S8 od Piotrkowa Trybunalskiego do granicy z województwem mazowieckim. Trasa miała być gotowa przed Euro 2012, ale oddanie jej do użytku opóźniło się przez podtopienia i natrafienie na gazociąg, którego nie było na mapach. Utrudnienia w ruchu na tym odcinku powinny zakończyć się z jeszcze w październiku.

Na odcinku między węzłem Łódź Południe i Łaskiem najbardziej zaawansowana jest budowa węzła Łódź Południe. Prace realizuje tam Skanska. - Odcinki budowane przez Dragados i Pol-Aqua, czyli Róża - Łask i Róża - Dobroń (w przyszłości to będzie fragment trasy S14) mają niewielkie opóźnienia, ale jest to do nadrobienia - powiedział Ryszard Łatecki, kierownik projektu unijnego budowy S8 z łódzkiego oddziału GDDKiA.

W 2014 roku mają zakończyć się wszystkie prace budowlane na drodze S8 w woj. łódzkim. Dzięki temu nowa droga ekspresowa połączy aglomerację wrocławską, łódzką, warszawską i białostocką.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Szybkie tempo budowy drogi S8 w Łódzkiem [ZDJĘCIA] [MAPA] - Dziennik Łódzki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
Marek

W interesie społeczeństwa Wrocławia zawsze leżało dobre połączenie z Warszawą, o Łodzi u nas mało kto słyszał, co to za miasto? Żadną okazją dla nas jest tez obwodnica Sieradza, Łaska i innych miast, choć oczywiście powinny one mieć obwodnice, tylko dlaczego akurat ma to być w ciągu S8? Czy to jest wystarczający powód, żeby S8 kończyła się pod Łodzią? A czy Wieluń i Bełchatów nie potrzebują połączenia drogowego z resztą Polski, nie mówiąc o Piotrkowie, pod którym ulokowało się kilka wielkich centrów logistycznych. Jak stąd teraz jechać na Wrocław, starą DK8? A koszty, znacznie większe niż w wariancie Wieluń - Bełchatów. To się wszystko kupy nie trzyma, poza jednym, że sprawa ma drugie dno - polityczne.

zgłoś
W
Wrocławiak

Droga ekspresowa S8 miała połączyć Wrocław z Warszawą a nie z Łodzią! Obecnie dochodzi do Łodzi i tu się kończy, bo wiadomo, że nie powstanie żaden łącznik do "gierkówki", która jakoby stanowi dalszy ciąg S8, w kierunku na Białystok. Jest też drugi aspekt, bo S8 miała usprawnić połączenie Wrocław - Terespol, teraz to wszystko musi się wepchać na A2. Spaprano dobry projekt tylko po to, żeby w 2007 roku pan Grabarczyk z Łodzi wygrał tu wybory i wszedł do Sejmu...

zgłoś
T
TheSound

Tak dla ścisłości Polimex buduje odcinek, który zaczyna się przeszło kilometr ZA węzłem Róża. Wcześniejszą część trasy S8 buduje hiszpańska firma DRAGADOS (zaczynali jako konsorcjum z firmą POL-AQUA).

Co do przebiegu S8: To naprawdę zależy od wielu czynników. Jest szereg wytycznych, norm, przepisów, które częściowo wymuszają przebieg projektowanej trasy. Niektórym się jednak wydaje, że to jakieś widzimisię projektanta, którędy trasa jest wytyczona. Gołym okiem widać, że tacy ludzie nie mają nic wspólnego z budową dróg. Gdyby cokolwiek wiedzieli nie wypisywali by głupot, że droga powinna inaczej przebiegać...

zgłoś
G
Gość

Piotrków Tryb. leży przy drodze ekspresowej z Katowic do Warszawy. To nie jest droga do Piotrkowa tylko do Warszawy. Piotrków nie jest dużą aglomeracją. On leży przy drodze pomiędzy aglomeracjami. Droga ekspresowa S8 ma połączyć Wrocław z Łodzią a nie z Piotrkowem. Znaj proporcjum mocium panie. Nikt rozsądny nie będzie jeździł z Łodzi do Warszawy przez Piotrków tylko dlatego, że na mapie napisano S8. Nie jeździ się po mapie tylko drogą. Pojedzie najkrótszą czyli S1 i S2.

zgłoś
l
lalek

Oczywiście najprościej byłoby puścić S-8 jako obwodnica Wielunia i Bełchatowa. Mnie to by się podobało. Najważniejszy jest jednak interes jak największego społeczeństwa. Połączenie Łodzi i Wrocławia. Przy okazji obwodnice dostaną Sieradz Łask , Zduńska Wola i Pabianice. Są też durne komentarze że przebieg drogi jest zły, bo należy skręcić na Piotrków. Wcale nie trzeba. Można jechać na płatną A-2 i jedziemy bardzo sprawnie. Płatna droga jest zła? A z czego w przyszłości będą drogi utrzymywane? Jeśli ktoś nie chce płacić to życzę szerokiej drogi...polnej

zgłoś
i
iop

kto to zaprojektował z wrocławia jechac do łodzi wracac sie do piotrkowa i dalej na warszawe komus brakło piątej klepki

zgłoś
k
kierowca

Jedni debile zaprojektowali inni debile zatwierdzili przebieg drogi S8 przez woj.łódzkie wystarczy spojrzeć na mapę.Autostrady i eski powinny przebiegać w miarę możliwości w lini prostej i S8 powina połączyć się w Piotrkowie.

zgłoś
k
krystek

Ta droga nie idzie po prostej,tylko jest w kształcie glizdy.Powinna iść starym korytarzem ósemki.Kto to projektował?Mamy super urzędasów ...

zgłoś
x
xavi

Co za debil zatwierdził taki przebieg drogi S8, jak u góry jest A2 w linii prostej do stolicy?

zgłoś
b
błagam

Nie jęcz

zgłoś
u
ups

jeszcze tylko niech dokończą s14 do słowika i będzie git, zgierz i łódź objedzie się od zachodu

zgłoś
a
andrzej

Firma za firmą pada,o tym się nie mówi wcale.Może 2015 otworzą tą drogę,znając polskie realia.Zeby zima jeszcze byla łaskawa dla naszych drogowców.Północ województwa będzie odkorkowana,a o południu zakorkowanym regionu,nikt nie wspomina wogóle.

zgłoś

eeee ta droga miała byc już w latach 80tych i nazywano ją autostradą !

zgłoś
s
sic!

tak trzymać

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3