Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szyby w tramwajach MPK sprowadzonych z Niemiec są za ciemne!

Agnieszka Magnuszewska
Problemem MPK są ciemne szyby w tramwajach sprowadzonych z Niemiec
Problemem MPK są ciemne szyby w tramwajach sprowadzonych z Niemiec Maciej Stanik
Dwustronne składy z Bielefeldu wkrótce mają wyjechać na podłódzkie tory w stronę Pabianic. Najpierw jednak Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej musi zaakceptować przejrzystość ich szyb. Według polskich norma są one za ciemne.

Niemieckie tramwaje, które docelowo mają kursować po Trasie W-Z podczas jej modernizacji coraz liczniej zasilają tabor MPK. Z osiemnastu składów, które mają zostać sprowadzone z Bielefeldu, dotarło już dziesięć. - Wkrótce zostaną dostarczone kolejne cztery tramwaje, a w grudniu cztery ostatnie - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Zanim jednak dwukierunkowe składy wyjadą na tory muszą przejść badania techniczne i uzyskać homologację na warunki polskie. A nie wszystkie niemieckie normy mogą zostać bez problemu zaakceptowane w Polsce.

- Problemem okazała się przejrzystość szyb w niemieckich składach. Jest ona o pięć procent za mała niż wymagają polskie normy. To znaczy, że szyby są za ciemne - wyjaśnia Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK.

Łódzki przewoźnik nie zamierza wymieniać szyb w niemieckich tramwajach, bo składy będzie remontował dopiero wtedy, gdy zakończą już one jazdę po modernizowanej Trasie W-Z. Wówczas zostaną one przerobione na tradycyjne tramwaje jednokierunkowe, a w środkowej ich części zostanie wstawiona niska podłoga. Poza tym po modernizacji okna w niemieckich składach będą się otwierać.

Ze względu na to, że MPK na razie większych przeróbek tramwajów nie przewiduje, zamierza wystąpić do resortu transportu, o akceptację dla zbyt ciemnych szyb.

Natomiast jeden z dwukierunkowych tramwajów będzie musiał przejść lekką kosmetykę zanim wyjedzie w kierunku Pabianic, a potem na Trasę W-Z. Wszystko z powodu niemieckiego zamiłowania do piwa. Wizerunek jednego z lokalnych złocistych napojów zdobi tramwaj, który został sprowadzony do Łodzi jako jeden z pierwszych. A zgodnie z polskimi normami, miejskiej spółce nie wypada promować alkoholu.

- Będziemy musieli usunąć reklamę ze składu - podkreśla Sebastian Grochala.

Kolejny lifting niemiecki skład przejdzie podczas modernizacji, która ma kosztować około 1 mln zł (jeden tramwaj). Natomiast na zakup jednego niemieckiego składu MPK wydało 33 tys. euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Szyby w tramwajach MPK sprowadzonych z Niemiec są za ciemne! - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki