Zbudowane od podstaw zostaną przystanki Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto. Powstaną też przystanki w Łodzi przy ul. Pabianickiej (na szlaku Łódź Widzew - Łódź Kaliska) i na Dąbrowie.
Wszystkie będą obsługiwać pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Kolej ta to projekt samorządu województwa. Zakłada on, że w Łodzi i okolicach kursować będzie 20 szynobusów. Pierwszy etap wartej 400 mln zł inwestycji to budowa i przebudowa siedemnastu przystanków dla ŁKA kosztem 58 mln zł.
W czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie ofert. Firma, która wygra przetarg, po podpisaniu umowy będzie miała rok i osiem miesięcy na przygotowanie projektów i budowę oraz przebudowę przystanków.
Kolej ta budzi sporo emocji w łódzkim sejmiku. Na czerwcowej sesji absolutoryjnej szef opozycyjnego klubu SLD Dariusz Joński dopytywał marszałka Witolda Stępnia (PO) ile osób pracuje w spółce ŁKA. Odpowiedź? Sześciu urzędników. Według Jońskiego to zbyt mało, by udźwignąć projekt wart 400 mln zł. Marszałek zapowiedział, że ma zamiar wzmocnić ekipę ŁKA specjalistami.
W przyszłości szynobusy mają jechać tunelem pod Łodzią, który zostanie wybudowany dla tzw. kolei dużych prędkości, Szynobusami już w 2013 r. mieszkańcy dostaną się z Łodzi do Pabianic, Koluszek, Kutna, Łowicza, Łasku i Zduńskiej Woli.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?