
Co drugi restaurator popełniał błędy
– Jest gorzej niż się spodziewaliśmy. Prawie połowa restauratorów w rejonach turystycznych popełnia błędy – poinformowano.

IH przedstawiła wyniki kontroli
Skontrolowano 360 placówek gastronomicznych w miejscowościach turystycznych w Polsce. W 178 z nich (49,4 proc.) odnotowano nieprawidłowości.
Takie uchybienia ujawniono >>>

Nierzetelna obsługa konsumentów
Nieprawidłowości dotyczyły np. zaniżonej wagi oferowanych potraw. Kupujący płacili dużo więcej.

Używanie tańszych zamienników
Wśród nieprawidłowości stwierdzono, że do przygotowania dania używano innego składnika, niż wymieniony w menu, np. ser „Fawita” w miejsce sera „Feta”.

Krem dekoracyjny zamiast bitej śmietany?
Pojawiał się także krem dekoracyjny zamiast bitej śmietany, sery twarde zamiast parmezanu, sery wędzone zamiast oscypka, czy baranina zamiast jagnięciny.

Doliczanie dodatkowych opłat
Doliczenie do rachunku opakowania do produktu, którego konsument faktycznie nie otrzymał.

Nieuczciwe ceny
Różnicach na niekorzyść konsumenta między ceną uwidocznioną w jadłospisie, a pobraną w kasie, np. ceny alkoholi niższe w jadłospisach.

Nieprzestrzeganie przepisów o uwidacznianiu cen
W jadłospisach nie uwidoczniono ilości 6 289 potraw i napojów oferowanych do sprzedaży (22 proc.).