Teatr Nowy w Łodzi stworzy własne piwo

Łukasz Kaczyński
Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Takiej inicjatywy dotąd w Łodzi nie było. Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka będzie promował siebie i swoje spektakle, wypuszczając na rynek własne, unikalne gatunki piwa. Pomysł rozważano od pewnego czasu, decyzja zapadła wczoraj.

Jako pierwsze warzone będzie piwo, odwołujące się do spektaklu "Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata". To opowieść o życiu króla łódzkiego przestępczego półświatka. Przedstawienie, wyreżyserowane przez Jacka Głomba, dyrektora Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, na koniec minionego sezonu otrzymało od łódzkich recenzentów Nadzwyczajną Złotą Maskę za odkrycie Łodzi jako tematu teatralnego.

- Limitowane, "niskonakładowe" gatunki teatralnych piw do celów czysto reklamowych powstawać będą co jakiś czas - mówi o tej niecodziennej formie promocji Zdzisław Jaskuła, dyrektor Teatru Nowego. - Część produkcji będziemy mogli zabierać na teatralne festiwale, na których prezentujemy nasze spektakle. Reszta zostanie sprzedana do łódzkich pubów i klubokawiarni, które współpracują z teatrem, między innymi: Owoców i Warzyw, Spalonych Słońcem w Off Piotrkowska.

Orkiszowy koźlak, jakim będzie "Kokolobolo", powstanie "w nakładzie" tysiąca litrów, czyli dwóch tysięcy butelek. To minimalna ilość, jaką można zamówić na zasadzie tzw. browaru kontraktowego: wynajmując istniejący już zakład produkcyjny.

Tu na scenę wkracza działający od niedawna łódzki browar kontraktowy Piwoteka, z którym Teatr Nowy będzie kooperował. Piwoteka prowadzi w Łodzi swój pub i sklep, ale - co najważniejsze - ma w dorobku dwa własne piwa według oryginalnie opracowanych receptur. W czerwcu "premierę" miała "Miedziana dziewica", teraz leżakuje i czeka na transport do Łodzi ciemne piwo typu stout.

- "Kokolobolo" będzie niefiltrowanym pszenicznym koźlakiem, czyli piwem typu weizenbock. Jakiś czas temu był już on na polskim rynku i nazywał się "Psz Koźlak". Jego łódzka wersja będzie mieć jaśniejszą barwę, wyrazisty smak i bana-nowo-goździkowe aromaty - zapowiada Marek Puta, szef Piwoteki i miłośnik piwa, który będzie odpowiadał za powstanie "Kokolobolo". - Warzenie potrwa około trzech, czterech tygodni, leżakowanie minimum pięć tygodni. Myślę, że "Kokolobolo" możemy spodziewać się w połowie października.

Nie jest jeszcze pewne, czy piwo "Kokolobolo" powstanie w radomskim browarze restauracyjnym Pivovaria, z którego usług Piwoteka dotąd korzystała.

Projekt etykiety do "Kokolobolo" powstanie w Teatrze Nowym, który nie zamierza poprzestać na tym piwie.

Z myślą o trwającym Roku Tuwima przygotowane zostanie piwo o kwiatowych aromatach - to oczywiście nawiązanie do poematu Juliana Tuwima "Kwiaty polskie".

Niebawem rozpoczną się prace nad recepturą.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gisell

A może jeszcze program lojalnościowy, na przykład za 10 etykiet wstęp do teatru gratis? Aby więcej ludzi chodziło do teatru powinny być po prostu tańsze bilety bo przeciętnego kowalskiego na taką imprezę po prostu nie stać. Nie powinno tak być żeby instytucja kulturalna jaką jest teatr propagowała picie alkoholu

Ł
Łodzianin

A może Teatr Nowy promowałby się dobrymi spektaklami dla widzów-podatników,którzy ze swoich podatków tą instytucję utrzymują? to paranoja jakaś!

k
kacperek

Proponuję by Teatr Nowy w Łodzi promował się PO przez produkcję własnych prezerwatyw z wizerunkiem pani prezydent.Byłaby to promocja nie tylko teatru ale i miasta którego teatr jest własnością.Produkcja mogła by być oparta o selektywną zbiórkę odpadów komunalnych,to i v-ce prezydent odPOwiedzialny załapałby się na promocję.Sukces zapewniony na cały kraj a nawet na unię jewropejską.Praw do pomysłu nie roszczę,co wy na to redaktorze Kaczyński?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3