Teatr Nowy w Łodzi stworzy własne piwo

    Teatr Nowy w Łodzi stworzy własne piwo

    Łukasz Kaczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Takiej inicjatywy dotąd w Łodzi nie było. Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka będzie promował siebie i swoje spektakle, wypuszczając na rynek własne, unikalne gatunki piwa. Pomysł rozważano od pewnego czasu, decyzja zapadła wczoraj.
    Teatr Nowy w Łodzi stworzy własne piwo

    ©Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Jako pierwsze warzone będzie piwo, odwołujące się do spektaklu "Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata". To opowieść o życiu króla łódzkiego przestępczego półświatka. Przedstawienie, wyreżyserowane przez Jacka Głomba, dyrektora Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, na koniec minionego sezonu otrzymało od łódzkich recenzentów Nadzwyczajną Złotą Maskę za odkrycie Łodzi jako tematu teatralnego.

    - Limitowane, "niskonakładowe" gatunki teatralnych piw do celów czysto reklamowych powstawać będą co jakiś czas - mówi o tej niecodziennej formie promocji Zdzisław Jaskuła, dyrektor Teatru Nowego. - Część produkcji będziemy mogli zabierać na teatralne festiwale, na których prezentujemy nasze spektakle. Reszta zostanie sprzedana do łódzkich pubów i klubokawiarni, które współpracują z teatrem, między innymi: Owoców i Warzyw, Spalonych Słońcem w Off Piotrkowska.

    Orkiszowy koźlak, jakim będzie "Kokolobolo", powstanie "w nakładzie" tysiąca litrów, czyli dwóch tysięcy butelek. To minimalna ilość, jaką można zamówić na zasadzie tzw. browaru kontraktowego: wynajmując istniejący już zakład produkcyjny.

    Tu na scenę wkracza działający od niedawna łódzki browar kontraktowy Piwoteka, z którym Teatr Nowy będzie kooperował. Piwoteka prowadzi w Łodzi swój pub i sklep, ale - co najważniejsze - ma w dorobku dwa własne piwa według oryginalnie opracowanych receptur. W czerwcu "premierę" miała "Miedziana dziewica", teraz leżakuje i czeka na transport do Łodzi ciemne piwo typu stout.

    - "Kokolobolo" będzie niefiltrowanym pszenicznym koźlakiem, czyli piwem typu weizenbock. Jakiś czas temu był już on na polskim rynku i nazywał się "Psz Koźlak". Jego łódzka wersja będzie mieć jaśniejszą barwę, wyrazisty smak i bana-nowo-goździkowe aromaty - zapowiada Marek Puta, szef Piwoteki i miłośnik piwa, który będzie odpowiadał za powstanie "Kokolobolo". - Warzenie potrwa około trzech, czterech tygodni, leżakowanie minimum pięć tygodni. Myślę, że "Kokolobolo" możemy spodziewać się w połowie października.

    Nie jest jeszcze pewne, czy piwo "Kokolobolo" powstanie w radomskim browarze restauracyjnym Pivovaria, z którego usług Piwoteka dotąd korzystała.

    Projekt etykiety do "Kokolobolo" powstanie w Teatrze Nowym, który nie zamierza poprzestać na tym piwie.

    Z myślą o trwającym Roku Tuwima przygotowane zostanie piwo o kwiatowych aromatach - to oczywiście nawiązanie do poematu Juliana Tuwima "Kwiaty polskie".

    Niebawem rozpoczną się prace nad recepturą.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Paranoja

    gisell (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

    A może jeszcze program lojalnościowy, na przykład za 10 etykiet wstęp do teatru gratis? Aby więcej ludzi chodziło do teatru powinny być po prostu tańsze bilety bo przeciętnego kowalskiego na taką...rozwiń całość

    A może jeszcze program lojalnościowy, na przykład za 10 etykiet wstęp do teatru gratis? Aby więcej ludzi chodziło do teatru powinny być po prostu tańsze bilety bo przeciętnego kowalskiego na taką imprezę po prostu nie stać. Nie powinno tak być żeby instytucja kulturalna jaką jest teatr propagowała picie alkoholuzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skandal

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

    A może Teatr Nowy promowałby się dobrymi spektaklami dla widzów-podatników,którzy ze swoich podatków tą instytucję utrzymują? to paranoja jakaś!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rence opadywują.

    kacperek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 20

    Proponuję by Teatr Nowy w Łodzi promował się PO przez produkcję własnych prezerwatyw z wizerunkiem pani prezydent.Byłaby to promocja nie tylko teatru ale i miasta którego teatr jest...rozwiń całość

    Proponuję by Teatr Nowy w Łodzi promował się PO przez produkcję własnych prezerwatyw z wizerunkiem pani prezydent.Byłaby to promocja nie tylko teatru ale i miasta którego teatr jest własnością.Produkcja mogła by być oparta o selektywną zbiórkę odpadów komunalnych,to i v-ce prezydent odPOwiedzialny załapałby się na promocję.Sukces zapewniony na cały kraj a nawet na unię jewropejską.Praw do pomysłu nie roszczę,co wy na to redaktorze Kaczyński? zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo