Teraz rower elektryczny. Dlaczego warto e-bike'm zastąpić dojazdy do pracy samochodem, skuterem czy zwykłymi dwoma kółkami? [7.06.2022]

Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
W celu poruszania się niezbędne jest pedałowanie, a wspomaganie silnikiem załącza się przy prędkości około 6 km/h i odcina przy 25 km/h, tylko gdy nogi wykonują prace. Ponadto podróżowanie na tego typu pojazdach nie wiąże się z jakimkolwiek zanieczyszczeniem powietrza i nie zwiększa zawartości dwutlenku węgla. Dlatego przesiadanie się z samochodów na rowery elektryczne ma swój pozytywny wpływ na jakość powietrza.
W celu poruszania się niezbędne jest pedałowanie, a wspomaganie silnikiem załącza się przy prędkości około 6 km/h i odcina przy 25 km/h, tylko gdy nogi wykonują prace. Ponadto podróżowanie na tego typu pojazdach nie wiąże się z jakimkolwiek zanieczyszczeniem powietrza i nie zwiększa zawartości dwutlenku węgla. Dlatego przesiadanie się z samochodów na rowery elektryczne ma swój pozytywny wpływ na jakość powietrza. Lucyna Nenow / Polska Press
Udostępnij:
Polacy przekonali się do rowerów elektrycznych. Większość ankietowanych przyznała, że e-bike ułatwiłby im codzienne dojazdy do pracy czy po zakupy. U co drugiego respondenta chęć korzystania z roweru elektrycznego powoduje drastyczny wzrost cen paliw. W zestawieniu zaś ze zwykłym rowerem, plusem dwukółkowego elektryka jest dwa w jednym. Gdy chcemy wykorzystać go rekreacyjnie i dla zdrowia - napęd mięśniowy, a gdy się nam spieszy lub mamy duży ładunek - włączamy silniczek elektryczny!

Posiadanie e-bike’a pozwoliłoby także obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60 proc. ankietowanych. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla większości badanych zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu.

Z badania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe” wynika też, że Polacy dostrzegli zalety „elektryków” i planują je wykorzystać. 38 proc. ankietowanych rozważa zakup roweru elektrycznego dla siebie lub członka rodziny, planując ten zakup w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy.

Rower elektryczny: dlaczego Polacy chcą go mieć

- Rola roweru elektrycznego w codziennej komunikacji systematycznie rośnie. Pokazują to zarówno najnowsze badania, obserwacje naszych ekspertów oraz trendy na polskich ulicach i ścieżkach rowerowych – mówi Mateusz Pytko, Dyrektor Biura Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.
– Polacy podążają za trendami obecnymi w krajach zachodniej Europy. Także u nas wzrost popularności e-bike’ów przyniesie same korzyści dla miast i społeczeństwa, a także szansę na dynamiczny rozwój polskiej elektromobilności – dodaje.

Jaka jest wysokość świadczenia uzupełniającego?Świadczenie uzupełniające przysługuje Ci w wysokości 500 zł, jeśli:nie jesteś uprawniony do emerytury ani renty i nie masz ustalonego prawa do innego świadczenia pieniężnego finansowanego ze środków publicznych, lubmasz takie świadczenia, ale ich łączna kwota brutto nie przekracza 1396,13 zł.Jeśli pobierasz emeryturę, rentę lub inne świadczenie finansowane ze środków publicznych i łączna kwota brutto tych świadczeń wynosi więcej niż 1396,13 zł, a nie przekracza 1896,13 zł, wysokość świadczenia uzupełniającego będzie niższa niż 500 zł.Będzie to różnica między kwotą 1896,13 zł i łączną kwotą przysługujących Ci świadczeń.

Jest nowe 500 plus dla seniora: znamy wszystkie zasady. Jak ...

Przyczyn dużego zainteresowania rowerami elektrycznymi można upatrywać w wielu korzyściach, na które mogą liczyć użytkownicy. Praktyczny i komfortowy e-bike coraz częściej zastępuje samochód. W wielu europejskich miastach e-rowery stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym.

Rower elektryczny to także idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku rower elektryczny, może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.

Elektryczny e-bike: w czym jest lepszy od zwykłych rowerów

Popularność roweru elektrycznego w Polsce i w całej UE dynamicznie rośnie. Tylko w latach 2014-19 jego produkcja i sprzedaż w UE wzrosły prawie trzykrotnie. Zgodnie z Unijną Strategią Rowerową liczba „elektryków” w UE z 6,5 mln w 2015 roku, ma wzrosnąć do 60 mln w 2030. Szacuje się, że w Polsce ich udział w rynku będzie wkrótce wynosił 10%. W osiągnięciu tego pułapu z pewnością pomogą spadające ceny

Pierwsza fala wzmożonego zainteresowania dwuśladami przyszłą wraz z pandemią COVID-19. W 2020 wiele osób przesiadło się na dwa kółka, doceniając tę zdrową, ekonomiczną i ekologiczną alternatywę dla m.in. samochodów. Teraz, wraz ze skokowym wzrostem cen paliw, ale i rosnącą nieustannie świadomością ekologiczną Polaków, przyszła nowa fala popularności e-bike’ów.

Minimalne dla co siódmegoZgodnie z informacjami GUS, udział osób zatrudnionych w gospodarce narodowej otrzymujących wynagrodzenie brutto nieprzekraczające minimalnej płacy w liczbie osób zatrudnionych na umowę o pracę w grudniu 2020 r. wyniósł 13,6%.

Nowa płaca minimalna. Będą aż dwie podwyżki najniższego wyna...

Teraz jednak eksperci chcą przybliżyć Polakom „elektryki” i przekonać, że od tradycyjnego roweru wygodniejszy może być tylko… rower elektryczny. Przypominają też, że e-bike to nie skuter. Swoją energią z silnika wspiera rowerzystę tylko wtedy, gdy ten kręci pedałami. Można więc mieć dwa w jednym za niewiele większą cenę, bo rowery elektryczne nie są specjalnie droższe od konwencjonalnych.

W codziennym użytkowaniu rower elektryczny oznacza dla jadącego mniejszy wysiłek, dlatego idealnie nadaje się na dojazdy do pracy i wyprawy górskie. Jest to też doskonały wybór dla osób ze słabszą kondycją lub dla tych, którzy codziennie muszą przebywać spore odległości, zachowując przy tym świeży wygląd … i pojawiać się na spotkaniach na czas. Wbrew opinii niektórych, współczesny „elektryk” wyposażony w system PAS nie „jedzie sam”.

W celu poruszania się niezbędne jest pedałowanie, a wspomaganie silnikiem załącza się przy prędkości około 6 km/h i odcina przy 25 km/h, tylko gdy nogi wykonują prace. Ponadto podróżowanie na tego typu pojazdach nie wiąże się z jakimkolwiek zanieczyszczeniem powietrza i nie zwiększa zawartości dwutlenku węgla. Dlatego przesiadanie się z samochodów na rowery elektryczne ma swój pozytywny wpływ na jakość powietrza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Materiał oryginalny: Teraz rower elektryczny. Dlaczego warto e-bike'm zastąpić dojazdy do pracy samochodem, skuterem czy zwykłymi dwoma kółkami? [7.06.2022] - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie