To będzie komunikacyjny armagedon. 40 minut na 20-minutowym bilecie - ulga zostanie przedłużona

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Budowa podziemnej stacji u zbiegu ulicy Zielonej i alei Kościuszki spowoduje duże zmiany w komunikacji miejskiej oraz wielkie utrudnienia dla kierowców...
Budowa podziemnej stacji u zbiegu ulicy Zielonej i alei Kościuszki spowoduje duże zmiany w komunikacji miejskiej oraz wielkie utrudnienia dla kierowców... grzegorz gałasiński
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Szykują się trzy lata utrudnień, objazdów i zmian tras MPK. Dłuższy czas ważności biletów ma osłodzić ten trudny czas.

Drążenie tunelu pod miastem oraz budowa trzech podziemnych przystanków kolejowych będą wiązały się ze sporymi zmianami tras tramwajów i autobusów oraz utrudnieniami dla pasażerów MPK. Aby złagodzić te niedogodności miasto przedłuża ważność biletów jednorazowych na kolejne trzy lata.

- Najbliższe trzy lata to kumulacja inwestycji: budowa tunelu, przebudowa wiaduktów na Przybyszewskiego. Pod koniec marca z uwagi na budowę stacji Śródmieście zostanie zamknięta ul. Zielona i Wólczańska. W kwietniu wykonawca wejdzie na ul. Obywatelską, a w czerwcu spodziewamy się robotników na Ogrodowej i Północnej. W wakacje rozpocznie się wymiana wiaduktów na Przybyszewskiego, a niedługo potem modernizacja Wojska Polskiego – wymienia Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju. – Poza tym będziemy realizować także szereg mniejszych inwestycji, a to oznacza objazdy, zmiany w organizacji ruchu i nowe trasy MPK.

W połączeniu z możliwościami, jakie stworzy tunel średnicowy powstać ma szynowy kręgosłup miejskiego transportu. Dzięki połączeniu kolei i tramwaju, w Łodzi skróci się czas podróży z jednego końca miasta na drugi, ze śródmiejskiej stacji dojedziemy na łódzkie osiedla w kwadrans. Kwadrans zajmie też przejazd z Widzewa na Kaliski - zapowiadają miejscy urzędnicy. Najpierw jednak czekają nas lata sporych utrudnień i komunikacyjnych perturbacji.

- Czas inwestycji będzie trudny, szczególnie dla pasażerów komunikacji miejskiej. Stąd decyzja o utrzymaniu ulg dla osób korzystających z MPK. Na jednorazowych biletach komunikacji zbiorowej nadal będziemy mogli jeździć dłużej. Projekt uchwały w tej sprawie trafi pod obrady na najbliższą sesję rady miejskiej – mówi Maciej Sobieraj, z-ca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. - Bilety 20-minutowe będą ważne 40 minut, a bilety 40-minutowe będą ważne godzinę. Nie zmieni się ich cena, normalne bilety będą kosztowały odpowiednio 3 zł i 3,80 zł, a ulgowe 1,50 zł i 1,90 zł.

Ceny migawek nie zmienią się dla osób posiadających aktywną Kartę Łodzianina. Można ją aktywować online oraz w jednym z kilkudziesięciu stacjonarnych punktów w Łodzi. Więcej info: https://kartalodzianina.pl/

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Materiał oryginalny: To będzie komunikacyjny armagedon. 40 minut na 20-minutowym bilecie - ulga zostanie przedłużona - Express Ilustrowany

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 marca, 17:39, Gość:

Przestarzałe tramwaje z Niemiec, utracone fundusze z Unii Europejskiej i chaos w miejskich spółkach, czyli kulisy 10 - letnich rządów prezydent Hanny Zdanowskiej w Łodzi.

https://cutt.ly/mlbwkf5

https://cutt.ly/ElbwbuH

4 marca, 20:26, Gość:

Ciągle ten sam pisowski szczekacz i kłamca.

Tramwaje - cena 32 razy niższa od nowego. Czyli wszystkie używane tramwaje kosztowały mniej niż jeden nowy!

Pisowski szczekacz na pewno jeździ nowym mercedesem, prawda?

Fundusze - akurat niemal wszystkie inwestycje drogowe i torowe są robione z udziałem środków unijnych! Czyli pisior znowu kłamie! I to właśnie ze względu na te środki kolejność prac nie zawsze jest taka jak by się chciało. Bo mądry woli zrobić dwa remonty w innej kolejności i dostać kasę z Unii, niż zrobić to samo i nie dostać kasy.

A chaos to jest w rządzie oszustów Szumowskich, Sasinów i Obajtków.

Mądry nie robi remontu dobrych torowisk i ulic gdy obok są takie które już dawno powinny być remontowane. No, ale skoro UE daje środki to można sobie remontować takie ulice które remontów nie potrzebują...

G
Gość
4 marca, 17:39, Gość:

Przestarzałe tramwaje z Niemiec, utracone fundusze z Unii Europejskiej i chaos w miejskich spółkach, czyli kulisy 10 - letnich rządów prezydent Hanny Zdanowskiej w Łodzi.

https://cutt.ly/mlbwkf5

https://cutt.ly/ElbwbuH

4 marca, 20:26, Gość:

Ciągle ten sam pisowski szczekacz i kłamca.

Tramwaje - cena 32 razy niższa od nowego. Czyli wszystkie używane tramwaje kosztowały mniej niż jeden nowy!

Pisowski szczekacz na pewno jeździ nowym mercedesem, prawda?

Fundusze - akurat niemal wszystkie inwestycje drogowe i torowe są robione z udziałem środków unijnych! Czyli pisior znowu kłamie! I to właśnie ze względu na te środki kolejność prac nie zawsze jest taka jak by się chciało. Bo mądry woli zrobić dwa remonty w innej kolejności i dostać kasę z Unii, niż zrobić to samo i nie dostać kasy.

A chaos to jest w rządzie oszustów Szumowskich, Sasinów i Obajtków.

Pisiora to sobie poszukaj w majtkach tęczowy idioto:)

W materiale jest informacja, że tramwaje mają wadę i stanowią zagrożenie, dlatego niemiaszki się ich pozbyły.

Nigdy nie wsiadłbym do niemieckiego auta, niech te qöörwy najpierw oddadzą to co stąd wywiozły.

A o nieprawidłowościach pisze nawet wasza ukochana Gazeta Wyborcza, z której całe życie jadłeś śniadanie:)

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,44788,24198593,lodzkie-europorazki.html

G
Gość
4 marca, 14:08, Gość:

W Łodzi to głownie robi się głupio i bez sensu.

Bezsensowna przebudowa trasy w-z to prawdziwa katastrofa za 750 mln. Centrum sparaliżowane na lata.

Przedłużenie linii tramwajowej na Olechów i do Della to całkowity bezsens. Chyba tylko po to żeby sobie tramwaje puste pojechały gdzieś na peryferia. W dellu pracuje coś około 2 tysięcy ludzi na 3 zmiany. Większość z poza Łodzi i do dojazdu do pracy nie potrzebują MPK a tramwaju w szczególności.

Remont Gdańskiej : Przebudowano ulicę w dobrym stanie a ulica obok może służyć jako plan do filmu katastroficznego albo wojennego. Tak samo bezsensownie przebudowano Fragment Ogrodowej przy Manufakturze. Wiem, wiem. Mityczne instalacje podziemne które potrzebowały remontu tylko jakoś nigdy nie uległy awarii.

Rokicińska - DDR szersze niż ulica. Dojazd do średniej wielkości miasta wygląda jak wjazd na wieś.

O całkowicie zbędnych przebudowach i zawężaniu Sienkiewicza, Próchnika, Rewolucji i Wschodniej chyba nie trzeba wspominać?

Za to mamy jeden sukces. Jeteśmy jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata.No i wykonawcy są zadowoleni.

Co do czapki to faktycznie, zgadzam się . Moim zdaniem pani Hania razem ze współpracownikami Kropiwnickim i Tomaszewskim wyglądała śmiesznie.

P.S Zapraszam na Boya-Żeleńskiego. Można zobaczyć jak wygląda ulica remontowana trochę ponad rok temu.

4 marca, 15:06, Łdz:

Pisowskie brednie

Tramwaj pisiorowi niepotrzebny, bo nie mieszka na Olechowie. Szkoda, że nie zapytał tysięcy łodzian, którzy tam mieszkają! I nie obchodzi go jak mają dojechać do pracy ludzie z Della i innych hal w okolicy. Jego to nie obchodzi, bo mu PiS załatwił ciepłą posadkę.

Gdańska w dobrym stanie - jasne! W tak dobrym stanie, że torowisko trzeba było wyremontować, albo zamknąć. Instalacje to nie problem, bo ich nie widać. Tylko że były awarie i było dużo starych instalacji, ale znowu pisiora to nie interesuje.

Rokicińska - ordynarnie kłamiesz. Ulica jest szeroka, szerszej nie da się zrobić bez wyburzenia domów, ale ich właściciele chcą jeszcze pomieszkać. Za to były liczne problemy i wypadki, bo tam nawet pobocza nie było, żeby przejść bezpiecznie. Widać, że masz w nosie mieszkańców i korzystających z tej ulicy. Żeby tylko uprawiać propagandę.

Jak można być tak podłym?

4 marca, 16:01, Gość:

Olechów był dobrze skomunikowany liniami autobusowymi. O celowości budowy linii tramwajowej do fabryki della napisałem. Najwyraźniej nie zrozumiałeś.

Co do remontu Gdańskiej, to przebudowywano ja na odcinku gdzie nie ma torów tramwajowych. Ty pewnie tego nie wiesz, bo chyba jesteś zamiejscowy. Na innych odcinkach, to głownie zawężono ulicę przy przystankach tramwajowych. Chyba po to żeby utrudnić życie kierowcom.

Coś tam jeszcze robiono na Gdańskiej przy okazji przebudowy Kopernika. To kolejny przykład bezsensownych przebudów ulic w doskonałym stanie. Ale na Kopernika zdaje się ktoś prominentny niedawno kupił mieszkanie...

Jak wcześniej napisałem, przebudowano fragment Ogrodowej która była w świetnym stanie uzasadniając to koniecznością remontu instalacji podziemnych. Tyle, że jakoś nie dochodziło tam do awarii w obrębie ulicy. Za to na niedawno przebudowanej i zawężonej Kilińskiego awarie świeżo wyremontowanych instalacji podziemnych już były.

I proponuję żebyś nie mieszał mnie do polityki ani nie sugerował, ze od kogokolwiek dostałem ciepła posadkę. Nie dostałem ani od Pisu ani od Po. I wcale o nią nie zabiegam.

4 marca, 20:28, Gość:

Kłamstwo pisiora. Olechów był świetnie skomunikowany furmankami, po co komu tramwaj. Najlepiej wydać 70 milionów na wybory kopertowe i kupić respiratory od handlarza bronią.

A z tramwaju ludzie korzystają i są zadowoleni. Tylko pisowski szczekacz nie jest zadowolony, bo tak mu kazali kłamać.

Nie wiedziałem, że MPK ma na stanie furmanki. Człowiek całe życie się uczy...

G
Gość

jestem ciekawa kto bedzie sprawdzal te bilety..... bo na kontroli nie ma komu pracowac.

B
Bartek

Na szczęście rowerkiem będzie można pomykać bez przeszkód :-)

G
Gość
4 marca, 14:08, Gość:

W Łodzi to głownie robi się głupio i bez sensu.

Bezsensowna przebudowa trasy w-z to prawdziwa katastrofa za 750 mln. Centrum sparaliżowane na lata.

Przedłużenie linii tramwajowej na Olechów i do Della to całkowity bezsens. Chyba tylko po to żeby sobie tramwaje puste pojechały gdzieś na peryferia. W dellu pracuje coś około 2 tysięcy ludzi na 3 zmiany. Większość z poza Łodzi i do dojazdu do pracy nie potrzebują MPK a tramwaju w szczególności.

Remont Gdańskiej : Przebudowano ulicę w dobrym stanie a ulica obok może służyć jako plan do filmu katastroficznego albo wojennego. Tak samo bezsensownie przebudowano Fragment Ogrodowej przy Manufakturze. Wiem, wiem. Mityczne instalacje podziemne które potrzebowały remontu tylko jakoś nigdy nie uległy awarii.

Rokicińska - DDR szersze niż ulica. Dojazd do średniej wielkości miasta wygląda jak wjazd na wieś.

O całkowicie zbędnych przebudowach i zawężaniu Sienkiewicza, Próchnika, Rewolucji i Wschodniej chyba nie trzeba wspominać?

Za to mamy jeden sukces. Jeteśmy jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata.No i wykonawcy są zadowoleni.

Co do czapki to faktycznie, zgadzam się . Moim zdaniem pani Hania razem ze współpracownikami Kropiwnickim i Tomaszewskim wyglądała śmiesznie.

P.S Zapraszam na Boya-Żeleńskiego. Można zobaczyć jak wygląda ulica remontowana trochę ponad rok temu.

4 marca, 15:06, Łdz:

Pisowskie brednie

Tramwaj pisiorowi niepotrzebny, bo nie mieszka na Olechowie. Szkoda, że nie zapytał tysięcy łodzian, którzy tam mieszkają! I nie obchodzi go jak mają dojechać do pracy ludzie z Della i innych hal w okolicy. Jego to nie obchodzi, bo mu PiS załatwił ciepłą posadkę.

Gdańska w dobrym stanie - jasne! W tak dobrym stanie, że torowisko trzeba było wyremontować, albo zamknąć. Instalacje to nie problem, bo ich nie widać. Tylko że były awarie i było dużo starych instalacji, ale znowu pisiora to nie interesuje.

Rokicińska - ordynarnie kłamiesz. Ulica jest szeroka, szerszej nie da się zrobić bez wyburzenia domów, ale ich właściciele chcą jeszcze pomieszkać. Za to były liczne problemy i wypadki, bo tam nawet pobocza nie było, żeby przejść bezpiecznie. Widać, że masz w nosie mieszkańców i korzystających z tej ulicy. Żeby tylko uprawiać propagandę.

Jak można być tak podłym?

4 marca, 16:01, Gość:

Olechów był dobrze skomunikowany liniami autobusowymi. O celowości budowy linii tramwajowej do fabryki della napisałem. Najwyraźniej nie zrozumiałeś.

Co do remontu Gdańskiej, to przebudowywano ja na odcinku gdzie nie ma torów tramwajowych. Ty pewnie tego nie wiesz, bo chyba jesteś zamiejscowy. Na innych odcinkach, to głownie zawężono ulicę przy przystankach tramwajowych. Chyba po to żeby utrudnić życie kierowcom.

Coś tam jeszcze robiono na Gdańskiej przy okazji przebudowy Kopernika. To kolejny przykład bezsensownych przebudów ulic w doskonałym stanie. Ale na Kopernika zdaje się ktoś prominentny niedawno kupił mieszkanie...

Jak wcześniej napisałem, przebudowano fragment Ogrodowej która była w świetnym stanie uzasadniając to koniecznością remontu instalacji podziemnych. Tyle, że jakoś nie dochodziło tam do awarii w obrębie ulicy. Za to na niedawno przebudowanej i zawężonej Kilińskiego awarie świeżo wyremontowanych instalacji podziemnych już były.

I proponuję żebyś nie mieszał mnie do polityki ani nie sugerował, ze od kogokolwiek dostałem ciepła posadkę. Nie dostałem ani od Pisu ani od Po. I wcale o nią nie zabiegam.

Kłamstwo pisiora. Olechów był świetnie skomunikowany furmankami, po co komu tramwaj. Najlepiej wydać 70 milionów na wybory kopertowe i kupić respiratory od handlarza bronią.

A z tramwaju ludzie korzystają i są zadowoleni. Tylko pisowski szczekacz nie jest zadowolony, bo tak mu kazali kłamać.

G
Gość
4 marca, 16:40, Gość:

kiedy wreszcie do UMŁ wejdzie jakieś CBA czy coś podobnego i zrobi porządek z tymi przekrętami ekipy prezydenty i jej "partnera" ? za samo niepotrzebne wyburzenie wiaduktu na śmigłego-rydza powinna siedzieć w mamrze a takich przekrętów jest bez liku !!! ma jakiś układ z pisiorami ze pozwalają jej tak chasać z miejską kasą ?

Kolejne kłamstwo pisiora. CBA wchodziło do UMŁ wielokrotnie. Mamy najdokładniejszy darmowy audyt na koszt CBA. Skutki? ZERO.

G
Gość
4 marca, 15:09, Gość:

Jak urzędnicy zmierzą i udowodnią, że przebudowy poprawiły sytuację w stosunku do lat poprzednich?

Może to są złe plany, i szkodliwe pomysły? Czy Prezydentowa ma pomysł, jak udowodnić, że dobrze robi remonty i inwestycje?

Wszystko jest szkodliwe, bo tak ci każą pisać. Przekaz dnia z centrali PiS.

Ł
Łdz
4 marca, 14:08, Gość:

W Łodzi to głownie robi się głupio i bez sensu.

Bezsensowna przebudowa trasy w-z to prawdziwa katastrofa za 750 mln. Centrum sparaliżowane na lata.

Przedłużenie linii tramwajowej na Olechów i do Della to całkowity bezsens. Chyba tylko po to żeby sobie tramwaje puste pojechały gdzieś na peryferia. W dellu pracuje coś około 2 tysięcy ludzi na 3 zmiany. Większość z poza Łodzi i do dojazdu do pracy nie potrzebują MPK a tramwaju w szczególności.

Remont Gdańskiej : Przebudowano ulicę w dobrym stanie a ulica obok może służyć jako plan do filmu katastroficznego albo wojennego. Tak samo bezsensownie przebudowano Fragment Ogrodowej przy Manufakturze. Wiem, wiem. Mityczne instalacje podziemne które potrzebowały remontu tylko jakoś nigdy nie uległy awarii.

Rokicińska - DDR szersze niż ulica. Dojazd do średniej wielkości miasta wygląda jak wjazd na wieś.

O całkowicie zbędnych przebudowach i zawężaniu Sienkiewicza, Próchnika, Rewolucji i Wschodniej chyba nie trzeba wspominać?

Za to mamy jeden sukces. Jeteśmy jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata.No i wykonawcy są zadowoleni.

Co do czapki to faktycznie, zgadzam się . Moim zdaniem pani Hania razem ze współpracownikami Kropiwnickim i Tomaszewskim wyglądała śmiesznie.

P.S Zapraszam na Boya-Żeleńskiego. Można zobaczyć jak wygląda ulica remontowana trochę ponad rok temu.

Pisowskie brednie

Tramwaj pisiorowi niepotrzebny, bo nie mieszka na Olechowie. Szkoda, że nie zapytał tysięcy łodzian, którzy tam mieszkają! I nie obchodzi go jak mają dojechać do pracy ludzie z Della i innych hal w okolicy. Jego to nie obchodzi, bo mu PiS załatwił ciepłą posadkę.

Gdańska w dobrym stanie - jasne! W tak dobrym stanie, że torowisko trzeba było wyremontować, albo zamknąć. Instalacje to nie problem, bo ich nie widać. Tylko że były awarie i było dużo starych instalacji, ale znowu pisiora to nie interesuje.

Rokicińska - ordynarnie kłamiesz. Ulica jest szeroka, szerszej nie da się zrobić bez wyburzenia domów, ale ich właściciele chcą jeszcze pomieszkać. Za to były liczne problemy i wypadki, bo tam nawet pobocza nie było, żeby przejść bezpiecznie. Widać, że masz w nosie mieszkańców i korzystających z tej ulicy. Żeby tylko uprawiać propagandę.

Jak można być tak podłym?

f
fox
4 marca, 13:28, mietek:

Brawo władze miasta!

Łódź się rozwija i pięknieje

mieciu zdejmij różowe okulary

p
pisior

obajtek wszystko kupi!!!

m
mietek

Brawo władze miasta!

Łódź się rozwija i pięknieje

G
Gość
4 marca, 10:05, Gość:

Korkowanie miasta odcinek 99993399

4 marca, 10:16, Gość:

Piedrolisz przygłupie.

Cenzor znowu ten głąb ze ZDiT czy urzędu miasta pisze "[wulgaryzm] przygłupie " a ty udajesz że nie widzisz , u mnie to wytniesz .

P
Piotr

A co z drugą nitką wiaduktu na Dąbrowskiego? Żeby remonty miały jakiś sens, to najpierw trzeba dokończyć remont wiaduktu na Dąbrowskiego, a później rozbierać ten na Przybyszewskiego. I wyremontować ulice Kotoniarską, Wełnianą, Śląską, Niższą, itd. Musi być przecież jakiż objazd z Widzewa - Olechowa do centrum.

G
Gość

Nie ma co straszyć. Przecież łódzka komunikacja zbiorowa to od dawna jeden wielki armageddon.

Dodaj ogłoszenie