Totalizator Sportowy: Nie ma sportów niszowych. Są tylko niewłaściwie opakowane marketingowo

Partnerem materiału jest Totalizator SportowyZaktualizowano 
Podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju mówiono również o sporcie jako narzędziu promocji. W panelu pn. „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji” mówiono o wspieraniu sportowców, inwestowaniu w obiekty sportowe, a także korzyściach, jakie wynikają z finansowania polskiego sportu.

Wszyscy paneliści zgodnie stwierdzili, że sport jest bardzo dobrym narzędziem promocji. Nie tylko obiektów czy firm, które występują w roli sponsorów, ale także samych miast. Podczas debaty przedstawiono miasto Kędzierzyn-Koźle, które wielu z nas kojarzy się z siatkarskimi rozgrywkami oraz mistrzem Polski w piłce siatkowej – drużyną ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

Finansowanie drużyn i sportowców, a także organizacja dużych sportowych wydarzeń przynosi wymierne korzyści finansowe oraz wizerunkowe. – Inwestycja w sport to zawsze trafiona inwestycja – mówił podczas panelu Witold Bańka, minister sportu i turystyki. – Sport to doskonała okazja do promocji, nie tylko kraju, ale także konkretnych postaw, dlatego ciągle zwiększamy nakłady na ten cel. Warto podkreślić, że w sporcie najważniejsze jest długofalowe myślenie oraz efektywność wraz z mądrym wydawaniem pieniędzy. Stworzyliśmy m.in. model współpracy ze spółkami skarbu państwa, dzięki czemu zawodnicy otrzymują pieniądze i mogą skupić się na tym, co najważniejsze, czyli treningu, bez obawy o finanse – podkreślił Witold Bańka.

W debacie pn. „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji” wzięła udział także Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, który od ponad 60 lat wspiera polski sport. – Wspieramy sport nie tylko poprzez indywidualne finansowanie sportowców, czy poprzez wydarzenia sportowe, ale również warto podkreślić, że jesteśmy jedyną spółką skarbu państwa, która jest zobligowana do przekazywania funduszy w formie dopłat m.in. na fundusz rozwoju kultury fizycznej. 19 groszy z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe przekazywanych jest właśnie na te fundusze – mówiła Aida Bella, Rzeczniczka Prasowa Totalizatora Sportowego.

Funduszem zarządza Ministerstwo Sportu i Turystyki, które z przeznaczonych pieniędzy modernizuje, dofinansowuje, bądź buduje obiekty sportowe. – Tylko w 2018 roku przekazaliśmy na fundusz ponad 770 mln złotych, a od 1994 roku ponad 12 miliardów złotych. To ogromne kwoty, które kierujemy na finansowanie polskiego sportu – mówiła Aida Bella.

W ubiegłym roku Totalizator Sportowy podjął współpracę z szóstką wybitnych i utalentowanych sportowców. – Podpisaliśmy umowy ze sportowcami zarówno przygotowującymi się do najbliższych letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, jak i ze sportowcami z zimowych dyscyplin. To bardzo ważne z punktu widzenia byłego sportowca, ponieważ wiem, jak ważne jest indywidualne wsparcie, kiedy zawodnik ma możliwość, żeby przygotować się w spokoju, ciszy i skupieniu do najważniejszej w życiu imprezy, jaką są igrzyska olimpijskie. Taki sportowiec nie musi się martwić co roku, czy będzie miał za co trenować i czy będzie miał za co uprawiać sport. W zamian ma spokój, bez względu na wyniki sportowe. To właśnie jest ta długofalowość, o której dzisiaj rozmawialiśmy, bo nie zawsze zawodnicy na początku mają sukcesy sportowe, ale jeśli mają środki i ciężko pracują, to efekty przyjdą na wymarzonej imprezie – mówiła Aida Bella.

W debacie wzięli udział: Witold Bańka, minister sportu i turystyki; Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji, promocji i marketingu PGE Narodowy; Aida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego; Sabina Nowosielska, Prezydent Miasta Kędzierzyn-Koźle; Jarosław
Wittstock, Wiceprezes Zarządu Grupy Lotos oraz Anna Ziobroń, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN Orlen.

Wideo

Materiał oryginalny: Totalizator Sportowy: Nie ma sportów niszowych. Są tylko niewłaściwie opakowane marketingowo - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3