Towar zakupiony w sieci najczęściej dostarcza nam Poczta Polska

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD oraz InPost.
55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD oraz InPost. Grzegorz Dembiński
Poczta Polska po raz kolejny najczęściej wybierana przez sklepy online. Z roku na rok zwiększają swoje średniomiesięczne wolumeny przesyłek.

Rynek e-commerce, notując dwucyfrowe wzrosty obrotów rok do roku. Tym samym jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Co za tym idzie, wraz z rozwojem poszerza się jego współpraca z operatorami logistycznymi dostarczającymi przesyłki do klientów. Żeby pozostać w ścisłej czołówce, współpraca cały czas musi być udoskonalana. Klient końcowy jest coraz bardziej wymagający gdyż coraz bardziej wymagający, a dodatkowo po transakcji ocenia sklep również za sprawne i terminowe dostarczenie przesyłki.

Z badania ARC Rynek i Opinia, w ramach którego przebadanych zostało 315 polskich sklepów online, wynika, że Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w e-sklepach towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD oraz InPost.

- Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału – niemal 100 proc. takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że E-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek – komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu) – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu (18 proc,). Z roku na rok rośnie odsetek sklepów obsługujących większe wolumeny – na poziomie między 1 tys. a 5 tys. przesyłek miesięcznie, spada zaś udział sklepów wysyłających poniżej 100 przesyłek w miesiącu. W porównaniu do ubiegłego roku rosną wartości zamówień, sklepy raportują spadek liczby transakcji opiewających na poniżej 50 zł, zaś wzrosty w kategoriach 51-100 zł oraz 201-500 zł.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Materiał oryginalny: Towar zakupiony w sieci najczęściej dostarcza nam Poczta Polska - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3