Tramwaj 43 zawieszony od 3 marca. To linia tramwajowa między...

    Tramwaj 43 zawieszony od 3 marca. To linia tramwajowa między Łodzią, Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. Co w zastępstwie?

    Zdjęcie autora materiału
    Marcin Bereszczynski

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Od 3 marca tramwaje linii 43 zostaną zastąpione przez autobusy zastępcze.
    1/8
    przejdź do galerii

    Od 3 marca tramwaje linii 43 zostaną zastąpione przez autobusy zastępcze. ©Grzegorz Gałasiński

    Od 3 marca przestaną kursować tramwaje linii 43 z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Linia jest zużyta i zagraża bezpieczeństwu. Tramwaje zostaną zastąpione autobusami zastępczymi.
    O zawieszeniu linii 43 zadecydował Zarząd Dróg i Transportu. Przyczyną jest fatalny stan torowiska, które zagraża bezpieczeństwu pasażerów i motorniczych. To kolejna zawieszona podmiejska linia po 45 z Łodzi do Zgierza i 46 z Łodzi do Ozorkowa, które przestały kursować rok temu.

    Do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska będą kursowały autobusy. Linia 43A do pierwszego z miast, a 43B do drugiego. Trasa autobusów będzie pokrywała się z linią tramwajową do przystanku na Zdrowiu.
    Dalej autobusy skręcą w Krzemieniecką. Zakończą kurs przy dworcu Łódź Kaliska. Obecnie tramwaje jeżdżą Konstantynowską, Legionów, Zachodnią do pętli przy Północnej. Aby zapewnić przejazd taką samą trasą wprowadzona zostanie linia 7B. Tramwaje 7B i 9B będą na Zdrowiu zsynchronizowane z autobusami linii 43.

    ZDiT zapewnia, że liczba kursów autobusowych będzie taka sama jak tramwajowych. Dodatkowo ma skrócić się czas przejazdu. Podróż ze Zdrowia do Konstantynowa Łódzkiego ma trwać 17 minut, a nie 30 minut jak obecnie. Z Lutomierska na Zdrowie podróż ma trwać 36 minut, zamiast 60.

    ZDiT i samorządy chcą pozyskać pieniądze na remont linii tramwajowej. To nie będzie łatwe, co pokazuje przykład zawieszonej linii Łódź - Ozorków, na którą nie ma pieniędzy. Uratowana będzie natomiast linia Łódź - Pabianice. Do wyłonienia wykonawcy remontu brakowało 28 mln zł. Zarząd Województwa Łódzkiego przekazał ostatnio 12 mln zł. Resztę Pabianice pokryją emisją obligacji.

    Zobacz też: Zostań kierowcą MPK Łódź! Łódzki przewoźnik rozpoczyna kampanię promującą pracę kierowcy

    Komentarze (20)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hanka buduje ale niebdla ludu a dla biznesu

    tak se wybraliście (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KOlejny Pisowski debil szczeka niczym kundel u budy.

    Ja85 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jesteś debilem. Hanka nie rządzi w Konstantynowie i Lutomiersku. Z jakiej racji Łódź ma finansować linie na terenie innych gmin?
    A może to zrobić wojewoda. A sRau cwelu jest z PiSdy. Także do...rozwiń całość

    Jesteś debilem. Hanka nie rządzi w Konstantynowie i Lutomiersku. Z jakiej racji Łódź ma finansować linie na terenie innych gmin?
    A może to zrobić wojewoda. A sRau cwelu jest z PiSdy. Także do niego żale.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    7B?

    Bolan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Powrót do bzdur sprzed reformy. Było 15 A i B. Zrobili słusznie: 15 i 17, bo ludzie się mylili. Teraz wracają do tego ''bubla'', tworząc 7 A i B, jadące w różnych kierunkach. Linia nr. 19, to...rozwiń całość

    Powrót do bzdur sprzed reformy. Było 15 A i B. Zrobili słusznie: 15 i 17, bo ludzie się mylili. Teraz wracają do tego ''bubla'', tworząc 7 A i B, jadące w różnych kierunkach. Linia nr. 19, to wymysł ponad siły urzędników?!?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nowa rubryka

    Karolek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Proponuję gazecie aby stworzyła rubrykę "nocne wiadomości" dla informacji pojawiających się wieczorem, które rano są gdzieś ukryte (wiadomości niewygodne dla władz miasta itp).
    Dla określenia...rozwiń całość

    Proponuję gazecie aby stworzyła rubrykę "nocne wiadomości" dla informacji pojawiających się wieczorem, które rano są gdzieś ukryte (wiadomości niewygodne dla władz miasta itp).
    Dla określenia sytuacji tramwajów brak wystarczająco dosadnych słów. Elyty postsowieckie nie zauważyły przez trzydzieści lat,że infrastruktura tramwajowa się zużywa i trzeba ją remontować. Te elyty może powinny zarządzać szaletem miejskim bo nic innego nie potrafią.
    Łódź, jako jedyne w Polsce miasto posiada resztki zipiącej jeszcze sieci tramwajów podmiejskich.
    W bardziej cywilizowanych miasta coś takiego ma się dobrze i nie generuje korków i spalin.
    Ale przecież ktoś tych osobników wybrał.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    IMHO PO rządach Zdanowskiej zostaną tylko dziury w jezdniach, rozwalająca się infrastruktura drogowa

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    i mega korki - aż strach pomyśleć co POpsują w mieście przy okazji tego nikomu niepotrzebnego Zielonego Expo.
    szkoda, że 35% bitcheez dało się omamić fałszywą, rozPrOwadzaną przez Partię Oszustki,...rozwiń całość

    i mega korki - aż strach pomyśleć co POpsują w mieście przy okazji tego nikomu niepotrzebnego Zielonego Expo.
    szkoda, że 35% bitcheez dało się omamić fałszywą, rozPrOwadzaną przez Partię Oszustki, wizją Kaczora zjadającego na surowo wątrobę ich dzieci :-(
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie będzie niczego

    Hanka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Będzie urząd i urzędasy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przestawić komunikację miejską i podmiejską na autobusy na LPG

    realista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Niższe koszty zakupu pojazdów, niższe koszty eksploatacji.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmmm

    nie wiesz o czym piszesz.... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jak bedziesz mial mozliwosc zapytaj kierowcow autobusow ze Zgierza jak to wyglada z tym calym gazem w autobusach. Auto nie jest w stanie przepracowac calej zmiany na jednym tankowaniu gazu. W...rozwiń całość

    Jak bedziesz mial mozliwosc zapytaj kierowcow autobusow ze Zgierza jak to wyglada z tym calym gazem w autobusach. Auto nie jest w stanie przepracowac calej zmiany na jednym tankowaniu gazu. W dodatku latem przy wlaczonej klimatyzacji, biletomatach, autokomputerach, jego moc spada, a zuzycie gazu wzrasta. Tak wiec zrobi takie auto 2 do 4 kursow i musi zjezdzac na tankowanie. Nim zjedzie musi czekac na drugiego, zeby linia dalej pracowala. Wiec na jednej brygadzie potrzeba od 2 do 4 kierowcow w zaleznosci od dlugosci zmian i 2 autobusy. Czy to takie do konca ekonomiczne ? Sadze ze moze i tak, ale nie w takim stopniu jak piszesz, albo jak to rozumujesz. Problemem tutaj jest logistyka, oraz sytuacje na drogach jak korki, ktos nie przyjdzie do pracy, autobus podczas wyjazdu z zajezdni sie popsuje itp itd..... Kazda sprawe trzeba rozptarywac w kontekscie za i przeciw.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Linia 43

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    Szkoda tej linii bo ma walory turystyczne mam nadzieję,że znajdą się fundusze na remont tej linii i,że nie podzieli losu linii zgierskiej i ozorkowskie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    konstantynow moze sie wykazac jak dba o mieszkancow

    zyklonB (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    NIE dla konkordatu

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lodz

    Lodz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    Z uwagi na zły stan zarządzania miastem trzeba zawiesić od 1 marca "włodarzy" miastem !


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Du.pa

    Blada (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 13

    W Łodzi tramwaje działają. To problem Lutomierska.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwajem do Lutomierska

    gość2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Problem w tym, że w najgorszym stanie jest torowisko w granicach Łodzi ( ograniczenie prędkości do 10km/h). Może zawieśmy kursowanie linii 1 i 6 na Wojska Polskiego, tamto torowisko to już...rozwiń całość

    Problem w tym, że w najgorszym stanie jest torowisko w granicach Łodzi ( ograniczenie prędkości do 10km/h). Może zawieśmy kursowanie linii 1 i 6 na Wojska Polskiego, tamto torowisko to już kompletna ruina. Wszystkim, którzy chcą likwidacji tramwajów do Lutomierska polecam przejazd tą trasą, a dopiero potem komentarze.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    remont torowiska

    pks rzgów (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Może remont torowiska zrobić z torów pkp , tramwaje nie sa takie ciężkie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Inny rozstaw szyn

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Łódzka sieć tramwajowa ma rozstaw szyn 1000mm a na PLK obowiązuje rozstaw 1435mm.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo