Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje nie pojadą przez os. Chrobrego

Agnieszka Magnuszewska
Największe szanse na realizację ma wariant 1 trasy w-z
Największe szanse na realizację ma wariant 1 trasy w-z
Mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej im. Chrobrego na Widzewie odetchnęli z ulgą. Tramwajowa trasa w-z, która ma połączyć wschodnią i zachodnią część Łodzi nie przetnie ich osiedla. Była to jedna z propozycji Zarządu Dróg i Transportu. Jednak z przychylnością łodzian się nie spotkała. Zagłosowały na nią tylko 24 osoby, czyli zaledwie 2 proc. wszystkich oddających głosy.

Zwyciężył wariant 1, który zakłada poprowadzenie nowego odcinka trasy w-z ul. Rokicińską i Hetmańską aż do fabryki Della. Za najlepsze rozwiązanie uznało ją 640 osób (64 proc. głosujących).

- Wyniki głosowania zostaną przekazane wydziałowi ochrony środowiska i wzięte pod uwagę przy wydawaniu decyzji środowiskowej - mówi Rafał Witczak z wydziału funduszy zewnętrznych w ZDiT.

W tym roku ma zostać wybrana firma, który zmodernizuje oraz rozbuduje trasę w-z. Prace jednak rozpoczną się dopiero w przyszłym roku i powinny się zakończyć przed 2015 r. Największa rewolucja szykuje się w centrum miasta. Naprzeciwko Centralu (al. Piłsudskiego) powstanie centrum przesiadkowe zwane dworcem tramwajowym.

- Centrum przesiadkowe, które powstanie między aleją Kościuszki a ul. Piotrkowską, będzie miało 4 perony. Auta zostaną puszczone tunelem od ul. Wólczańskiej do Sienkiewicza - mówi Juliusz Jasiński z firmy projektowej Progreg. - Zlikwidowane zostaną przejścia podziemne pod skrzyżowaniami al. Piłsudskiego z ul. Sienkiewicza i Piotrkowską. W tym drugim przypadku mają zostać tylko toalety.

Nowa lokalizacja tunelu oznacza, że nie powstanie on już przy pl. Zwycięstwa, jak pierwotnie planowano. Natomiast w centrum przesiadkowym trasa w-z będzie się przecinać z trasą Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, która zostanie zmodyfikowana. Tramwaje nie będą skręcać z al. Kościuszki w ul. Żwirki tylko w al. Mickiewicza. Następnie mają odbijać w ul. Piotrkowską za Centralem. Żeby stworzyć dworzec tramwajowy ZDiT złożył wniosek w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o dofinansowanie na dodatkowe 100 mln zł.

- Odpowiedź otrzymamy za kilka miesięcy. Do tej pory wnioskowaliśmy o dofinansowanie 236 mln zł. Cały koszt inwestycji to 600 mln zł - mówi Agnieszka Szymańska z wydziału funduszy zewnętrznych w ZDiT.

CZYTAJ TEŻ:
Tramwaje pojadą tuż pod blokami? [WARIANTY TRASY W-Z]
Mieszkańcy os. Chrobrego nie chcą tramwaju pod oknami
Łódź: mieszkańcy os. Chrobrego głosowali przeciw tramwajowi
Władze Łodzi chcą dodatkowych 100 mln zł na trasę W-Z

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki