Tymczasem w listopadzie 2020 r. MPK domknął transakcję zakupu o wiele starszych tramwajów NF6D od przewoźnika Bogestra z Bochum w Niemczech. Jesienią do Łodzi trafił ostatni z 34 wagonów NF6D zakupionych w 2018 r. za 13,8 mln zł. W zeszłym roku były pracownik Zarządu Dróg i Transportu złożył wniosek o wycofanie czterech z nich z powodu potencjalnych wad fabrycznych, po tym, jak w reportażu telewizyjnym ujawniono, że identyczny tramwaj wykoleił się w 2014 r. w Gelsenkirchen, a siedem osób zostało rannych.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
Prezes MPK Zbigniew Papierski zapewnił jednak, że tramwaje są bezpieczne i stale sprawdzane. NF6D linii nr 8 wykoleił się w lutym pod estakadą obok dworca Łódź Kaliska, ale przyczyną wypadku nie był stan techniczny pojazdu.