Tramwaje znów jeżdżą ul. Kopernika w Łodzi [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Tramwaje już wróciły na ul. Kopernika, ale auta będą mogły nią jeździć dopiero pod koniec roku. Jednak na skrzyżowaniu ul. Kopernika i Żeromskiego ruch kołowy ma zostać przywrócony w poniedziałek.

Od piątku ul. Kopernika kursują tramwaje linii nr 12,14 i 15. Jak podkreśliła w czwartek prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, ruch tramwajowy przywrócono po pewnych perturbacjach. Remont torowiska miał trwać do końca września. Dlatego za opóźnienie wykonawcy naliczono karę w wysokości2,8 tys. zł za dzień.

- Liczymy, że opóźnienie wyniosło 31 dni - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. inwestycji i remontów. - Natomiast ruch kołowy na ul. Kopernika zostanie przywrócony wcześniej niż planowano, bo jeszcze w tym roku, a wstępnie zakładany termin to styczeń.

Za to przez skrzyżowanie ul. Żeromskiego i Kopernika auta będą mogły jeździć już w poniedziałek. Jednak w tym samym czasie zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Kierowców może zdziwić, że nawierzchnia skrzyżowania oddanego do ruchu jest z betonu - znacznie trwalszego niż asfalt. - Przez wiele lat nie powinien on pękać ani się kruszyć - podkreśla Katarzyna Mikołajec. - Taka sama nawierzchnia będzie na dalszej części ul. Kopernika. A w przyszłości prawdopodobnie na ul. Legionów, którą również czeka modernizacja.

Nie jest to jedyna nowość na ul. Kopernika. Za cztery - sześć tygodni staną na niej wiaty przystankowe w secesyjnym stylu, których w Łodzi do tej pory nie było. Potem będą one montowane na modernizowanych ulicach w centrum miasta. Do nowych standardów dostosowano też szerokość jezdni na Kopernika, która ma tylko 7 m.

- Po modernizacji na Kopernika przybędzie miejsc parkingowych, nowe oświetlenie, a przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących - zaznacza Hanna Zdanowska.

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kot789

peron przystanku tramwajowego powinien być na równi z podłogą niskopodłogowego tramwaju (tak jak na obecnej trasie WZ)

P
Pasażer

Zatokę autobusową na Kopernika za Łąkową zlikwidowali, być może perony przystanków tramwajowych będą także spełniać rolę przystanków autobusowych, stąd są takie niskie. Do tramwaju i tak jest wysoko, a jakby były wyższe to do autobusu trzeba by było wchodzić stopień w dół.

J
JORDAN

Ciekawe czy 50tki wrócą na Kopernika? Wątpię.... Może jakiś tramwaj z Teofilowa do Ikea? i powrót 46?

g
gość

Pas ruchu na Kopernika jest i był jeden na kierunek, wspólny dla tramwajów i samochodów.
Owszem, wszystko pięknie, lepiej byłoby mieć wydzielony pas ruchu dla tramwajów, tylko, aby to zrealizować trzeba by definitywnie zakazać parkowania na tej ulicy, bo ma ona określoną szerokość i wszystkiego się na niej nie wciśnie. Ja nawet byłbym skłonny takie rozwiązanie poprzeć (zwłaszcza, że torowisko można by wtedy zrobić w trawie zmieniając ulicę nie do poznania), ale właściciele firm i mieszkańcy kamienic roznieśliby na widłach kogoś, kto by o tym zadecydował.
P.S. Jak byś nie zauważył, to jestem jeden, więc zwracanie się do mnie per "Was" zakrawa na lekką paranoję.

u
uf

jaki pas ruchu ? masz na mysli pas dla tramwajów, czy pas dla samochodów? Wg. was to bardzo nowoczesne rozwiązanie kiedy jedno pokrywa sie z drugim, a wg. mnie to głupota.

g
gość

Samochód straży pożarnej ma więcej niż 3,5 metra szerokości? Na innych ulicach koła się nie ślizgają na szynach? Nie wymyślaj na siłę głupot, bo tylko się ośmieszasz. Ekipa Zdanowskiej ma wystarczająco dużo za uszami, a nie akurat to, że ulica dostała sensowny przekrój z uporządkowanym parkowaniem i przystankami, z których jest w stanie wsiąść do tramwaju także starsza osoba. Bo oczywiscie nie wpadło Ci do głowy, że nie każdy pasażer tramwaju jest w stanie zadrzeć nogę na pół metra w górę, żeby wspiąć się po stopniach do pojazdu. Podobnie jak nie pamiętasz kilkudziesięciu w roku przypadków, kiedy to źle zaparkowany samochód blokował kursowanie tramwaju, za to wymyślasz jakieś dyrdymały o tramwaju rzekomo blokującym niesamowity ruch samochodowy na tej kluczowej arterii będącej w rzeczywistości drogą osiedlową.

g
gość

To z łaski swojej przejdź się na miejsce i zobacz jaki jest przekrój ulicy, a nie pleciesz farmazony. Kto Ci się ociera o tramwaje, jak pas ruchu ma regularne 3,5 metra, a samochód osobowy ok. 2 metrów szerokości? Na autostradzie też się ocierasz o samochody na sąsiednim pasie? Gdzie Ty widzisz szerokie chodniki na Kopernika, skoro pieszym zostawiono circa po 2 metry, resztę poświęcając na pas postojowy?

A
An

Najwyższy czas zrobić w Łodzi wynalazek kilkupietrowego parkingu. Wydaje mi się że w przyszłosci jedynie budowa kilkunastu takich parkingów w centrum miasta z jednoczesnym zakazem parkowania na chodnikach może rozwiazać częsciowo problem ulic, zaprojektowanych dla ruchu konnego. Myslę że mógłby to być standartowy jednoloty projekt. Miejsca po ruderach jest dosyć. Inne wyjście stosowane w centrach starych miast to ograniczenie albo zakaz prywatnego ruchu samochodów w scisłym centrum.

o
o rany..

poza tym jazda po torach tramwajowych zimą kiedy koła sieślizgajastwarza dodatkowe zagrożenie na tej pseudojezdni. Nie mówiąc o gabarytach straży pozarnej.
Tego nie da sie wybronić. Jaka ekipa, takie wszystkie ich decyzje.

w
wrr

i nie przemawia do mnie cała ta teoretyczna podbudowa.
Ja rozumiem, ze pan Stepień jeździ na rowerze, i że jemu szeroki chodnik odpowiada. Ale dla tych co jeżdżą samochodami, jest najnormalniej niebezpiecznie ponieważ ocieraja się o tramwaje.

g
gość

Poszukaj w internecie zdjęć z Kopernika, albo wpadnij w wolnej chwili. Na "poszerzonych" chodnikach wyznaczono pasy postojowe do parkowania równoległego, takie jak na południowej części Piotrkowskiej. Na jezdni jak był jeden pas ruchu na kierunek, tak pozostał jeden. Przesunięto tylko krawężnik, który dotychczas wyznaczał oś dla parkujących samochodów, a teraz wyznacza lewą krawędź.

g
gość

Żeby było zabawniej, zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu pieszy ma pełne prawo chodzić całą szerokością jezdni. Biorąc pod uwagę, że na części ulicy nie działa oświetlenie, to misiom ze ZDiTu należą się wielkie brawa.

t
taniek

ale z przystanku dalej nie ma jak przejść bo nie ma chodników i piesi na wertepach łamią nogi. dopóki nie puścili trambambuli można było chodzić środkiem, a którędy teraz.

t
to niby co ?

niby samochody maja jeździć po chodnikach?
Zeby zaparkowac trzeba dojechać. Co za tępe głowy.

x
x

nie nadzorowała Kopernika :)) I czy nie za te wszystkie opóźnienia, nie została awansowana na stanowisko dyrektorskie :)) ?
Co za władza? co za bezkarne i bezczelne działania.

Dodaj ogłoszenie