Pod ziemia się pracuje, więc tramwaj musi omijać
Tak naprawdę jednak tramwaje nie wróciły na stare torowisko, bo ono zostało rozebrane. Teraz ułożono na nowo przejazd dla tramwajów w śladzie starego, a i tak nie jest to rozwiązanie docelowe. Za około trzy miesiące tramwaje zostaną ponownie przesunięte, tym razem bliżej ulicy Piotrkowskiej. Kolejny raz będzie zbudowany torowy bajpas, tyle że tym razem z odwrotnej strony, niż ten ostatni. Wykonawca budowy podziemnej stacji Łódź Śródmieście zapewnia, że przez cały czas jej trwania przejazd dla tramwajów po alei Kościuszki będzie zachowany. Te ciągłe przekładki i układanie torów w innym miejscu wynikają z faktu, że pod ziemią trwa betonowanie ścian szczelinowych przyszłej stacji. W miarę postępu tych robót trzeba przesuwać tramwaj, aby mógł bezpiecznie omijać głębokie wykopy.
Perony na 23 metrach będą wąskie jak śledzie
Stacja Łódź Śródmieście składać się będzie z trzech pięter. Poziom -1 przeznaczony będzie dla usług i obsługi stacji, niżej znajdzie się poziom techniczny, a na samym dole usytuowane będą perony z których wsiądziemy do pociągu. Przewidziano budowę dwóch peronów bocznych, po zewnętrznej stronie torowiska. Ich długość wyniesie 155 m, a szerokość maksymalna – zaledwie 3,5 m. Wszystkie przystanki podziemne na trasie tunelu wykończone będą zgodnie ze standardami przyjętymi na stacji Łódź Fabryczna.
Trzy wejścia wprost na wspólną antresolę
Korpus podziemnej stacji zajmować będzie przestrzeń od ul. Wólczańskiej do parkingu przy al. Kościuszki 2. Jego długość, wg danych projektowych, to 162,5 m, a szerokość – od 26 m do 37 m. Przystanek będzie miał trzy podziemne poziomy: antresola handlowo-usługowa (-1), poziom techniczny (-2) oraz hala peronowa (-3). Perony znajdą się na głębokości ok. 23 m, a średnia głębokość ścian szczelinowych wyniesie aż 33,5 m. Na stację będą prowadzić trzy główne wejścia – od strony ul. Piotrkowskiej, od Zachodniej i od Wólczańskiej. Przewidziano też wyjścia ewakuacyjne oraz cztery windy. Projekt zakłada wybudowanie jednej, wspólnej dla wszystkich wejść antresoli, gdzie znajdą się przestrzenie pod lokale handlowe i usługowe. Na perony podróżni dostaną się z antresoli za pomocą wind lub ruchomych schodów.
Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?