Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z. Jeszcze nie skończyli budowy, a już wymieniali słupy trakcyjne [ZDJĘCIA]

Jarosław Kosmatka
Grzegorz Gałasiński
Kilkanaście złych słupów trakcyjnych zamontowano na trasie W-Z przy skrzyżowaniu alei Piłsudskiego i Rydza-Śmigłego w Łodzi. Gdyby ich nie wymieniono, mogłyby się złamać lub zgiąć.

W nocy z piątku na sobotę Mosty Łódź rozpoczęły demontaż 13 słupów.

- Musieli je zdjąć, bo nie wytrzymałyby obciążenia. Miały za cienkie ścianki - mówi anonimowo pracownik łódzkiego MPK. - Gdyby zostały, mogłyby się złamać lub zgiąć pod naciskiem trakcji.

Wykonawca budowy potwierdza, że został popełniony błąd.

- Zorientowaliśmy się, że zamontowane zostały niewłaściwe słupy trakcyjne. Dlatego podjęliśmy decyzję o natychmiastowej wymianie, ale w porze nocnej, aby ponownie nie blokować ruchu na ważnym skrzyżowaniu - mówi Wojciech Pater, prezes zarządy Mostów Łódź.

Trasa W-Z: Kiedy koniec budowy? ZDiT zapewnia, że to prace są na ukończeniu

„Zasługę nieblokowania ruchu” przy wymianie przypisuje sobie także Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.

- Wiedzieliśmy o wymianie słupów. Zależało nam, by wymiana nie powodowała utrudnień w ruchu na skrzyżowaniu. Nie chodziło o to, by po cichu wymienić słupy, bo przecież prac na jednym z głównych łódzkich skrzyżowań się nie ukryje - zapewnia Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT.

Obie strony zgadzają się co do tego, kto poniesie koszty wymiany słupów.

- Na razie zrobiliśmy wszystko, aby jak najszybciej wymienić słupy trakcyjne. Najważniejsze jest, aby inwestycja została zakończona w terminie. Sami w całej Europie szukaliśmy odpowiednich gotowych rur do produkcji słupów i dostarczyliśmy je do dostawcy - mówi Wojciech Pater. - Zleceniodawca nie poniesie kosztów związanych z tą pomyłką.

Trasa W-Z. Przystanek Centrum już ze szklanymi ścianami [ZDJĘCIA]

Kto popełnił błąd? Urzędnicy w ZDiT twierdzą, że w projekcie trasy nie było pomyłki.

- Uwzględniono właściwe słupy sieci trakcyjnej. Natomiast za zamówienie i montaż słupów odpowiada wykonawca robót, również finansowo - mówi Piotr Grabowski.

Prezes Mostów Łódź mówi z kolei, że za błąd odpowiada jeden z podwykonawców.

- W projekcie sieci międzynarodowe konsorcjum, które jest naszym podwykonawcą dokonało błędnych wyliczeń. Najważniejsze, że błąd został wyłapany i naprawiony - mówi Wojciech Pater.

MPK zapewnia, że nie wykonywało żadnych prac na skrzyżowaniu marszałków i negatywnie opiniowało zastosowane rozwiązanie.

- Zakwestionowaliśmy rodzaj zastosowanych słupów, bo miały one niewłaściwą wysokość i nieodpowiednią wytrzymałość na naprężenie sieci - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Trasa W-Z. Łodzianin wspomina, jak budował trasę W-Z w Łodzi [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki