Trasa W-Z. MPK Łódź walczy z zanikami napięcia na "wuzetce"

Agnieszka Magnuszewska
Krzysztof Szymczak
Cztery zaniki napięcia w sieci trakcyjnej i spory korek tramwajów na al. Kościuszki to największe utrudnienia na trasie W-Z, z jakimi musi sobie radzić MPK. A pasażerowie muszą wziąć poprawkę na dłuższą jazdę tramwajem.

Już cztery razy od rana zanikało napięcie w sieci trakcyjnej na trasie W-Z jak i na Przybyszewskiego przy Puszkina czy Lodowej.

Pierwsze z nich miało miejsce o godz. 6.28 gdy napięcia nie było na al. Piłsudskiego od stadionu Widzewa do skrzyżowania marszałków. Niestety, MPK miało mało czasu na przetestowanie nowej sieci na widzewskim odcinku trasy W-Z przed jej oddaniem i gdy dzisiaj zaczęły się regularne kursy tramwajów, pojawiły się problemy z energią.

- Mamy kłopoty z ziemnozwarciowymi zabezpieczeniami sieci - wyjaśnia Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Jednak nasze ekipy są w pogotowiu i szybko usuwają usterki, dlatego napięcia w sieci nie ma góra kilkanaście minut. Poza tym na pętlach mamy przygotowane autobusy, by zapewnić komunikację zastępczą.

Co gorsza, zanik napięcia powoduje też wyłączenie sygnalizacji i po włączeniu prądu musi się ona uruchamiać od początku, co trwa. A problemy ze światłami i tak są spore, czego efektem jest korek tramwajów na al. Kościuszki przed skrętem w al. Mickiewicza. Wagony czekają tam by wjechać na przystanek Piotrkowska Centrum.

Zresztą, z przystanku tramwaje też tak szybko nie zjeżdżają jak powinny, bo jeszcze nie wszystkie zwrotnice na trasie W-Z przestawiają się automatycznie. Motorniczowie muszą wysiadać i ręcznie przestawiać zwrotnicę.

Taka sytuacja ma miejsce, gdy przed liniami 2 czy 3, które muszą skręcić z al. Mickiewicza w ul. Piotrkowską, zjeżdża z przystanku linia nr 1,skręcająca dopiero w ul. Kilińskiego. Tramwaje linii nr 1 muszą ustawić się na innym torze i muszą mieć inaczej ustawioną zwrotnicę niż linie 2 i 3. Zanim motorniczowie przestawią właściwie zwrotnicę, tracą szansę przejazdu na jednym cyklu świateł. Stąd korek na przystanku Piotrkowska Centrum się wydłuża.

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asia
Najtrudnie być profesjonalistom, a ci ktorzy sá dostają kopa bo muszą ustąpić miejsca politycznym miernotom
M
Marian
Proponuję powrócić do komunikacji zastępczej, było o wiele lepiej niż jest teraz, no i rano mogłem bez problemów dojechać do pracy na godz 5-tą na Widzew z Dąbrowy ( Z4 co 10 min. od godz 4-ej), a teraz czym dojadę?????
J
JK
Zaciskałam zęby stojąc w w gigantycznych korkach na trasie Janów -Śródmieście, tłumacząc że będzie lepiej. Niestety nie jest lepiej a nawet gorzej. Wielmożny ZDiT proszę o przywrócenie linii 85A na swoją trasę, ktoś zapomniał o mieszkańcach Olechowa i Janowa , że korzystają z dworca ŁÓdź Widzew aby dojechać do pracy w Warszawie . I jeszcze jedno........... dlaczego zabraliście możliwość wyjazdu z ul. Wólczańskiej w lewo do al. Piłsudskiego. Po Waszych remontach zamiast wracać sprawnie nową trasą, będę nadal stała w korkach objeżdzając trasę WZ bocznymi, wąskimi i zakorkowanymi drogami. Może zaczniecie słuchać głosów mieszkańców tego miasta!!!!!!!!
C
Christopher
Ta trasa to pomyłka !!! wszędzie gdzie można było na świecie buduje się metro, żeby wyeliminować z powierzchni pojazdy szynowe, a u nas na odwrót. Zamiast zrobić jeden "rów" i tam wpuścić tramwaj, zrobić substytut metra od Żeromskiego aż za Kopcińskiego, to narobiono więcej kolizji niż było. Przykład ul. Sienkiewicza - na powierzchni był ruch tramwaj i auta, a teraz jeszcze doszedł ruch pieszy ? Zamiast tramwaj i ruch pieszy wprowadzić pod ziemię, a na powierzchni zostawić ruch samochodowy poszerzając jednocześnie jezdnie o jeden lub dwa pasy, to narobiono więcej kolizji niż można było sobie wyobrażać ! Jak dla mnie porażka - chora koncepcja !
Przy okazji chcę zwrócić uwagę na sygnalizację świetlną na niektórych skrzyżowaniach. Często zdarza się, że na skrzyżowaniach jest długi moment, w którym wszyscy stoją pod czerwonym światłem - zarówno samochody jak i piesi czy auta w ruchu poprzecznym. Wszyscy stoją, a na skrzyżowaniu nic się nie dzieje ??? po prostu kuriozum, radził bym sprawdzić kto to ustala i sprawdzić jego kompetencje !
M
MM
Dzięki wielkie za atrakcje! Z "Przesiadkowa" na Olechów jechałam jedyne 1,5 godziny! Panienka na infolinii poinformowała mnie, że był problem na Retkini, ale komunikacji zastępczej na Olechów nie podstawią - bo nie ma po co!
Wrażenia z pierwszego dnia jazdy trasą WZ bezcenne.
Oddajcie 98 przynajmniej na ten czas kiedy dogracie tramwaje.
K
Korek
Trasa w-z to tragiczna pomyłka. Jest gorzej niż było, a kosztowało że o cho!
Wąski tunel dwa pasy ???!!!, 50km/h i totalna blokada przy ul. Kilińskiego - koszmar.
Wystarczy że będzie mała stłuczka w tunelu i paraliż w centrum gotowy - zepchnąć samochodu nie ma gdzie. "Powinszować" projektantom
M
MaRCIN
Na Mickiewicza od Wólczańskiej do Kilinskiego było 50km/h!!!
J
JAk
Ja powiem tak:
1. Tak to duża inwestycja.
2. Złe zarządzanie i ciągłe opóźnienia sprawiły, że oddano inwestycje na szybko.
3. Nic co jest oddawane na szybko nie zostanie przetestowane.
4. Najlepszym testerami są zwykli szarzy ludzie, którzy zgłaszają i narzekają na jakieś niedopatrzenia.
5. Wszystkim hejterom mówię macie rację, ale ogarnijcie się i cieszcie, że jesteście TĄ częścią społeczeństwa, która pomaga zmienić stan rzeczy na lepsze.
6. Tym wszystkim co zachwalają i bronią tej inwestycji współczuję, że dali się tak zmanipulować, że to normalne i wszędzie tak jest, że trzeba się przemęczyć żeby było lepiej, że brak lini 98 to nic skoro można tramwajem jechać, że ograniczenie do 30/50 km/h w tunelu BEZKOLIZYJNYM to normalne bezpieczne rozwiązanie(przed inwestycją był las świateł, ale była 70) itp. dla Was starcza to, że jedziecie teraz tramwajem 65minut na trasie 50minutowej z rozkładu, a 2 lata temu jechaliście 67minut.
7. Hejterzy chcą jechać max 50minut + tolerancja 5min i to już dziś, taka jest między Wami różnica.
8. Pamiętajcie, że to pijar wyżera wam mózgi i łapiecie wszystko za pewnik co UM Łodzi mówi. Inwestycja miała być w pełni oddana bez poprawek, z testami MPK, dostrojeniem systemu tablic informacyjnych na przystankach, z działającym systemem inteligentnych świateł, z działającymi automatycznymi zwrotnicami, z kompletnym oznakowaniem poziomym na koniec... Września. Więc wszystkim chwalącym mówię NIE.
..
Al. Włókniarzy - przebudowywana przed Kropą. Zbudowana na długo przed.
NCŁ - to nie była koncepcja Kropy, równie dobrze możesz mu przypisać zasługi w Noblu z okresu jego rządów.
Pomijam, że od koncepcji do realizacji może czasem upłynąć trochę czasu.
Wymiana instalacji - widać efekty na Kilińskiego.

Jeszcze ŁTR, czyli zwykła wymiana torowiska pod dumną nazwą.
A
Apidra
Zgadzam się, że nie ma co narzekać, duża inwestycja, trudno żeby kończąc ją szybko nie obyło się bez niedociągnięć. W sobotę na Bandurskiego, przy Wyszyńskiego co chwilę włączało się czerwone światło - ma się włączać jak tramwaj będzie jechał. Co ciekawe, było tak rano i wieczorem jak wracałem nadal nikt tego nie poprawił. Wczoraj jechałem po raz pierwszy tunelem - super - tylko jak ktoś już zauważył to porażka że wyjeżdża się z niego przy Galerii Łódzkiej i jestem pewny, że w poniedziałek rano, jak Łodzianie ruszą do pracy - na pewno się zatka. Inwestycja - ładna i nowoczesna - ale zupełnie pozbawiona logiki. Skrócenie czasu dojazdu o 2 min nie było warte wielomiesięcznych kłopotów komunikacyjnych.
K
Kmpk
Kochany Zdit bardzo prosimy o przywrócenie linii 98 tak jak była Nowy Józefów -> Janów i będzie ok. Ludzie nie będą narzekać. Chcecie zachęcać ludzi do korzystania z usług Mpk, a jest odwrotnie jest duże zniechęcenie do nich....
K
Kmpk
Kochany Zdit bardzo prosimy o przywrócenie linii 98 tak jak była Nowy Józefów -> Janów i będzie ok. Ludzie nie będą narzekać. Chcecie zachęcać ludzi do korzystania z usług Mpk, a jest odwrotnie jest duże zniechęcenie do nich....
S
Smutny
No może warto by pamiętać o Al. Włókniarzy (dziś - przez analogię do WZ niektórzy mówiliby że została zbudowana), czy o wymianie instalacji podziemnych w Śródmieściu, czy o przygotowaniu idei Nowego Centrum Łodzi z której to idei pozostało ECI + kawałek dworca, czy o.....,
Ale po co to przypominać ? De mode...
S
Sprawdź
A czego można było oczekiwać za głupie 750 mln. złotych ? Że będzie prąd, albo że tramwaje pojadą szybciej, albo że nie będzie ograniczeń prędkości dla aut typu 30 bądź 50 km/godz., etc. etc.. Prezydent tego miasta musi mieć anielską cierpliwość do mieszkańców . Przecież ich wymagania są z Księżyca!
I do tego stajnia się nie podoba......
K
Kropa
A fontanna Kropy nadal będzie generować 1000zł/dziennie kosztów.
Dodaj ogłoszenie